31 van de 79
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2011 02:07 AM
  [ # 451 ]

Trek alle leidingen los van de carterontluchting en spoel/maak het schoon..

Kan het ook aan de soort olie liggen? (verkeerde olie?)

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 31 juli 2011 07:52 PM
  [ # 452 ]

is zo’n olie vulpijp het zelfde dan een 2cv? want dan is deze gewoon stuk!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 31 juli 2011 08:41 PM
  [ # 453 ]

Die ik er nu op heb zitten zou goed moeten zijn. Als ik niet al te snel rijd zal er toch ook olie in het luchtfilter moeten komen?

 

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 01 augustus 2011 12:11 AM
  [ # 454 ]

bij mijn 2cv’s en andere atype’s heb ik er niet last van!
Als er zo veel olie in de luchtfilter lag is bij de 2cv de olievul pijp stuk.
Maar je kan het testen met een een slang maar dan moet je even op 2cv.nl om info vragen en de bouwtekening.
Maar goed ik weet niet als zo’n pijp het zelfde doet als die van een 2cv.

meschien weet ron het in kraggenburg? die sleutelt ook boel aan visa’s

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 augustus 2011 10:28 AM
  [ # 455 ]

Bovengenoemde heb ik zojuist gebeld,

Hij denkt dat er een zuigerveer gebroken is.

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 augustus 2011 10:29 AM
  [ # 456 ]

Is dat zelf te verhelpen Bart?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 augustus 2011 10:33 AM
  [ # 457 ]

Het hele blok moet er dan uit. Maar het staat me tegen omdat, er verder geen blauwe walmen uitkomen en ik niet 1 vettige bougie heb. (wel witte wat weer duid op dat de boel te arm staat)

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 augustus 2011 10:34 AM
  [ # 458 ]

Maar, zo kun je ook niet fatsoenlijk mee rijden, toch?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 01 augustus 2011 10:42 AM
  [ # 459 ]

Rij anders eens naar Citrotech in Oldebroek (is bij jou om de hoek) en laat het daar ter plaatse eens beoordelen. Beoordelen door de telefoon is toch een stuk onzekerder dan in het eggie Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 augustus 2011 10:54 AM
  [ # 460 ]

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij Ron van de Berg.

We gaan dan even wat testen doen zoals de waterkolom en compressie meten.

Citrotech ben ik al wel een paar keer geweest maar daar zijn ze niet zo van de Visa’s.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 augustus 2011 12:26 PM
  [ # 461 ]

Dat is duidelijk, gebroken zuigerveer

De water kolom zoog bij stationair erg mooi. Bij iets gas geven kwam het al wat omhoog en bij ongeveer half gas spoot het eruit.

Ook vond hij de uitlaat wat vettig. Nu ik er langer over nadenk zal het me niks verbazen dat het ook de oorzaak is van het inhouden en stinken bij flink gas geven. Hopelijk blijft het bij een gebroken zuigerveer en zijn de cilinders en zuigers nog heel.

Ik ga zelf het blok eruit halen en dan laat ik de garage de rest doen. Het is niet anders, helaas niet met de Visa op vakantie.

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 augustus 2011 12:33 PM
  [ # 462 ]

Ai, dat is minder..

Maarre dure grapje zeker?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 augustus 2011 12:35 PM
  [ # 463 ]

Het scheelt dat ik zelf het blok eruit kan halen. Hij is er ongeveer 4 uur mee bezig, en als de zuigers en cilinders nog heel zijn is het voor mij ook nog wel te overzien.

 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 augustus 2011 12:42 PM
  [ # 464 ]

Sneu.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 augustus 2011 12:45 PM
  [ # 465 ]

Ja, achteraf nu het zo gaat best wel spijt dat ik dat ding ooit heb opgehaald. Het leek zo mooi in het begin.

 

Profiel  
 
 
31 van de 79
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook