bandendruk c4 coupe
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 31 mei 2011 10:13 PM

standaard moet er vooraan 2.4 in mijn band en achteraan tussen de 2.2 en 2.7 ofzo.

nu heb ik andere velgen en banden zitten. namelijk 18 duims, maat 215/40/18.

wat moet hier dan de bandenspanning van zijn?

vraag me dit al langer af trouwens.

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 01 juni 2011 09:55 AM
  [ # 1 ]

Geen idee. Misschien even vragen aan diegene die je de banden & velgen verkocht heeft?

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

jadatis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 01 juni 2011 11:07 AM
  [ # 2 ]

Je kunt het omrekenen met spreadsheets die ik gemaakt heb, waarin ik de zelfde formule gebruik met zijn toevoegingen, als die de banden- en auto-fabrikanten zelf ook gebruiken.
Voor de benodigde druk is het gewicht op de band en de snelheid waarmee je maximaal rijdt belangrijk, en zelden nodig de camberhoek( uitlijning) indien boven 2 graden. Maar na ongeveer 2000 vullen de fabrikanten andere gewichten in en normaal gebruik voor 3 personen en een beetje vracht wordt niet meer gegeven.  Mijn spreadsheet werkt nog met de gedachtegang van de 90 er jaren, die volgens mij prima is.  Het eerste deel om de normaal-gewichten te bepalen is echter voor nieuwere auto’s niet meer bruikbaar en het normaal - advies onderaan ook niet betrouwbaar daardoor. Tegenwoordig normaal gebruik is voor 4 personen en vracht, wat vroeger maximaal gebruik was, dus in mijn spreadsheet maximaal gebruik waarvoor de maximaal toelaatbare aslasten ingevuld worden.
In volgende map op mijn skydrive van hotmail , spreadsheet voor omrekenen bij buitenstandaard banden.
Kan ook gebruikt worden om de bestaande te controleren.
http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live.com/browse.aspx/.Public/Adviesdruk omrekenen
Tegenwoordig zal de browser proberen het spreadsheet te openen , maar deze kan de bladbescherming en data-validatie niet aan die ik gebruik in de spreadsheets. Dan boven op de naam van het spreadsheet klikken en een ander scherm verschijnt, waar je in de bovenste rij voor downloaden moet kiezen.
Na downloaden kun je eerst controleren op virussen , en dan openen in Excell of soortgelijk programma.
Dit bericht zal de nodige vragen oproepen, dan stel je die maar hier, en als je hulp wilt, geef me de gegevens en dan doe ik het voor je.
Edit: De link blijkt niet te werken, nogmaals gecopiëerd maar lukt nog steeds niet. Daarom hier link naar downloadscherm direct
http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live.com/self.aspx/.Public/Adviesdruk omrekenen/OmrekenenadviesdrukV4.5.xls
Ik zal proberen deze ook als bijlage neer te zetten. deze engelse extra veilige versie stond op mijn computer maar ik moet eerst nog even de nederlandse van de nieuwe link zelf laden om hier neer te zetten, geef ik dan wel in mijn volgende post.
Wil nog steeds niet lukken en bijlage alleen in image te doen dus sorry, maar zoek met google op bandendruk of bandenspanning en je komt vanzelf wel het nodige tegen.

aangemeld voor bandenspanning

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 01 juni 2011 12:32 PM
  [ # 3 ]

Onderstaande code kopiëren en rechtreeks plakken in de adresbalk van je browser. Dan pas werkt het.

http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live.com/browse.aspx/.Public/Adviesdruk omrekenen 

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 01 juni 2011 01:53 PM
  [ # 4 ]

pfiew, een hele hoop chinees voor mij dat programma. en dat voor bandendruk.

alvast bedankt voor al u moeite. ga het eens bekijken. maar dat zijn veel waardes om in te geven seg. waar ik er nog niet eens de helft van versta. Sad

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook