Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Na het vervangen van de katalysator, waarbij de steker van de labdasonde los geweest is, start de Xantia van m’n vader niet meer.
De ECU is overigens ook niet uit te lezen en te resetten.
De Vraagbaak heeft het over de groene draad in de diagnosesteker, wanneer ik deze draad via een schakelaar 3 tot 4 seconden aan massa leg, krijg ik geen code 12 en start niet de uitleescyclus van eventuele foutcodes.
Ik ken de procedure van m’n AX, krijg het bij de Xantia echter niet werkend.
De diagnosesteker heeft ook nog een gele draad en een groene met gele stip, waar zijn deze voor?
Wie weet raad?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Loopt weer!
Zekering 2 was stuk, voedt o.a. de ECU.
Oorzaak?
Alleen het uitlezen en eventueel resetten lukt nog steeds niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De procedure van de AX werk niet bij een Xantia, daar zit een hele andere motor en ECU in.
Voor zover ik het weet kun je een Xantia alleen met een Lexia uitlezen.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Voor m’n XM heb ik het kastje van Malle Pietje, kan het daar wel mee?
De procedure à la AX staat overigens gewoon beschreven in de Vraagbaak van de Xantia!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Wordt de 1.8 16v behandeld in de Vraagbaak?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nee, maar wel de 2.0i 16V (XU10JP4) met hetzelfde Bosch MP3.2-systeem.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Er zijn voor de 1.8 16v XU7JP4 twee motorcodes (LFY en L6A) en 3 verschillende ECU types (Spagetti Marelli, Sagem en Bosch MP 5.1 of 5.2). Ik vraag me af of het wel exact hetzelfde Bosch-systeem is dat op de 2.0 16v XU10J4 zit die wel in de Vraagbaak wordt behandeld.
Je moet volgens mij de 30 polige stekker bij je zekeringenkastje links onder het dashboard hebben. Je moet alleen even uitzoeken welke pin je moet hebben. Je kunt het malle doosje van pietje daarvoor wel gebruiken.
Nico
Pin C3 moet je hebben.
Zie ook:
http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=406
http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=6619
René Jongejan schreef:De procedure à la AX staat overigens gewoon beschreven in de Vraagbaak van de Xantia!
Ach ja, ik vergeet de 1.6i XU motor in de Xantia-1
Deze kun je wel uitlezen met de knippercodes zoals bij een AX, maar dan alleen de Magneti Marelli systemen. Heb het bij een Peugeot 405 ooit ook zo uitgelezen.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vanaf welk ORGA-nummer is het een serie 2?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Vanaf de dag dat de nieuwe neus er op is gekomen Zie hier voor de details.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dan wordt het dus laten uitlezen.
Toevallig iemand in de kop van NH die over een Lexia beschikt en hiertoe bereid is?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986