Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is essentieel dat je het heel erg oliet. De magazijnman van de club vertelde mij dat het anders zo weer kapot is! Ook hier geldt: veel stads kilometers en het gaat sneller stuk. Het lagertje doet alleen zn werk als je ontkoppelt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Omdat ik alleen op dinsdagavonden in de knutselloods kan komen en ik komende dinsdag de boel weer in elkaar wil zetten moet het invet-proces niet te lang duren. Is het een idee om het busje een paar keer achter elkaar in te vetten met dunne naaimachineolie en dat ik daarna de priseas en het busje insmeer met wat dikker vet?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Lijkt me een prima plan, (al zou ik gewone olie gebruiken icm vet) en ik zou me er ook niet te druk om maken.
De meeste mensen vervangen dat busje sowieso niet, en 9 van de 10 keer mist het keerringetje ook nog omdat het niet is opgemerkt, dat gaat ook vaak nog lang goed….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Warm was het, erg warm…
Ondanks dat wel het doel van de avond gehaald; het blok hangt er weer voor. De handeling met het busje gedaan als bovenstaand en tussendoor de kleppen nog even gesteld.
Toen alles weer aangesloten was heb ik even een testje gedraaid met de voorwielen nog van de grond. De koppeling functioneerde naar behoren en vooralsnog zonder bijgeluiden. Ik heb goede hoop dat het kreungeluid en de shutter eruit zijn. Het vervangen messing/bronzen busje was zover versleten dat er ruim voldoende speling was om de priseas te doen schudden en resoneren. Het oude keerringetje hield ook weinig meer tegen.
Volgende keer de uitlaatpijpen weer naar behoren aangesloten zien te krijgen, de HD-pomp voeren met LHM, het lekke hotspotpijpje verwisselen en dan het front er weer voor.
Op de terugrit genoten van natuurspektakel. De bliksem op meerdere plekken dichtbij zien inslaan, eentje op een toren bij de vliegbasis. Hagel is hier tot nu toe uitgebleven maar Brekkie schuilt voor de zekerheid onder de bomen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ze zit weer in elkaar!
Even een testrondje over het terrein gereden. Geen rare geluiden gehoord, geen shutter gevoeld en het pedaal beweegt mooi soepel. Kleppen stellen bleek geen overbodige luxe, het blokje loopt weer als nieuw.
Nu de achterbollen nog vervangen en dan is ze er weer helemaal klaar voor.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Topjob!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mooi werk! Vorige week heb ik even om het hoekje gekeken en het ziet er allemaal fris en fruitig uit man!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goed gedaan zeg.
En nu rijden maar.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat een mooie GSA zeg! Die witte velgen staan d’r echt heel goed
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Sinds dinsdag staat Brekkie binnen en rijd ik sinds lange tijd weer eens rond in Geeskje.
Ik had er alleen een carb. op geplempt uit een sloper omdat ik de goede carb. van Geesk’ op Brek’ heb gezet. Dat was behoorlijk merkbaar in het rijden, dus maar eens een paar uurtjes besteed aan schoonmaken, afstellen enz.
Nu gaat ‘t blokje weer mooi rond en zitten er geen horten en stoten meer in het optrekken. Ze loopt stationair het ene moment alleen een fractie sneller dan het andere, maar ik bedacht me zojuist dat ik er zó weinig mee heb gereden dat de benzine nog van voor de zomer van vorig jaar is…
Donderdag of maandag gaan de achterbollen vervangen worden, alsook de verdroogde lekzakken. Het belooft een flinke transformatie te worden want er zit al bijna geen vering meer in.
En dan eindelijk weer eens genieten van deze auto, zónder clutch shudder, kreungeluiden en gestuiter…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Mooi werk joh!
Ik moet mijn bollen nog vervangen, ik ga me daar morgen maar eens aan wagen denk ik.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De achterbollen zijn vervangen @ garagevantoen. Geeskje is nu weer een volwaardige GSA!
En als verwacht is het zoekerige gedrag in de bochten hiermee ook opgelost.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Geesk’ rijdt prachtig maar zuipt en stinkt als een beroepszwerver. De carb. die erop zit laat zich niet lekker afstellen, daarom ligt nu de oude van Brekkie op de keukentafel voor een ontstoppingsbeurt, dan kan die erop.
Met de originele carburateur was het verbruik keurig rond 1:13 maar dat exemplaar heb ik indertijd op het blok van Brekkie geplaatst en die loopt er zo mooi mee dat ik ‘m daar lekker op laat zitten, anders blijf ik bezig met omwisselen en afstellen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30