1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Raar probleem xantia
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 16 mei 2011 09:47 AM

rijd nu al weer een tijdje met mijn xantia maar heb na deze winter een probleem met de rem en vering
als ik hem gestart heb
dus ik start de auto en wacht tot het stop lampje en dergelijke uit zijn en rijd hierna weg
maar het wil nog wel is gebeuren als ik achter uit een parkeervak moet dat wanneer de lampjes uit zijn en ik de rem in trap ik opeens geen druk heb en het stop lampje gaat branden na een halve seconde schiet de druk er dan ineens op en als ik de rem nog vast heb in een keer vol tot stilstand kom waardoor ik al een paar keer de bumper heb bekrast met een boom
iemand die mij kan helpen

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 16 mei 2011 09:59 AM
  [ # 1 ]

klinkt als een goede reden Chyparse te bezoeken voor een revisie van de bollen en verse LHM…
Vering zoals het hoort?

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 mei 2011 10:12 AM
  [ # 2 ]

LHM-niveau ook gepeild en in orde? In de hoogste stand?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 16 mei 2011 11:12 AM
  [ # 3 ]

LHM-Niveau klopt gewoon in de hoogste stand nu hadden ze bij de garage wel gezegd dat hij achter wat aan het verslijten was kwa vering maar nog zeker wel een tijd kon mee gaan aangezien hij een klein beetje stugger veerde dan voor maar niet extreem veel

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 16 mei 2011 11:33 AM
  [ # 4 ]

Ik weet niet wie “de garage” is, maar mijn ervaring is dat ook veel garages niet weten hoe de staat van het veersysteem te beoordelen.
Meten is weten, ook in dit geval. Dus bollen laten testen. Inclusief voorraadbol, die nodig is voor bijv. druk op het remsysteem.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 16 mei 2011 11:36 AM
  [ # 5 ]

dan zal ik hier van de week maar is een afspraak voor maken was tijdens de wintercheck van de citroen dealer zelf
toen ze dit melden

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 mei 2011 12:03 PM
  [ # 6 ]

Nieuwe anti inzakbol loste voor mij het probleem op. Tot die tijd was het auto starten, even wachten, klein stukje naar achteren en één keer remmen en dan werkte alles de hele dag goed Smile

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 16 mei 2011 12:19 PM
  [ # 7 ]

ja is precies hetzelfde bij mij alleen na een nacht stil staan heeft hij het s’ochtends en de rest van de dag niet

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 16 mei 2011 02:28 PM
  [ # 8 ]

Voor je de hydrauliek bij je Xantia laat aanpakken vraag dan wel even naar de prijs en leg de kosten naast die van Chyparse of een citroen specialist als van der Vaart. Scheelt vaak aardig wat.
Ik had hetzelfde probleem maar een bezoek aan Almere zorgde voor een heerlijke zwevende en perfect remmende Xantia.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 16 mei 2011 02:32 PM
  [ # 9 ]

hier stond een domme reactie van mezelf

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 mei 2011 02:34 PM
  [ # 10 ]

Nou zeg, men probeert je hier goed advies te geven voor bijvoorbeeld Chyparse of een andere specialist, eentje die wellicht meer in de buurt zit. En dan zo’n botte reactie? Beetje jammer.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 16 mei 2011 02:56 PM
  [ # 11 ]

srry voor de reactie maar chyparse zit hier precies 153km vandaan en dat is gewoon echt te ver om alleen veerbollen te vervangen als iemand toevallig een adres in de buurt van Etten-Leur heeft zou ik dat natuurlijk wel willen weten want de dealer hier vraagt 150 euro per bol

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 mei 2011 03:30 PM
  [ # 12 ]

Google is your friend Wink In Tilburg vind ik op Google een specialist, De Vries Auto, wellicht dat die iets voor je kan betekenen? Een belletje kan nooit kwaad. http://www.citrovries.nl/

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 16 mei 2011 03:44 PM
  [ # 13 ]

Ik woon in de buurt van Roosendaal maar heb het er dik voor over om even naar Almere te rijden. De kosten van de rit vallen in het niet bij de super service en de gunstige prijzen die ze bij Chyparse rekenen.

De manier waarop zij op afspraak werken geeft ook geen onnodig wachten.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 16 mei 2011 06:26 PM
  [ # 14 ]

In de buurt van Tiel zit Renard, ga je wel aan de blauwe LHM ...
http://www.renard.nl

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 16 mei 2011 06:28 PM
  [ # 15 ]

En misschien kan van Gompel je ook wel helpen? http://www.csjvg.nl/

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook