Goed werk!
petje af hoor.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wauw, het betere werk, idd petje af!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ja, het gaat er echt op lijken dat we de eindstreep in zicht hebben. Gisteren hebben we ook nog, tussendoor, een compressor (10 bar) gekocht en de nodige hulpstukken. De teller loopt dus nog. En we hebben het erover gehad dat we in ieder geval een lijst met vervangen onderdelen en de uiteindelijke kosten willen opleveren.
Je kunt er natuurlijk licht over denken maar inmiddels zitten er al 5 avonden werk in, de eerste avond met z’n drieen, de andere avond met z’n tweeen. Da’s dus al tussen de 30 en de 66 manuur.
En we zijn nog niet klaar…..maar het blijft enorm leuk om samen te doen.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Paul Cornelisse schreef:
Je kunt er natuurlijk licht over denken maar inmiddels zitten er al 5 avonden werk in, de eerste avond met z’n drieen, de andere avond met z’n tweeen. Da’s dus al tussen de 30 en de 66 manuur.
En we zijn nog niet klaar…..maar het blijft enorm leuk om samen te doen.
LOL
Ik zou er na 3 maanden/jaren nog niet mee klaar zijn, een hele toffe post is dit, jaloers op jullie kunnen. !:)
Groet
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Als alles goed gaat word de dag voor de verandering eens afgesloten met een BBQ
Over een paar uurtje komt het klusteam samen, als alles volgens plan gaat rijd de XM aan het eind van de middag weer.
Gaan jullie de inlaatkanalen nog bewerken ? Flowen heet dat geloof ik, zodat er wat meer pit uit komt ?
Ik heb voor mijn XUD9 motor een plaatje gemaakt om het vliegwiel te blokkeren. Je zet het vast met de bouten van de startmotor. Dat werkt perfect. Past dat ook op deze motor?
Succes met de klus!
Citroen Berlingo M49 1.6 16v
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Misschien dat dit plaatje wel zou werken maar we hebben het anders opgelost. Daarover zal Sohail zeker wel verder berichten.
Maar…...DE DAME LEEFT WEER!!!!!!!
Een geweldige dag meegemaakt, die een geweldig einde had. Ontzettend veel hulp gehad van mede forumgenoten, vrienden mag ik wel zeggen. Afgesloten met een BBQ in de achtertuin.
Sohail, Marc, Jean Paul, Wim, Lucas en Marco, Geweldig bedankt. Mijn dochter is heel blij.
De foto’s volgen, Sohail zorgt ervoor.
Binnenkort….........de riemwissel van de V6 24v uit 2000
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Uiteraard mijn dank aan Mark-Jan, WimB, Jean-Paul, Lucas en Marco, voor hun fysieke en mentale steun bij dit project. En Paul bedankt voor de gastvrijheid, koffie, lunch en BBQ.
Om 11:00 begonnen en om 19:50 kwam de motor tot leven.
Na wat gerommel met een nieuwe luchtratel die defect bleek te zijn, de krukaspoellie bout middels een dop en lange pijp, vastgezet tegen de grond en vervolgens de startmotor het werk laten doen. Gezien de omstandigheden en beschikbare materialen, toch maar voor deze lompe manier gekozen.
Monteren van de kop en alles eromheen ging probleemloos, danzij onderstaan smeermiddel.
De rest van de foto’s volgt z.s.m. morgen.
Dat spul werkt echt fantastisch, een paar druppeltjes was voldoende.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Heren, gefeliciteerd.
Wat is dat “spul”?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Het was echt een onwijs leuke dag, van mij mag Paul wel een keer vaker zijn riem niet op tijd vervangen
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1