1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Waar moet je opletten bij aanschaf ZX?
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 08 mei 2011 06:29 PM

Beste allemaal,

Ik heb een ZX op het oog, weten jullie waar ik op moet letten? Het gaat om een 1400, 5-deurs uit 1995.
Er zit een deuk in de achterdeur, is daar nog een beetje aan te komen via een sloop of iets dergelijks?
Als jullie tips hebben, hoor ik het graag. Alvast bedankt.

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 08 mei 2011 09:16 PM
  [ # 1 ]

een deur is zeker wel aan te komen op de sloop weet niet wat de kleur van de zx is maar die zal zeker te vinden zijn hoor cheese

waar je verder op moet/kan letten is de aandrijf assen of die geen geluid maken en of hij geen tekenen van eem lekke koppakkig heeft verder top auto,s heb er weing tot geen problemen mee gehad heb nu mijn
4e

sucsess

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 13 mei 2011 08:39 PM
  [ # 2 ]

Beste allemaal,

Ik heb ‘m gekocht! Een Citroën ZX Reflex Tonic. Onderstaand de foto’s! Nu nog op zoek naar een nieuwe rechterachterdeur…

Ik heb overigens de eerste eigenaar nog gesproken (haar naam en telefoonnummer stonden in het onderhoudsboekje). Dat was (serieus!!!) een vrouw van 75 jaar. Zij heeft de auto in augustus 1995 in Doetinchem bij Ruesink gekocht en er tot mei 2007 meegereden. Toen heeft ze ‘m ingeruild voor een C3 automaat. Van 1995 tot 2007 is ie altijd bij Ruesink in onderhoud geweest. Van 2007 tot 2011 heb ik geen gegevens maar de auto is bij een kilometerstand van 36.000 ingeruild. Nu staat de teller op 53.816 (NAP)...Need I say more…

Mocht iemand een rechterachterdeur in deze kleur hebben, laat me dat dan even weten.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 mei 2011 12:43 AM
  [ # 3 ]

Staat in een ZX ergens een kleurcode? Zo ja, geef die hier dan even, dan zal ik de komende tijd even m’n ogen openhouden bij m’n stamsloperijen.

Gefeliciteerd met je aankoop, ziet er leuk uit! Toevallig de vulpijp van de olie nog ingekeken of er sludge zit? Of oliesporen in de koelvloeistof? Die symptomen kúnnen namelijk op een lekke koppakking duiden, al zou je bij deze kilometerstand anders verwachten.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 14 mei 2011 03:24 PM
  [ # 4 ]

Mooie ZX met leuke extra’s. Gefeliciteerd!! Wat wel verstandig is, gezien de leeftijd en de KM-stand, is informeren wanneer de distributieriem vervangen is. Volgens de km-stand zou dit nog niet nodig zijn, maar gezien de leeftijd dus echt wel.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 mei 2011 07:04 PM
  [ # 5 ]

Als Ruesink die auto onderhouden heeft zal de riem wel op tijd vervangen zijn toch?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 mei 2011 07:19 PM
  [ # 6 ]

Zeker weten is beter dan aannemen lijkt me zo.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 mei 2011 08:44 PM
  [ # 7 ]

Onderhoudsboekje zou dan dus ook ingevuld moeten zijn. Bedoelde ik eigenlijk.

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 15 mei 2011 10:06 AM
  [ # 8 ]

Beste allemaal, bedankt voor de reacties. Even snel: distributieriem is bij 36.000 in 2006 vervangen.
Kleurcode zal ik naar op zoek gaan, heb ik volgens mij onder de kap gezien. Sludge heb ik nog niet naar gekeken. Zal ik ook doen.
Is daar overigens iets tegen te doen? En, is het slecht?
Jullie horen van me!

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 15 mei 2011 01:45 PM
  [ # 9 ]

Hmm, riempje is dus 5 jaar oud. dan staat ie toch weer op de nominatie om vervangen te worden. Voorkomen is toch beter dan genezen lijkt me zo.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 17 mei 2011 11:00 PM
  [ # 10 ]

Hmm, oke, riempje gaat er volgend jaar nieuw op. Dat moet vast kunnen als er nog maar 18.000 mee is gereden en de riem 5 jaar oud is. De slang op onderstaande foto’s moet wel vervangen worden. Weten jullie hoe zo’n ding heet en wat de functie ervan is? Dit is toch niet zo’n ingewikkelde klus, lijkt me?
Hoor weer graag van jullie.

P.S. Woont iemand van jullie toevallig in Den Haag? Heb een nieuwe deur gevonden, maar wil eerst graag weten of ie echt mooi is voordat ik 230 km die kant op rij…Wellicht zou iemand een kijkje voor me kunnen nemen?

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 18 mei 2011 12:22 AM
  [ # 11 ]

die slang die bij jou stuk is (vergaan) is de carter ventilatie/ontluchtings slang cheese  en let op haal een origineel want een stuk benzine slang is niet olie bestendig dat je t maar even weet sucsess

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 18 mei 2011 09:01 AM
  [ # 12 ]

Oké, thanks. Ik was sowieso van plan om een originele te laten plaatsen, maar goed dat je het nog even aangeeft. Niet een erg ingewikkelde ingreep lijkt me, toch?

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 18 mei 2011 09:56 AM
  [ # 13 ]
AF Dekker schreef:

Oké, thanks. Ik was sowieso van plan om een originele te laten plaatsen, maar goed dat je het nog even aangeeft. Niet een erg ingewikkelde ingreep lijkt me, toch?

Nee. da’s simpel, de twee slangklemmetjes lossen, slangetje eraf trekken, klemmetjes om de nieuwe slang doen en monteren die handel. Misschien is het wel handig om aan de binnezijde van de nieuwe slang een tipje olie te doen. dan gaat de slang wat makkelijker op z’n plaats.
Schrik niet van de prijs, die voorgevormde slangetjes kunnen soms aardig duur zijn.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 mei 2011 11:13 AM
  [ # 14 ]

Als ik het goed heb opgezocht dan zou dit stuk slang slechts 6 euro incl btw moeten kosten bij de dealer. De hier geplaatste slangenklemmen kun je evt wegknippen en vervangen door schroefbare slangenklemmen van vergelijkbare afmetingen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 18 mei 2011 04:46 PM
  [ # 15 ]
japv schreef:

Als ik het goed heb opgezocht dan zou dit stuk slang slechts 6 euro incl btw moeten kosten bij de dealer. De hier geplaatste slangenklemmen kun je evt wegknippen en vervangen door schroefbare slangenklemmen van vergelijkbare afmetingen.

Als dat idd de prijs is dan valt het heel erg mee. Had helaas (nog) niet gezien dat er van die eenmalige slangklemmetjes omheen zaten. Als ik goed kijk naar de foto dan lijkt het geplaatste slangetje ook niet erg origineel.
Zelf heb ik trouwens laatst nog zo’n slangetje gemaakt met behulp van een stuk carterventilatieslang van een BX TZD Turbo. zat precies de juiste knik in om het te gebruiken bij de Peugeot 205 van mij schoonvader.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook