Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Vandaag kwam er weer een nieuw pakketje wat ik had besteld op eBay binnen.
Met als gevolg:
Op de foto komt het niet helemaal goed over, maar ze zijn echt mooi geel. En waarom? Omdat het kan en ik het ook wel mooi vind staan
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Haha, toch een beetje nostalgie! Komen er ook nog gele koplampen, of houd je daar lekker Xenon in?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Netjes!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dank dank
@Tjerk: yep, die xenon zit er prima, ben er erg content mee, dus die blijft lekker
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Okay, xenon is bij slecht zicht ook wel zo lekker natuurlijk
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Sinds ik de Xantia heb heb ik er al aardig wat aan verspijkerd. Dan zou je denken: “Het zal toch wel een keer klaar zijn?”. Nee dus, want afgelopen week ben ik weer lekker bezig geweest. Dit maal met… jawel, elektrische achterramen! Heerlijk om op warme zomerse dagen met de achterramen op een kier te rijden, zeker omdat er geen airco in de Xantia zit. En omdat de achterramen nu elektrisch zijn is het zoveel makkelijker om tijdens een rit de achterramen een stukje open te draaien. Helaas ben ik er niet aan toe gekomen foto’s van het inbouwen zelf te schieten, maar geloof me: het werkt.
Van handbediende…
...naar elektrisch bediende achterramen!
En natuurlijk inclusief de schakelaars op de middenconsole.
De bedrading die ik heb gebruikt bestaat uit losse uiteinden uit de deuren en uit de middenconsole die ik nog had liggen van een sloper, zoals op de foto hierboven. De tussenliggende bedrading moest dus zelf worden getrokken, gesoldeerd en aangesloten. De kindersluitingsschakelaar heb ik vooralsnog achterwege gelaten, dat vond ik voor nu teveel gedoe, er zitten toch nooit kinderen achterin. Maar wellicht dat ik die later nog wel eens in ga bouwen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad, het werkt, ik heb het gezien! Super update weer Jochem! Er is inderdaad niks fijner, dan op een hete dag met de achterramen open te rijden als je geen airco hebt. Wel een lekker briesje, geen geklapper naast je. I.c.m. met een schuifdak is het helemaal fijn, een volgend project?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ja, ik dacht het dus even niet Dashboard eruit, nieuwe dash-kabelboom, nieuwe bekabeling onder de kap, de installatie zelf, andere dynamo, andere HD-pomp, airco-pomp… Nee, het geld groeit me niet op de rug. Ik hou het lekker bij arko, airco komt wel in een volgende auto. Schuifdakje zelf doen; nee, lijkt me ook geen goed plan
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
japv schreef:De kindersluitingsschakelaar heb ik vooralsnog achterwege gelaten, dat vond ik voor nu teveel gedoe, er zitten toch nooit kinderen achterin. Maar wellicht dat ik die later nog wel eens in ga bouwen.
Vervelende kinderen, gewoon een preventieve draai om hun oren geven, werkt prima
Verder mooi werk, nu nog dat nephout inbouwen waarmee ik je zag lopen.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Netjes Jochem! Zou ze nu dan toch echt af zijn?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Doe eens een gok…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ghehe, dan weet ik het al
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Al een tijdje had de motor van mijn Xantia het nogal warm, met name bij lange stukken op de snelweg bij warm(er) weer. Zo ook op de rit van en naar CitroMobile, waar de KVS-meter bijna de hele rit niet of nauwelijk meer onder de 100 graden kwam. Vond ik toch wel vreemd, tijd voor wat onderzoek.
Afgelopen jaar heb ik de thermostaat vervangen voor eentje die opent bij 89 graden, zoals oorspronkelijk geleverd. Wat speurwerk leerde dat 1.8 8v automaten al vanaf het begin met een thermostaat die opent bij 82 graden werden geleverd. De handgeschakelde versies later ook standaard. Tijd om er zo eentje te bestellen en die in de Xant te schroeven dus! Gistermiddag heb ik dat gedaan, daarna bijvullen en ontluchten met draaiende motor. De radiator werd lekker vlot warm, tijd om een langere proefrit te maken op de snelweg. En verrek, de temperatuurmeter komt niet meer boven de 90 graden uit, totdat ik de snelweg af ga en moet wachten voor een stoplicht; meter op de 100, koelfan aan. Toen ik vervolgens weer de snelweg opreed zakte de temperatuur langzaam weer netjes naar rond de 90. Kennelijk een wat enthousiaste meter? Hoe het ook zij, hij is minder heet, en dat was precies de bedoeling
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91