44 van de 68
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 juli 2011 09:46 AM
  [ # 646 ]

@puffel: Nee dankje, tenzij je een XU-carterpan met plek voor een olietemperatuursensor hebt liggen Wink Want die olietemperatuurmeter in m’n ‘nieuwe’ tellerbak moet t.z.t natuurlijk wel werkend worden gemaakt Very Happy

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 juli 2011 09:48 AM
  [ # 647 ]

Netjes hoor! Het houdt je wel van de straat, dat zeker. Olietemperatuurmeter is wel leuk om werkend te hebben, overigens is die koelvloeistoftemperatuur wel een beetje zorgwekkend.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 juli 2011 09:52 AM
  [ # 648 ]

Ik had er net een stuk mee gereden, inclusief snelweg en daarna een stuk stop & go stadsverkeer. Ik heb geen airco, dus ook geen al vroeg op halve kracht draaiende koelfan(s) die al in een vroeg stadium de boel bijkoelen. De thermostaat heb ik onlangs nog vervangen door een splinternieuwe 82-graden-thermostaat. Morgen ga ik het koelsysteem spoelen en de radiator vervangen door een splinternieuwe, eens zien of het dan beter wordt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 juli 2011 10:15 AM
  [ # 649 ]

Lijkt me een goed idee om nog eens naar te kijken, want die temperatuur is niet goed. Dat had ik pas toen ik een caravan over lange hellingen had getrokken, eerder nog nooit gezien.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 29 juli 2011 11:21 AM
  [ # 650 ]
japv schreef:

Zo, vanmiddag heb ik de originele grijze hemel en alles wat er bij hoort eruit getrokken en vervangen door de zwarte. Deze heb ik met Bison Polymax aan het plafond geplakt…

Is er ergens een handleiding te vinden voor het verwijderen van de hemelbekleding en is het een tijdrovende klus? Mijn hemelbekleding zit los (midden) het geeft een hinderlijke resonantie bij warm weer. Alvast dank!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 juli 2011 11:43 AM
  [ # 651 ]

Mwoah, tijdrovend… Valt mee, het is vrij basic. Men neme een klein plat schroevendraaiertje, drie torx-schroevendraaiers: T10, T20 en T30 uit m’n hoofd, en een steeksleutel 17.
De panelen op de A-stijl trek je zo met de hand los. B-stijl houdt in lampje eruit wippen met een klein schroevendraaiertje, bovenste gordelclip los van de stijl met een dop 17, stijlpaneel zit met 2x torx vast. C-stijl zit geklikt, trek je vrij makkelijk los. Vervolgens de handgrepen (2x torx per stuk) losschroeven en leeslampje(s) eruit wippen met een schroevendraaiertje. Deurrubbers aan de bovenzijde een stuk naar beneden trekken. Zonnekleppen zitten met 2x torx bij het scharnier aan deurzijde, de klemmen middenin met 1 torx.
Hemeltje zit stevig gelijmd, met beleid lossteken, liefst met je hand tussen dak en hemel om vouwen e.d. van de hemel te voorkomen. Hemel uit en in de auto via de achterklep. Inbouwen is de omgekeerde volgorde. Bij terughangen van de klep de klemmetjes van de zonnekleppen gebruiken als voorste ophangpunt. Vervolgens de hemel uitlijnen en de boel aandrukken voor de hechting. Daarna alle grepen, lampjes en panelen weer inbouwen.

Uitbouwtijd was voor mij misschien een uurtje, inbouwen inclusief lijmen e.d. misschien anderhalf uur. Wil je rustig aan doen dan kun je er een keer een middagje voor uittrekken alles bij elkaar.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 29 juli 2011 11:50 AM
  [ # 652 ]

Jochem, dank voor de goede beschrijving. Heb je Bison Poly Max Original, Express of High Tack gebruikt?
Ik ga er dit weekeinde mee aan de slag…

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 juli 2011 11:56 AM
  [ # 653 ]

Pfoeh, ik geloof de Original. Kostte ongeveer 10 euro voor een kitpatroon bij de bouwmarkt. En graag gedaan natuurlijk.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 juli 2011 01:57 PM
  [ # 654 ]

Ik had nog eens goed naar de foto gekeken en gezien dat ik een beetje had overdreven. Bij mijn meter zit 90 graden in het midden en 120 boven, dus dan zou dit 110 graden zijn. Bij jouw meter staat de wijzer ongeveer tussen de 95 en 100, valt mee dus.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 juli 2011 02:33 PM
  [ # 655 ]

Precies Wink En het rode lampje brandt alleen omdat de auto op contact staat Razz Maar toch, scherp!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 31 juli 2011 12:22 AM
  [ # 656 ]

En zoals beloofd heb ik vandaag de radiateur vervangen door een splintergloednieuwe originele radiator die ik half juni op Marktplaats op de kop wist te tikken voor een habbekrats. Gelijk KVS ververst en de boel goed gespoeld. Het verschil tussen 18 jaar oud en splinternieuw:

Hopelijk zal de koelcapaciteit op de snelweg op warme dagen nu beter zijn. We zullen het de komende tijd wel zien Smile

Van mijn leren interieur zat er nogal wat speling aan de bestuurdersstoel bevestigde opklapbare armsteun, alsof-ie los zat. Met behulp van dit topic op het Xantia Club forum heb ik met flink wat gehannes uiteindelijk de armsteun los gekregen. De witte geleiderol valt normaal achter de smalle geul naast de asopening. Door de leuning in de omhoog-stand naar binnen toe te drukken kun je de rol vrij laten komen door de leuning door te draaien naar achteren. Zie ook het betreffende topic.

 

De in dat topic geplaatste afbeelding laat een soort overschuifbare kunststof bus zien die over de metalen as van de leuning kan. Dit zorgt er voor dat de speling tussen de stalen as en het stalen huis wordt opgeheven. Vreemd was alleen dat in de t2-documentatie deze bus wél is vermeld en in de t1-documentatie niet. Gelukkig, ook op t1 past dit zonder problemen. Het busje heeft onderdeelnummer 8969 VR en kost bij de dealer maar liefst €1,05 inclusief BTW.

 

De leuning weer terug aan de stoel gezet en voilà, geen wiebelende armleuning meer!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 juli 2011 01:26 AM
  [ # 657 ]
japv schreef:

Hopelijk zal de koelcapaciteit op de snelweg op warme dagen nu beter zijn. We zullen het de komende tijd wel zien Smile

Maak jij niet meteen een goede proefrit Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 31 juli 2011 12:39 PM
  [ # 658 ]

Het is nog niet echt warm genoeg om het te testen Wink Maar vanavond weer op en neer naar Utrecht, eens zien of er iig verschil te merken is.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 juli 2011 11:45 PM
  [ # 659 ]

Wauw, prachtig dat zwarte hemeltje Jochem! very good

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 31 juli 2011 11:47 PM
  [ # 660 ]

Thx! Very Happy

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
44 van de 68
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook