Gefeliciteerd! Geweldig resultaat na alle energie die je erin gestoken hebt. Ook ik hoop je op CitroMobile te zien. En dan doen we een rondje…..
Teller doet het nu weer met nieuwe sensor? Echt goed dat ‘ie weer op de weg is.
Totaal aantal Berichten: 5488
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
woutersmits schreef:Gaaf man! Kom maar snel eens langskarren voor die achterdeur.
Dan kom ik morgenavond wel even langs Wouter…
Toeters en bellen schreef:Gefeliciteerd! Geweldig resultaat na alle energie die je erin gestoken hebt. Ook ik hoop je op CitroMobile te zien. En dan doen we een rondje…..
Teller doet het nu weer met nieuwe sensor? Echt goed dat ‘ie weer op de weg is.
De teller doet het nog steeds na 114 km..
Enne natuurlijk gaan we een rondje doen Rogier, want ik geloof dat ik er niet meer onderuit kom om zonder de karakterbak te komen..
Wel, na 2dagen een beetje kilometers maken ongeveer 114 (jaja das nog niet véél) km heb ik al een soort van opsommingen in gedachte!
We pakken een pen (eigenlijk eerder de toetsenbord) en we gaan wat noteren:
-Dagteller zitvast
-De schakelaars van de elektrische ramen zijn helaas overleden?
-Benzineleiding moet netjes afgemonteerd worden (aankomende week gaat ze terug naar de garage)
-LHM lek stuurbekrachtiging
-Olielek versnellingsbak
-Schakelstangen/bussen zijn behoorlijk gaar….
-Einddemper hangt aan een Tyrap vast (bekende kwaal: Uitlaatsteun is foetsie
Schakelen gaat wel, maar dit vind ik niet leuk na een dag stil staan:
Morguh ga ik eerst de motor schoonmaken.. Zodat ik de lekkages goed kan zien..
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet welke schakelaars er in een Digit zitten voor de ramen.
Maar sommige kan je uit elkaar halen en schoonmaken, ik heb zo al diverse schakelaars kunnen maken.
Door de jaren heen hoopt er gewoon vuil en vet op waardoor de contacten vuil worden.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik vermoed dat dit voor een Digit hetzelfde is als voor een GT. En dan zijn het dus gewoon dezelfde schakelaars die in type 2/3 gebruikt worden voor de elektrische bediende achterramen, maar dan ook voor de voorramen. Die knoppen voor de voorramen zitten bij een type 1 ook tussen de voorstoelen bij de knoppen van de achterramen, in de portieren was daar toen nog geen plek voor bedacht.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Een beetje aan de late kant, maar alsnog gefeliciteerd Gert! Geniet ervan zou ik zeggen
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Son outil de traduction à portée de main! ...........
In de week vooraf Citromobile, s’avonds even de tijd genomen om de Digit te upgrade met een flinke HIFI apparatuur!
Voordat jullie gaan denken, dat ik de Xsaar leeg geplunderd heb voor een optimale geluid in de karakterbak. Moet ik jullie helaas teleur stellen:
Er zit een mooie radio uit de jaren80 erin. En met de speakers in de hoedenplank is het geluid precies goed voor z’n auto..
Omdat ik toch bezig was, even wat spulletjes gekocht wat standaard in de Digit thuis hoort, voor de rit naar Citromobile:
Zaterdagochtend,
Vandaag is Citromobil waar ik samen met Rik naar toe ga,nouja ieder in zijn karakterbak: “De karakterbak” en “Marieke”..
Onderweg naar Citromobile:
Leuk was het dat menig andere Citroënrijders (Xm, Xsara’s Ds-en en 2CV) naar je kijken en zelfs de hand opsteken! Erg leuk zulke reactie, dat krijg je zeker niet met de Xsaar!
Ik moet zeggen dat ik iedere keer in een soort van (noem het maar) trans/ontspanning in de Digit rij, en erg relax uitstap, zo ook op Citromobile….
Al speurend over de stands zoeken naar BX type 1 onderdelen, samen met Coen gaat plotseling de telefoon.. De ouwe eigenaar belt op, dus zodoende komt de belofte uit, de vorige eigenaar mag een stukje rijden met de Digit..
Verders had hij nog iets leuks voor mij:
Het eerste setje nr platen van de Digit! Echt daar ben ik super blij mee! Rogier echt super bedankt! Deze wil ik wellicht tijdens meetings gaan monteren..
Ook een vriend van de ouwe eigenaar heeft een Digit, de tweeling zus van de karakterbak:
Deze is vanuit Frankrijk geexporteerd, zonder de zijknipperlichtjes erop. En heeft een andere carbarateur ontluchtingsslang…
Dit was in vogelvlucht dag een van Citromobile, de volgende dag zou de Xsaar meegaan…. Zou ja, want ik besloot nog een dag te gaan mede doordat de Digit een aanslag overleefde op de snelweg!
WTF denken jullie nu: Een aanslag?
Zoiets, tijdens de terug weg haalde ik een vrachtwagen in, en opeens KLABAM en een trilling merkbaar in de auto… WTF dacht ik terwijl ik in de binnenspiegel keek, zag ik iets zwarts rondtollen over de rijbaan achter mee… Bleek de vrachtwagen een klapband had gekregen terwijl ik paseerde.. Een andere automobilist die achter me reed moest wel stoppen….
Gelukkig niks aan de hand, zo werd de rustige tocht toch nog effe spannend.. Hehehe!
Zondag:
Weer zwevend over de snelweg naar Citromobile, nu eens 120 gereden constant gereden en ze gaat steeds fijner rijden…
Vandaag weer de zelfde gedaan als zaterdag zoeken naar spulletjes voor de BX.. en natuurlijk weer staan te kletsen met bekende die ik beide dagen tegen kwam! (Echt super!)
En de dit was mijn vangst in 2dagen:
°Type 1 spatlappen..
°Nieuwe linker buitenspiegel
°Binnenkap rechterbuitenspiegel
°Deurklink
°Rubber voor uiteinde stuurstang.
°Naafdop voor mijn LM
3 van de 7 schakelaars voor de ramen.. Ik heb nu weer 4werkende elektrische ramen.. En geloof me dat was erg handig deze weekend!
En ik heb mijn laatste 2 LM ontvangen:
En dat…... wordt een erg leuke projectje….
En als kers op de taart!
°Gele lampjes voor de karakterbak!
Wel na deze weekend staat de stand op:
Maar we begonnen op:
Dus na 1372 kilometer in 3weken tijd, kan ik maar een ding zeggen! Wat is het een geweldige, nee superleuke karakter volle auto om mee te rijden…..
En je kunt erg goed slapen in de stoel van de BX… (eist z´n tol 2dagen Citromobile)
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Gert, ondanks de paar roestplekjes vond/vind ik het een fantastische auto om te zien!
Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik zag je nog wegrijden, wat een heerlijke bak. Radio is ook geslaagd!
Nog wat BX-leuks gevonden op CitroMobile?
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooie radio zeg! En zo’n oud setje kentekenplaten is idd altijd leuk
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
MWH.C schreef:Ik zag je nog wegrijden, wat een heerlijke bak. Radio is ook geslaagd!
Nog wat BX-leuks gevonden op CitroMobile?
Ja,
Ik heb net mijn verhaal afgerond. Net iets te snel geplaatst.. Daar staat in wat ik gevonden heb.. oa gele lampjes!
Citroën das très bien!!!
Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Leuke aanwinsten, het perfectioneren/afmaken van zo’n project lijkt me het leukste deel. En maar genieten van het rijden… *spaart rustig verder voor een Digit/GT als eerste auto*
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Genieten
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Goed bezig!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat dacht ik ook Coen..
Maarre:
Ik zit net te kijken, maarre sinds ze weer op de weg rijdt nog niks ontvangen van de belastingdienst?
terwijl ik toch tot 8 augustus wegenbelasting zo moeten betalen?
Niet dat ik het erg vind om niet hoeven te betalen, maar toch een brief zou leuk zijn..
Citroën das très bien!!!
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die krijg je dan pas rond augustus.