1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Storing ABS
citrofreak25
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 03 juli 2011 08:13 PM

Heb sinds een paar dagen storing op mijn abs
lampje sprong aan tijdens het rijden en dacht rijdt eerst even naar de benzine pomp voor ontbijt en daarna door naar de garage voor dat lampje maar toen ik weer weg wilde rijden bij de benzinepomp sprong het lampje opeens weer uit dus dacht zal wel vuiltje voor een sensor hebben gezeten maar vandaag sprong hij weer aan op de snelweg en bleef aan tot ik in belgie was bij mijn ouders langs geweest.
ik met weg gaan gekeken of het lampje branden en dat was het geval tot ik optrok en toen ging hij weer uit en op de snelweg ging hij weer terug aan.
iemand die me kan helpen waar het door kan komen want hij moet dinsdag voor APK en heb geen zin dat ze dat proberen te repareren bij de kwik-fit
mzzls Maikel

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 juli 2011 12:31 AM
  [ # 1 ]

Vaak is het de sensor of de bedrading van de sensor.
Als je de APK bij een dealer laat doen, dan kunnen ze de auto uitlezen en vaststellen welke sensor het is, en indien nodig vervangen.

Profiel  

citrofreak25
< 100 berichten
Rank

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 05 juli 2011 12:10 PM
  [ # 2 ]

nu zat ik me te bedenken dat ik wel pas geleden 4 dagen voor de storing Xenon H.I.D kit in heb gebouwd zou dit hier aan kunnen liggen of niet
Mzzls Maikel

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juli 2011 04:27 PM
  [ # 3 ]

Dat zou kunnen, de goedkoper Chinese meuk setjes zijn niet altijd storingsvrij.
Bij de Citroen’s met multiplex, heb je dan al heel snel problemen, de Xantia-2 is gedeeltelijk multiplex heb ik begrepen.

Je kan het vrij makkelijk uitsluiten, gewoon loskoppelen en dan kijken of de storing weg blijft.

Profiel  

citrofreak25
< 100 berichten
Rank

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 06 juli 2011 08:05 AM
  [ # 4 ]

toch maar effe geprobeerd door het los koppelen van de xenon maar storing sprong na 10 min. rijden weer vrolijk aan

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juli 2011 10:44 AM
  [ # 5 ]

Dan is het gewoon toeval dat de storing samenvalt met het inbouwen van Xenon.
Uitlezen met een Lexia door de dealer, kan uitwijzen waar de fout zit.

Profiel  

citrofreak25
< 100 berichten
Rank

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 06 juli 2011 10:52 AM
  [ # 6 ]

vond het al raar want het is geen goedkope chinese meuk was er 500 euries voor kwijt maar ja dan zat er ook wel standaard koplamp sproeier set bij en 10 jaar garantie op de hele set exclusief de lampjes daar maar 3 jaar op
alleen de xenon was geloof ik 250 euro
mzzls Maikel

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juli 2011 10:57 AM
  [ # 7 ]

Dat klink als een professioneel setje, wat geen storing zou mogen veroorzaken.
Beetje off-topic, maar welk setje is dat, misschien wel wat voor mijn andere Xantia Wink

Profiel  

citrofreak25
< 100 berichten
Rank

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 06 juli 2011 11:50 AM
  [ # 8 ]

zal is kijken of ik nog een winkel kan vinden die deze set verkoopt van het zelfde merk want
heb ze nu al 3 jaar in bezit (scheelt dat je dat kan mee nemen naar de volgende auto)
en de winkel waar ik ze gehaald heb is al anderhalf jaar failliet en geloof niet dat die nog terug komen
mzzls Maikel
zal je straks wel een pm sturen

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 07 juli 2011 05:33 AM
  [ # 9 ]

Vaak is een sensor of tanden ring vrvuild!
dat is de meest voorkomende storing bij ABS
denk aan de oorzaak van een lekkende hoes om een aandrijf as… al het vet kan vrolijk een weg vinden naar buiten dus ook om de andrijf as zelf

soms is de tandenring om de as ook wel gebroken ...

in iedergeval een visuele inspectie ( vooral VOOR zijde) is aan te raden

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 juli 2011 12:05 PM
  [ # 10 ]

Dat zijn handige tips, mijn HDI heeft ook ABS, dat zal vroeg of laat wel een keer wat mee zijn.

Profiel  

citrofreak25
< 100 berichten
Rank

- Xantia 1.8 8V Plaisir
Gepost: 08 juli 2011 09:33 PM
  [ # 11 ]

het is in ieder geval geen hoes want hij is vandaag gelukkig goed gekeurd
(effe lampje verwijdert van ABS en geen haan die er naar kraait)
maar kwamen wel wat andere puntjes uit zoals remblokken en schijven voor, 2 remslangen voor
dus ze mochten 1 remslang vervangen want die was er slecht aan toe (die dingen kosten daar ook 90 euro per stuk terwijl je ze op internet voor 20 euro per 2 besteld) en wat zie ik op mijn rekening “Remvloeistof ververst”
dus ik terug naar de kwikfit en nu ben ik niet meer welkom bij de kwikfit idiot
maar wel mooi me 42 euro voor remvloeistof terug gehad
ze dachten zeker dat ze met iemand te maken had die nooit onder de motorkap hangt tongue wink

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 juli 2011 10:03 PM
  [ # 12 ]

Klinkt misschien wat lomp, is zo niet bedoeld, maar waarom ga je dan ook naar de KwikFit? De KwikFit staat er om bekend dat ze je voor de APK bellen met een hele riedel dingen “die vervangen moeten worden, want hij is afgekeurd”, rekenend erop dat de meeste huis-tuin-en-keuken-autobezitter dan zal roepen “oh, repareer maar”. Na afloop blijkt dan dat het merendeel hooguit adviespunten zijn en dat je dus nodeloos geld uit je zak hebt laten kloppen. Dit heb ik al diverse malen gehoord en gelezen, en niet alleen maar uit mijn regio. Ze zijn heel vaak erg gehaaid, het enige wat telt is omzet, omzet, omzet, een uitzondering daargelaten. Jammer.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 juli 2011 02:47 AM
  [ # 13 ]

Het is niet leuk, maar laat het een dure les zijn, ga voortaan naar een dealer.

Het is te hopen dat ze geen Dot Remvloeistof in het LHM vat hebben gegooid.
Er was een geval met een BX, waar ze een paar liter Dot-4 in hadden gegooid, die auto heeft niet lang geleefd. Nu is een BX minder op de weg niet erg, maar een Xantia die vroegtijdig naar de sloop moet Sad

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 09 juli 2011 03:26 AM
  [ # 14 ]
citrofreak25 schreef:

het is in ieder geval geen hoes want hij is vandaag gelukkig goed gekeurd
(effe lampje verwijdert van ABS en geen haan die er naar kraait)
maar kwamen wel wat andere puntjes uit zoals remblokken en schijven voor, 2 remslangen voor
dus ze mochten 1 remslang vervangen want die was er slecht aan toe (die dingen kosten daar ook 90 euro per stuk terwijl je ze op internet voor 20 euro per 2 besteld) en wat zie ik op mijn rekening “Remvloeistof ververst”
dus ik terug naar de kwikfit en nu ben ik niet meer welkom bij de kwikfit idiot
maar wel mooi me 42 euro voor remvloeistof terug gehad
ze dachten zeker dat ze met iemand te maken had die nooit onder de motorkap hangt tongue wink

Dan heb je best wel mazzel gehad. Lampje dient aan te gaan en dan weer te doven. Een goede apk meester weet best of er abs op een auto zit en moet daar dan op letten.
Om die reden word soms het trucje toegepast om het abs lampje met het olie lampje te linken.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juli 2011 02:26 AM
  [ # 15 ]

Als je dat zo hoort, dan denk, nou nou die monteur kijkt kritisch naar de auto.
Maar zoiets simpels als een ABS lampje waarmee gerommeld is voor de APK, ziet hij over het hoofd. Ik kan me niet voorstellen dat hij de ABS Ringen en pomp, over het hoofd heeft gezien.

Dat geeft maar weer eens aan dat ze alleen datgene “vinden”, waarmee ze je veel geld uit je zakken kunnen kloppen.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook