Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is het nog steeds, Bart.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hoezo, het is een beetje pech hebben.
Dadelijk heb je een leuke Visa die het prima doet..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Bart1989 schreef:Ja, achteraf nu het zo gaat best wel spijt dat ik dat ding ooit heb opgehaald. Het leek zo mooi in het begin.
Bart,
balen, maar zie het als een positieve sleutel ervaring voor in de toekomst. Wie niet waagd wie niet wint, je moet ergens beginnen toch?
Dan moet het wel een keer goed zijn. Alles is nu zo’n beetje vervangen. Sleutelen vind ik best leuk, maar zo’n blok eruit halen..
Als ik wel andere zuigers en cilinders krijg, komen die van een 644 erop. Dan heb ik gelijk een lagere compressie.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet juist een hogere compressieverhouding hebben. Meer pk’s!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
644 cc motorblok denk ik.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Da`s balen Bart…
Zijn de materialen nog een beetje te krijgen, kun je eventueel ook nog geschikt aan een cylindersetje komen als het tegenzit?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Inderdaad de VO6/644.
Hij heeft onlangs een Visa blok gesloopt. Daar komen de veren uit die erom moeten. Als de zuigers en cilinders ook moeten krijg ik die van dat blok dus dat is geen probleem.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Is het dan niet beter om zuigers met zuigerveren en de cylinder als setje te gebruiken omdat het dan op elkaar ingelopen is?
http://www.autex.nu/shop/product.php?productid=4493&cat=1607&page=3
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een beetje tegenslag. Kan gebeuren. Laat je niets kisten joh! Komt vast weer goed en dan heb je een mooi verhaal en ben je een ervaring rijker….
Citroen!
Ik moet straks gewoon weer rustig gaan rijden.
Die veren komen van dat andere blok, en als de zuigers en cilinders ook vervangen moeten worden is dat al op elkaar ingelopen.
Wel mooi dat het spul nog nieuw geleverd kan worden voor een Visa.
De V06/644 heeft trouwens een hogere compressie dan de VO6/630. Laatstgenoemde heeft dan weer een halve PK meer bij 250 toeren minder. Dat maakt natuurlijk net het verschil met de sprint naar 100 kilometer per uur. Zie hier de motorenlijst: http://www.2cv.nl/historie/motorbaklijst.html
En ach, op zich vind ik het niet zo heel erg dat dit gebeurd. Het gebeurd alleen op het moment dat ik de auto nodig heb om op vakantie te gaan, en dat gaat nu niet door.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bart, je moet geen veren van de ene zuiger op de andere zuiger zetten tenzij het nieuwe veren zijn. Ik zou, als ik jou was, de zuigers en cilinders van die andere motor compleet op jouw motor zetten als blijkt dat jouw eigen veren gaar zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus beter op zoek gaan naar nieuwe veren als ze brak zijn. Vind het ook zonde om er nieuwe zuigers en cilinders in te zetten als ze nog goed zijn.
Ik kon in ieder geval niet stilzitten en de motor is al klaar om eruit gepakt te worden. Dat doe ik echter over 2 weken. Er brak ook gelijk een bougiekabel af. Die waren dus ook niet meer zo best.
Nu het blok er straks toch uit is, wat is verstandig om gelijk mee te vervangen?