Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009
- Xantia 1.8 8V Plaisir
Heb sinds een paar dagen storing op mijn abs
lampje sprong aan tijdens het rijden en dacht rijdt eerst even naar de benzine pomp voor ontbijt en daarna door naar de garage voor dat lampje maar toen ik weer weg wilde rijden bij de benzinepomp sprong het lampje opeens weer uit dus dacht zal wel vuiltje voor een sensor hebben gezeten maar vandaag sprong hij weer aan op de snelweg en bleef aan tot ik in belgie was bij mijn ouders langs geweest.
ik met weg gaan gekeken of het lampje branden en dat was het geval tot ik optrok en toen ging hij weer uit en op de snelweg ging hij weer terug aan.
iemand die me kan helpen waar het door kan komen want hij moet dinsdag voor APK en heb geen zin dat ze dat proberen te repareren bij de kwik-fit
mzzls Maikel
Vaak is het de sensor of de bedrading van de sensor.
Als je de APK bij een dealer laat doen, dan kunnen ze de auto uitlezen en vaststellen welke sensor het is, en indien nodig vervangen.
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009
- Xantia 1.8 8V Plaisir
nu zat ik me te bedenken dat ik wel pas geleden 4 dagen voor de storing Xenon H.I.D kit in heb gebouwd zou dit hier aan kunnen liggen of niet
Mzzls Maikel
Dat zou kunnen, de goedkoper Chinese meuk setjes zijn niet altijd storingsvrij.
Bij de Citroen’s met multiplex, heb je dan al heel snel problemen, de Xantia-2 is gedeeltelijk multiplex heb ik begrepen.
Je kan het vrij makkelijk uitsluiten, gewoon loskoppelen en dan kijken of de storing weg blijft.
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009
- Xantia 1.8 8V Plaisir
toch maar effe geprobeerd door het los koppelen van de xenon maar storing sprong na 10 min. rijden weer vrolijk aan
Dan is het gewoon toeval dat de storing samenvalt met het inbouwen van Xenon.
Uitlezen met een Lexia door de dealer, kan uitwijzen waar de fout zit.
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009
- Xantia 1.8 8V Plaisir
vond het al raar want het is geen goedkope chinese meuk was er 500 euries voor kwijt maar ja dan zat er ook wel standaard koplamp sproeier set bij en 10 jaar garantie op de hele set exclusief de lampjes daar maar 3 jaar op
alleen de xenon was geloof ik 250 euro
mzzls Maikel
Dat klink als een professioneel setje, wat geen storing zou mogen veroorzaken.
Beetje off-topic, maar welk setje is dat, misschien wel wat voor mijn andere Xantia
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009
- Xantia 1.8 8V Plaisir
zal is kijken of ik nog een winkel kan vinden die deze set verkoopt van het zelfde merk want
heb ze nu al 3 jaar in bezit (scheelt dat je dat kan mee nemen naar de volgende auto)
en de winkel waar ik ze gehaald heb is al anderhalf jaar failliet en geloof niet dat die nog terug komen
mzzls Maikel
zal je straks wel een pm sturen
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Vaak is een sensor of tanden ring vrvuild!
dat is de meest voorkomende storing bij ABS
denk aan de oorzaak van een lekkende hoes om een aandrijf as… al het vet kan vrolijk een weg vinden naar buiten dus ook om de andrijf as zelf
soms is de tandenring om de as ook wel gebroken ...
in iedergeval een visuele inspectie ( vooral VOOR zijde) is aan te raden
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Dat zijn handige tips, mijn HDI heeft ook ABS, dat zal vroeg of laat wel een keer wat mee zijn.
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009
- Xantia 1.8 8V Plaisir
het is in ieder geval geen hoes want hij is vandaag gelukkig goed gekeurd
(effe lampje verwijdert van ABS en geen haan die er naar kraait)
maar kwamen wel wat andere puntjes uit zoals remblokken en schijven voor, 2 remslangen voor
dus ze mochten 1 remslang vervangen want die was er slecht aan toe (die dingen kosten daar ook 90 euro per stuk terwijl je ze op internet voor 20 euro per 2 besteld) en wat zie ik op mijn rekening “Remvloeistof ververst”
dus ik terug naar de kwikfit en nu ben ik niet meer welkom bij de kwikfit
maar wel mooi me 42 euro voor remvloeistof terug gehad
ze dachten zeker dat ze met iemand te maken had die nooit onder de motorkap hangt
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Klinkt misschien wat lomp, is zo niet bedoeld, maar waarom ga je dan ook naar de KwikFit? De KwikFit staat er om bekend dat ze je voor de APK bellen met een hele riedel dingen “die vervangen moeten worden, want hij is afgekeurd”, rekenend erop dat de meeste huis-tuin-en-keuken-autobezitter dan zal roepen “oh, repareer maar”. Na afloop blijkt dan dat het merendeel hooguit adviespunten zijn en dat je dus nodeloos geld uit je zak hebt laten kloppen. Dit heb ik al diverse malen gehoord en gelezen, en niet alleen maar uit mijn regio. Ze zijn heel vaak erg gehaaid, het enige wat telt is omzet, omzet, omzet, een uitzondering daargelaten. Jammer.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het is niet leuk, maar laat het een dure les zijn, ga voortaan naar een dealer.
Het is te hopen dat ze geen Dot Remvloeistof in het LHM vat hebben gegooid.
Er was een geval met een BX, waar ze een paar liter Dot-4 in hadden gegooid, die auto heeft niet lang geleefd. Nu is een BX minder op de weg niet erg, maar een Xantia die vroegtijdig naar de sloop moet
citrofreak25 schreef:het is in ieder geval geen hoes want hij is vandaag gelukkig goed gekeurd
(effe lampje verwijdert van ABS en geen haan die er naar kraait)
maar kwamen wel wat andere puntjes uit zoals remblokken en schijven voor, 2 remslangen voor
dus ze mochten 1 remslang vervangen want die was er slecht aan toe (die dingen kosten daar ook 90 euro per stuk terwijl je ze op internet voor 20 euro per 2 besteld) en wat zie ik op mijn rekening “Remvloeistof ververst”
dus ik terug naar de kwikfit en nu ben ik niet meer welkom bij de kwikfit
maar wel mooi me 42 euro voor remvloeistof terug gehad
ze dachten zeker dat ze met iemand te maken had die nooit onder de motorkap hangt
Dan heb je best wel mazzel gehad. Lampje dient aan te gaan en dan weer te doven. Een goede apk meester weet best of er abs op een auto zit en moet daar dan op letten.
Om die reden word soms het trucje toegepast om het abs lampje met het olie lampje te linken.
Als je dat zo hoort, dan denk, nou nou die monteur kijkt kritisch naar de auto.
Maar zoiets simpels als een ABS lampje waarmee gerommeld is voor de APK, ziet hij over het hoofd. Ik kan me niet voorstellen dat hij de ABS Ringen en pomp, over het hoofd heeft gezien.
Dat geeft maar weer eens aan dat ze alleen datgene “vinden”, waarmee ze je veel geld uit je zakken kunnen kloppen.