Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Trek alle leidingen los van de carterontluchting en spoel/maak het schoon..
Kan het ook aan de soort olie liggen? (verkeerde olie?)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
is zo’n olie vulpijp het zelfde dan een 2cv? want dan is deze gewoon stuk!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Die ik er nu op heb zitten zou goed moeten zijn. Als ik niet al te snel rijd zal er toch ook olie in het luchtfilter moeten komen?
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
bij mijn 2cv’s en andere atype’s heb ik er niet last van!
Als er zo veel olie in de luchtfilter lag is bij de 2cv de olievul pijp stuk.
Maar je kan het testen met een een slang maar dan moet je even op 2cv.nl om info vragen en de bouwtekening.
Maar goed ik weet niet als zo’n pijp het zelfde doet als die van een 2cv.
meschien weet ron het in kraggenburg? die sleutelt ook boel aan visa’s
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Bovengenoemde heb ik zojuist gebeld,
Hij denkt dat er een zuigerveer gebroken is.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Is dat zelf te verhelpen Bart?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Het hele blok moet er dan uit. Maar het staat me tegen omdat, er verder geen blauwe walmen uitkomen en ik niet 1 vettige bougie heb. (wel witte wat weer duid op dat de boel te arm staat)
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maar, zo kun je ook niet fatsoenlijk mee rijden, toch?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Rij anders eens naar Citrotech in Oldebroek (is bij jou om de hoek) en laat het daar ter plaatse eens beoordelen. Beoordelen door de telefoon is toch een stuk onzekerder dan in het eggie
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij Ron van de Berg.
We gaan dan even wat testen doen zoals de waterkolom en compressie meten.
Citrotech ben ik al wel een paar keer geweest maar daar zijn ze niet zo van de Visa’s.
Dat is duidelijk, gebroken zuigerveer
De water kolom zoog bij stationair erg mooi. Bij iets gas geven kwam het al wat omhoog en bij ongeveer half gas spoot het eruit.
Ook vond hij de uitlaat wat vettig. Nu ik er langer over nadenk zal het me niks verbazen dat het ook de oorzaak is van het inhouden en stinken bij flink gas geven. Hopelijk blijft het bij een gebroken zuigerveer en zijn de cilinders en zuigers nog heel.
Ik ga zelf het blok eruit halen en dan laat ik de garage de rest doen. Het is niet anders, helaas niet met de Visa op vakantie.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, dat is minder..
Maarre dure grapje zeker?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Het scheelt dat ik zelf het blok eruit kan halen. Hij is er ongeveer 4 uur mee bezig, en als de zuigers en cilinders nog heel zijn is het voor mij ook nog wel te overzien.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sneu.
Ja, achteraf nu het zo gaat best wel spijt dat ik dat ding ooit heb opgehaald. Het leek zo mooi in het begin.