29 van de 40
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 mei 2011 07:15 PM
  [ # 421 ]

Mooi! Pollenfilter gewisseld en verdamper gereinigd. Gekke is dat met tien minuten lang airco en de auto op dezelfde plek er geen plasje condenswater op de grond ontstaat. De afvoerslang was kurkdroog en kon ik makkelijk doorblazen, iets te makkelijk misschien zelfs. Maar goed, het is geen kleffe vochtige boel binnen, dus het zal zijn/haar weg naar buiten wel op een andere manier vinden.

Verder het linker ventilatierooster los gehaald, daarvan het binnenwerk aan de kap vast gelijmd. Toen het geheel weer terug gestopt. Hopelijk rammelt dat nu wat minder bij constante toerentallen.

Tenslotte de versterker even los gehad en nagekeken, de high-level input is een beetje gaar aan het worden, dus met scherpe bochten of hobbels wilde het linker kanaal nog wel eens storen of helemaal niets meer doen. Met een beunfix kan hij er wel weer even tegenaan hoop ik. Meteen ook maar de moeite genomen het boeltje nu eens goed in te regelen, zodat ik nu weer van een lekker diep geluid kan genieten. Toegegeven, een actief subwoofertje zou een betere oplossing zijn en ook de kabelboom kan anders/beter, maar ik laat het nu weer even voor wat het is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 mei 2011 10:51 PM
  [ # 422 ]

Minder goed nieuws. Sinds twee dagen een ratelend geluid uit het vooronder. Vanavond met raam open zelfs een behoorlijk heftig toerentalafhankelijke ratel te horen, voor zover ik het kan plaatsen van rechtsvoor aan de distributiezijde.

Bij een naderende inspectie vond ik onderstaand stuk metaal los liggend tussen de stuurbekrachtigingspomp en dieselpomp. Een paar centimeter van de multiriem verwijderd Shocked



Het is een stuk van ongeveer anderhalf bij zes centimeter, onder de olie en flink gemangeld en gekarteld. De spanrollen van de multiriem zien er niet zodanig beschadigd uit dat het stuk metaal daar van af gesprongen kan zijn. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang het er al gezeten heeft en waar het vandaan kan komen. Morgenvroeg moet ik gewoon weer met de auto weg dus dan eens goed luisteren of het geratel minder is.

En sowieso met spoed de multiriem en spanrollen (laten) vervangen dus, dat mag overigens ook wel, de vorige keer was bij 140k km en nu zit ik op 275k.

Iemand enig idee?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 mei 2011 10:56 PM
  [ # 423 ]

huh?? Dat heb ik nog nooit gezien… toch maar eens naar laten kijken hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 mei 2011 10:57 PM
  [ # 424 ]

Kun je het ook ‘opgepikt’ hebben van de straat Daan?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 mei 2011 11:00 PM
  [ # 425 ]

Heb ik ook al aan zitten denken Marc, maar het moet een hele vreemde buiteling gemaakt hebben om juist op dat plekje te blijven steken..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 16 mei 2011 11:02 PM
  [ # 426 ]

Het ziet er gehavend genoeg uit om een flinke weg te hebben afgelegd…

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 mei 2011 11:03 PM
  [ # 427 ]

Het ziet er Dan wel weer veel te fragiel en blikkerig uit om door te gaan voor een stuk staal uit een spanrol oid. Wel een vrij bizar voorval dit.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 mei 2011 11:07 PM
  [ # 428 ]

Het is inderdaad nogal buigzaam dun spul. Lijkt me niet iets wat van de auto is gekomen. Hoe dan ook, denk dat het niet tussen poelie en multiriem had moeten schieten.

Afijn, we gaan het zien verder.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 mei 2011 07:42 PM
  [ # 429 ]

Hoe is de krukaspoelie? Denk dat het daarvandaan komt Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 mei 2011 08:08 PM
  [ # 430 ]

Krukaspoelie kan ik niet bekijken, maar het zou me niets verbazen als het wel uit die richting komt.

Vandaag een kilometer of zeventig gereden, met toenemend geratel uit het vooronder. Toerentalafhankelijk. en als ik de airco aan zet lijkt het iets minder te zijn. Hoofdverdachte is dus de multiriem, spanrollen en krukaspoelie. Heeft er komend weekend iemand tijd die samen met mij te vervangen? Kan gelijk distririem en waterpomp plus spanrollen mee Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 mei 2011 08:45 PM
  [ # 431 ]

Volgende week donderdag heb ik al een afspraak bij de garage gepland. Zou het kwaad kunnen om nog een paar honderd kilometer door te rijden op deze manier?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 mei 2011 09:56 PM
  [ # 432 ]

Ja. Als het in de hoek van de distributie zit hoeft je misschien maar 10 meter te rijden voordat er een rol vastloopt of wat voor narigheid. Resultaat: geknapte d-riem, kleppensoep. Gevolg: andere cilinderkop, d-riem, spanrollen en Joost mag weten wat. Kosten: zeer hoog.

Ik zou voor better safe then sorry gaan.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Wolgast
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010

- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Gepost: 17 mei 2011 11:46 PM
  [ # 433 ]

Zo’n stuk hadden ze bij mijn Berlingoc(HDI) ook uit de motorruimte gehaald! Is van de krukaspoelie…. En ik kreeg het advies niet meer met de auto te rijden omdat het zoals JAPV al zegt ernstige schade tot gevolg kan hebben. Dus zou inderdaad ook voor de veilige manier gaan en niet meer met de auto rijden!

Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 mei 2011 11:51 PM
  [ # 434 ]

Als het de krukaspoeli is, zou ik er niet mee rijden. Dat onderdeel heeft al voor genoeg trammelant gezorgd in de HDi wereld.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 mei 2011 01:56 AM
  [ # 435 ]

Als de poellie nooit vervangen is, dan is dat inderdaad de hoofdverdachte, die dingen hebben echt een levensduur van c.a. 120K. Monteer wel een originele of van het merk Febi, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Ik heb zo een goedkope Spaanse bronzen poellie gemonteerd in mijn TD en heb het idee dat deze nu na c.a. 6000km de oorzaak ik van wat rammelende geluiden. Morgen ga ik er naar kijken op de brug bij de beunclub.

Profiel  
 
 
29 van de 40
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook