1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
BX weer een jaar APK
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 20 augustus 2011 04:10 PM

Vandaag ontdekte ik een plas LHM onder de BX.
Bij nadere inspectie drupt de LHM van de achterkant van het voorste subframe.
Kan het de hoogteregelaar zijn?

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 augustus 2011 07:04 PM
  [ # 1 ]

Dat kan zeker, maar daar zit ook het verzamelpunt van de retourbundel. Dus de kans is aanwezig dat die bundel vervangen moet worden. Het beste is om de boel schoon te maken en goed te kijken waar het lekt. Wel opletten dat je de auto goed ondersteunt natuurlijk.

Lekt hij extra veel bij het gymnastieken?

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 20 augustus 2011 07:26 PM
  [ # 2 ]

Nee dat doet ie niet.. Het lijkt op constant druppelen, ook met de motor uit in de laagste stand

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 20 augustus 2011 09:17 PM
  [ # 3 ]

Bij mij heeft ie ook zo’n lekkage, en het lijkt erop dat de hulpcylinder van de stuurbekrachtiging lekt langs de keerring. Misschien is dit ook het geval bij jou?

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 20 augustus 2011 11:01 PM
  [ # 4 ]

Denk het niet, want ik heb geen SB Smile

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 21 augustus 2011 01:00 PM
  [ # 5 ]

Waarschijnlijk is het de retour of lekslang van de veiligheidsklep die zit l op het subframe of de retour van de hoogteregelaar.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 22 augustus 2011 11:09 PM
  [ # 6 ]

Het was idd een retourslangetje met een scheurtje.
De monteur had het in 5 minuten verholpen.
We zweven weer!

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
ROELXYZ
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 28-05-2011

- BX 14 TE
Gepost: 10 oktober 2011 08:03 PM
  [ # 7 ]

besten,

Aan deze kant zo’n zelfde verhaal, met een vraag erbij, maar eerst wat uitleg.

Aan de bestuurderskant, ter hoogte van het achterportier;
tussen de drempel en de benzinetank, lopen 4 metalen HD-leidingen en een kunsstof slang met een doorsnede van +/-9 mm (SE89 Nobel Plastiques).
Deze verdwijnen tussen de dorpel en het subframe achter,
bij het scharnierpunt van de veerpoot buigt de slang af naar het midden en lijkt te lopen naar de vulopening van de benzine tank.

Klopt de gedachte dat dit een luchtslang is, of zou hij toch naar de hoogteregelaar lopen en kan deze ook LHM lekken?

Het lekt LHM waar de vier HD leidingen samen met de plastic slang in de richting van veerpoot, tussen dorpel en subframe verdwijnen.
Ik wil graag te weten komen, of ik de achterbrug moet gaan laten zakken, om erbij te kunnen komen.

Profiel  
 
ROELXYZ
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 28-05-2011

- BX 14 TE
Gepost: 10 oktober 2011 08:19 PM
  [ # 8 ]

helaas geen scherpe foto’s en het is te donker om het opnieuw te doen, maar het geeft een idee…

Afbeelding Bijlagen
DSCF3705KL3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 10 oktober 2011 09:26 PM
  [ # 9 ]

Die dikke kunstof slang is van de tank beluchting. Alleen als je tank vol zit zou ie brandstof kunnen lekken.
Moet die slang wel lek zijn uiteraard.
Aangezien er LHM lekt, zal er wel een hd leiding lek zijn.
Zo aan de fotos te zien zijn ze aardig roestig, dus grote kans op lek.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 oktober 2011 10:38 PM
  [ # 10 ]

Mooi klusje, want als er 1 gaar is, dan kun je ze waarschijnlijk alle 4 gaan vervangen.

Kijk even op http://www.citroenbx.nl, een van de beste sites wat betreft klussen in beeld van aan BX. Daar wordt uitgelegd hoe je dit moet aanpakken. Het subframe moet je onderdaad iets laten zakken zodat je de leidingen over de brug kan halen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 oktober 2011 10:40 PM
  [ # 11 ]

Mooi klusje, want als er 1 gaar is, dan kun je ze waarschijnlijk alle 4 gaan vervangen.

Kijk even op http://www.citroenbx.nl, een van de beste sites wat betreft klussen in beeld van aan BX. Daar wordt uitgelegd hoe je dit moet aanpakken. Het subframe moet je onderdaad iets laten zakken zodat je de leidingen over de brug kan halen.

Profiel  
 
ROELXYZ
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 28-05-2011

- BX 14 TE
Gepost: 10 oktober 2011 11:12 PM
  [ # 12 ]

hmm, dat is niet best,
ben benieuwd hoeveel uur daar in gaat zitten …


waar zou ik die leidingen kunne vinden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2011 11:15 PM
  [ # 13 ]
RoelXYZ schreef:

ben benieuwd hoeveel uur daar in gaat zitten

Reken maar op een dag. En, een brug is wel heeeeeeeeeeel erg fijn;-)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 11 oktober 2011 12:02 AM
  [ # 14 ]
RoelXYZ schreef:

waar zou ik die leidingen kunne vinden?

bij een specialist op maat laten maken. De lengtes staan op de eerder genoemde site. En dan 1 voor 1 vervangen, niet alles losrukken en weer monteren. Dan kun je iets beter de route volgens van de leidingen. Het is <100e aan materiaal, maar veel werk.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 oktober 2011 12:13 AM
  [ # 15 ]

Of je zou eens kunnen informeren bij Hegru bij Veldhoven..

Daar heb ik het laten vervangen de leidingwerk achter.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook