Hallo techniekers,
Ik heb net de koppeling van mijn Xantia 1.8 16V vervangen. Hele klus zou ik zo zeggen…
Bij deze werkzaamheden heb ik ontdekt dat de olieleiding, die loopt van het stuurhuis over de linker chassisbalk naar bovenkant motor, heel erg geoxideerd is ter hoogte van de chassisbalk. Ik zou deze leiding willen vervangen nu ik er goed bij kan (de versnellingsbak is nog niet gemonteerd). Nu stel ik mij de vraag, wanneer ik deze leiding vervang, komt er dan geen luchtbel in het circuit en zo ja, hoe kan ik dit ontluchten ?
Alvalst veel dank,
Guy.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Stuurbekrachtiging en vering zijn tweeleidingssystemen, dus zelfontluchtend; de remmen niet. Dus zou (als het idd over stuurbekrachtiging gaat) geen probleem moeten zijn.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Bedankt ! Weet u toevallig ook waar ik dergelijke leiding 2dehands zou kunnen vinden ? Ik vermoed dat dit een duur onderdeel gaat zijn nieuw, temeer er ook een stuk flexibel tussen hangt.
Groeten, Guy.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
van Gompel in Eindhoven ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
In welke regio zit je? dat maakt het ook makkelijker!
Je kan natuurlijk ook gewoon naar de dealer gaan en vragen wat het kost
Dan weet je zeker of “het zal wel duur zijn” klopt…..
in iedergeval succes!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Die leiding ís duur. Het is iets waar elke xantia op den duur last van schijnt te krijgen. Ik denk niet dat er veel goede tweedehands leidingen te vinden zijn.