Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Vandaag ontdekte ik een plas LHM onder de BX.
Bij nadere inspectie drupt de LHM van de achterkant van het voorste subframe.
Kan het de hoogteregelaar zijn?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat kan zeker, maar daar zit ook het verzamelpunt van de retourbundel. Dus de kans is aanwezig dat die bundel vervangen moet worden. Het beste is om de boel schoon te maken en goed te kijken waar het lekt. Wel opletten dat je de auto goed ondersteunt natuurlijk.
Lekt hij extra veel bij het gymnastieken?
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Nee dat doet ie niet.. Het lijkt op constant druppelen, ook met de motor uit in de laagste stand
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Bij mij heeft ie ook zo’n lekkage, en het lijkt erop dat de hulpcylinder van de stuurbekrachtiging lekt langs de keerring. Misschien is dit ook het geval bij jou?
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Denk het niet, want ik heb geen SB
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Waarschijnlijk is het de retour of lekslang van de veiligheidsklep die zit l op het subframe of de retour van de hoogteregelaar.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Het was idd een retourslangetje met een scheurtje.
De monteur had het in 5 minuten verholpen.
We zweven weer!
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
besten,
Aan deze kant zo’n zelfde verhaal, met een vraag erbij, maar eerst wat uitleg.
Aan de bestuurderskant, ter hoogte van het achterportier;
tussen de drempel en de benzinetank, lopen 4 metalen HD-leidingen en een kunsstof slang met een doorsnede van +/-9 mm (SE89 Nobel Plastiques).
Deze verdwijnen tussen de dorpel en het subframe achter,
bij het scharnierpunt van de veerpoot buigt de slang af naar het midden en lijkt te lopen naar de vulopening van de benzine tank.
Klopt de gedachte dat dit een luchtslang is, of zou hij toch naar de hoogteregelaar lopen en kan deze ook LHM lekken?
Het lekt LHM waar de vier HD leidingen samen met de plastic slang in de richting van veerpoot, tussen dorpel en subframe verdwijnen.
Ik wil graag te weten komen, of ik de achterbrug moet gaan laten zakken, om erbij te kunnen komen.
Die dikke kunstof slang is van de tank beluchting. Alleen als je tank vol zit zou ie brandstof kunnen lekken.
Moet die slang wel lek zijn uiteraard.
Aangezien er LHM lekt, zal er wel een hd leiding lek zijn.
Zo aan de fotos te zien zijn ze aardig roestig, dus grote kans op lek.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi klusje, want als er 1 gaar is, dan kun je ze waarschijnlijk alle 4 gaan vervangen.
Kijk even op http://www.citroenbx.nl, een van de beste sites wat betreft klussen in beeld van aan BX. Daar wordt uitgelegd hoe je dit moet aanpakken. Het subframe moet je onderdaad iets laten zakken zodat je de leidingen over de brug kan halen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi klusje, want als er 1 gaar is, dan kun je ze waarschijnlijk alle 4 gaan vervangen.
Kijk even op http://www.citroenbx.nl, een van de beste sites wat betreft klussen in beeld van aan BX. Daar wordt uitgelegd hoe je dit moet aanpakken. Het subframe moet je onderdaad iets laten zakken zodat je de leidingen over de brug kan halen.
hmm, dat is niet best,
ben benieuwd hoeveel uur daar in gaat zitten …
waar zou ik die leidingen kunne vinden?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RoelXYZ schreef:ben benieuwd hoeveel uur daar in gaat zitten
Reken maar op een dag. En, een brug is wel heeeeeeeeeeel erg fijn;-)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
RoelXYZ schreef:
waar zou ik die leidingen kunne vinden?
bij een specialist op maat laten maken. De lengtes staan op de eerder genoemde site. En dan 1 voor 1 vervangen, niet alles losrukken en weer monteren. Dan kun je iets beter de route volgens van de leidingen. Het is <100e aan materiaal, maar veel werk.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Of je zou eens kunnen informeren bij Hegru bij Veldhoven..
Daar heb ik het laten vervangen de leidingwerk achter.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?