Goed nieuws, de tweede tankbeurt bij 1100 km geeft een gemiddelde aan van 6.8l/100km. Erg netjes voor de 1.6 VTI 120pk, zeker daar ik hem inmiddels expres op meer toeren houd om leven in de brouwerij te brengen.
De blijdschap neemt met de dag toe.
Groeten,
Kaj
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
De mijne is nu eindelijk besteld. Vooralsnog heel ‘kaal’, hopend dat dat de levertijd beinvloedt
Ligne Business 1.4 + metallic lak = kaal
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Hoezo kaal? Ligne Business is redelijk compleet toch?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-05-2011
- C4 (2004-heden) Ligne Business 1.4
Hmmm daar heb je wel een punt
Maar verder geen panoramisch dak e.d. Ben ERG nieuwsgierig naar de levertijd… Kan niet wachten
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ah joh, dan verbrand je kruin toch maar
Heb zelf geen ervaring met zo’n glazen dak maar het lijkt me ‘s-zomers te heet en ‘s-winters te koud
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5929.jpg)
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
De laatste nieuwe verkoopaantallen
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Gaat niet best met de aantallen. Vergelijk eens met de 308, Focus, Golf en Megane. Deze doen het vele malen beter.
Ik zie de nieuwe C4 ook verrassend weinig op de weg.
Zal er volgende week ik Frankrijk eens op letten of je ze daar meer ziet.
Vraag voor de mensen die voor de 1.4 hebben gekozen;
Hebben jullie ook in de 1.6 gereden? Zo ja, maakt dat heel veel verschil.
Vanwege de bijtelling zou ik ook de 1.4 overwegen, maar ik kan nog nergens ervaringen vinden met deze motor in de C4.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14538.jpg)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Aan de verkoop te zien blijft de C4 voorlopig redelijk exclusief, ik kom er ook weinig tegen.
Het glazen dak is een aanrader. Je voelt je minder opgesloten, met name de achterpassagiers , en je kunt altijd het afdekscherm gebruiken als de zon teveel naar binnen schijnt. Jammer alleen dat het niet open kan.
Exclusief is het goede woord. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben een niet vaak voorkomende voiture te rijden. Een koppendraaier is het, en de blikken zijn zeer positief te noemen. Beetje sneu die exclusiviteit voor de fabrikant, maar ik geniet ervan.
Groeten, Kaj
Hallo!
Ben nieuw op dit forum en ik heb meteen een vraag om advies.
Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ik heb al besloten dat het een C4 wordt, een Ligne Business in de kleur Rouge Babylone. Van mijn werkgever moet ik een diesel rijden, ik heb de keuze tussen de 1.6 HDi 90 of de 1.6 e-HDi 110.
Ik twijfel heel erg tussen deze twee uitvoeringen. De e-HDi kost mij alles bij elkaar netto 56 euro p/m meer (268 vs 212 euro) en dat vind ik een heel fors verschil. Ik hoef niet per se een automaat, maar die keuze is er niet. De 6e versnelling lijkt me wel lekker rustig op de snelweg. Of is de 5-bak ook rustig op snelwegtempo?
Ja! Vandaag dus eens even proef gereden in een C4 1.6 thp 155 pk egs exclusive, ik trek al mijn negativiteit over egs terug!
Wat een fantastische auto!!!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Wouter_G schreef:Hallo!
Ben nieuw op dit forum en ik heb meteen een vraag om advies.
Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ik heb al besloten dat het een C4 wordt, een Ligne Business in de kleur Rouge Babylone. Van mijn werkgever moet ik een diesel rijden, ik heb de keuze tussen de 1.6 HDi 90 of de 1.6 e-HDi 110.
Ik twijfel heel erg tussen deze twee uitvoeringen. De e-HDi kost mij alles bij elkaar netto 56 euro p/m meer (268 vs 212 euro) en dat vind ik een heel fors verschil. Ik hoef niet per se een automaat, maar die keuze is er niet. De 6e versnelling lijkt me wel lekker rustig op de snelweg. Of is de 5-bak ook rustig op snelwegtempo?
Welkom op het forum Wouter.
Ik heb met beide motoren gereden. De 90 pk met 5-versnellingsbak is vlot zat en de 5-bak is geen herrieschopper.
De 110 pk versie trakteert op meer “fun” en de EGS is beter dan zijn reputatie; de nieuwe versie schakelt best wel soepel.
Kortom, allebei kan, en als je niet specifiek houdt van pittig optrekken is 90 pk zat.
NB Ik heb na jaren van dieselen uiteindelijk gekozen voor de 1.6 Vti 120 pk, omdat ik het (een beetje) tractorgeluid van dieselmotoren moe was. Het motorgeluid van een benzine is lekkerder, maar je mist natuurlijk wel het romige koppel van een diesel.
Veel wijsheid toegewenst in het keuzeproces,
Kaj
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_20983.jpg)
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 30-05-2011
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Hallo Wouter, ik kon ook voor een leaseauto kiezen en stond voor dezelfde keuze als jij. Je maakt echter een rekenfout. Het verschil is nl veel minder groot. De HDI komt op 214 en de e-HDI op 236. Kijk, en dan is het verschil een stuk minder groot. Ik rij nu als voorloopauto een Astra met 90 pk en moet bekennen dat ik die wekelijks wel een paar keer af laat slaan. Zal best wel aan mij liggen (ben automaat gewend en die kunnen niet afslaan), maar ik wilde perse meer dan die 90pk bij mijn volgende.
Was wel kritisch over de esg, maar na een proefrit was ik om. Het schakelt weliswaar niet zo snel als een normale automaat, maar wel net zo snel als je gewoon zonder haast schakelt met de hand. En dat is vlot zat voor mij. Sta veel in de file en een automaat is dan een uitkomst.
Succes met je keuze.
Ps, gisteren gehoord dat de levertijd een kleine 10 weken is. Half augustus moet hij er staan.
En ik moet de rest ook gelijk geven dat je ze bijna niet ziet. Had eerst voor de Megane Bose gekozen maar dat stukje Bose kwam uit een bepaald gebied van Japan… Maar daar wordt je wel mee doodgegooid op de weg.
Dank voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee.
Overigens, over die nettokosten per maand; dit verschilt natuurlijk wel per werkgever. Mijn wergever werkt met een vast leasebedrag waardoor ik een hogere eigen bijdrage moet betalen voor de e-HDi. Vandaar dat deze zoveel duurder is dan de HDi.
Hoi Wouter,
Ik heb dezelfde keuze gehad. Uiteindelijk voor de 90pk hdi gekozen in de kleur babylone rouge (volgens mij staan mijn foto’s op pag 22/23 hier). Toen ik kon proefrijden was alleen de 110hdi er met Esg. Ik heb in een verleden als verkoper gewerkt bij Mercedes (hadden ze ook halfautomaten) en had ook al ervaringen opgedaan met een C4 grand Picasso. Ik vond en vind de Esg bak nog steeds niets. Tuurlijk geeft het wat gemak en weet ik dat het soepeler gaat als je bij overschakelmomenten wat gas lift(ook zo ervaren) maar ik vond zelf schakelen (proef gereden in een 1.6 benzine) zo veel fijner. Ik was eerst ook bang voor hogere toerentallen door het ontbreken van de 6de versnelling, maar bij het proefrijden met de Esg heb ik handmatig de auto in z’n 5 gezet op de snelweg om te vergelijken, verschil was slechts 200 toeren bij 130. Ik mis de 6de versnelling nooit en ik rij aardig door op de snelweg (o.a. Op de A16 waar je nu legaal 130 mag).
Eindconclusie ik mis de 20 pk niet zo en ben eerder verbaasd over de souplesse van de 90pk. Daarnaast blijf ik het langzame overschakelen/koppelen vervelend vinden. Ik weet het is een mening maar voor mij of een echte automaat of een handbak en niet iets er tussenin.
Succes met je keuze!