Citroen Xsara picaso bj 2003 audio upgraden
misterx1516
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 23 augustus 2011 11:00 AM

Ik ben in het bezit va een citroen xsara picasso uit 2003 met de standaard speakers en radio erin

nu wil ik dit gaan upgraden maar heb de volgende vragen
ik wil graag de standaard radio vervangen voor een wat luxere met mp3 en eventueel navigatie ondersteuning en eventueel een dubbeldin als dat past. nu heb ik de citroen dealer gebeld om te kijken of dit kan nu zeggen ze ja maar: je zal wel bepaalde functies van je boordcomputer gaan verliezen zoals bijvoorbeeld de meldingen als er een deur open staat en dergelijke.kan iemand mij hier iets meer over vertellen of dit klopt?

het 2e 2qt ik wil gaan doen is een fatsoenlij speaker systeem gaan inbouwen op de plaatsen waar nu ook de speakers zitten zijn er misschien mensen met ervaring en die enig idee hebben wat er in past en ook nog eens goed klinkt vind de bas echt zwak (heb al 1 speaker achterin opgeblazen) dus zat eventueel ook te denken om er een subwoefer in te leggen.

Als het nu zo is dat ik echt fucties van de bord computer ga verliezen laat ik de standaard radio zitten en wil ik de speakers alleen gaan upgraden maar kan er op de standaard radio een subwoefer?

ik hoop dat er iemand ie die me kan helpen mijn keuze te maken

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 23 augustus 2011 03:59 PM
  [ # 1 ]

Radio: klik
Speakers klik

Er is nog veel meer informatie over dit onderwerp op dit forum te vinden door rechtsboven te zoeken op ‘radio picasso’ Wink

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

misterx1516
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 augustus 2011 05:02 PM
  [ # 2 ]

ik heb er de radio nog nooit uit gehad maar zit er eventueel een aansluiting (line out) op voor een versterker met subwoofer en de speakers in de deuren zijn die makkelijk te vervangen en de speakers in het dashbord voorin of moet de auto half slopen

Profiel  

homerno1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 25 augustus 2011 10:44 PM
  [ # 3 ]

hallo,

ook ik heb een andere radio er in gezet. Je schijnt allerlei mogelijke kastje te hebben die alles wel actief zouden moeten houden. ik geloof dat die een euro of 70 kosten. ik heb gewoon de gok eerst genomen. ik heb een Alpine xda-100 gekocht en gewoon in de plaats van de oude radio geschoven. het enige wat nu niet meer werkt is de stuurbediening van mijn radio! dat is wat mij betreft geen probleem!
wat betreft je boxen ga ik niet zeggen dat de standaardboxen van de auto goed zijn, maar zet er eerst eens een keer een andere en vooral kwalitatief goede radio in, dan zul je merken dat dat al een wereld van een verschil is!!

succes!

Profiel  

misterx1516
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 september 2011 04:35 PM
  [ # 4 ]

ik zelf maak wel veel gebruik van de stuurwiel bediening dus dat is een must voor mij. Ik ken iemand met de zelvde auto en deze heeft ook de zelvde standaard radio alleen heeft wel zijn speakersysteem geupdate door er nieuwe speakers in te zetten (laten doen) en daar klinkt het geluid wel een heel stuk beter.

Nu wil ik hetzelvde gaan doen alleen wil ik er een subwoefertje bij leggen in de achterbak voor net dat betje extra bas

ik weet niet of iemand ervaring heeft met speakers vervangen in een citroen xsara picasso

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 02 september 2011 05:13 PM
  [ # 5 ]

Ja, ik.

Ik heb 6 betere speakers en een DVD radio gemonteerd.

Maar wat betreft die radio, daar kun je dus niet domweg een aftermarkt inproppen.

Hij zal wel werken, maar hij trekt stroom uit de BSI. Die klapt er vroeg of laat uit.

Ook mogen je multiplexdraden niet in contact komen met een niet originele radio.

Er moet een tussenstekker tussen die de stroom uit bv je aansteker gaat halen.

Gebruik de zoekfunctie, of klik op een van de eerste linkjes die al gegeven werden. Want ik heb het al talloze keren beschreven.

Profiel  

misterx1516
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 september 2011 05:38 PM
  [ # 6 ]

als jij die speakers al vervangen hebt kan je mij dan vertellen hoe ik zonder de boel af te breken de deuren open krijg en voor die speakers die in het dashbord zitten moet ik daar heel mn dashbord voor af breken of kan ik van voven af er bij?
en welke speakerset heb je erin zitten en klint dat ook fastoenlijk met de standaard radio want deze wilde ik graag laten zitten

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 september 2011 07:25 PM
  [ # 7 ]

Die speakerfrontjes wip je er zo uit!! even een mesje erachter steken en plop.

De tweeters ook, maar die breken heel erg snel!

Ik zou ze laten zitten, doen het prima.

Profiel  

misterx1516
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 september 2011 10:05 PM
  [ # 8 ]

ik ga daar van het weekend eens naar kijken welke sppeakers heb jij er voor in de plaats gezet?

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 02 september 2011 11:36 PM
  [ # 9 ]

Voor had ik Hertz (van die gele)

Achter weet ik eigenlijk niet meer.

Profiel  

mirgje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 27 januari 2012 04:24 PM
  [ # 10 ]

Heb sinds 1 jaar een nieuwe xsara picasso. Vond de radio ook niet veel. Heb bij een inbouwstation een pioneer DEH-4300UB met 4 Pioneer speakers (voor 270 W en achter 330 W) in laten bouwen. Vond ik nog niet helemaal goed. Heb toen nog de kleinste subwoofer (kan aangesloten worden op deze radio) onder de passagiersstoel gelegd. Resultaat echt schitterend. Echter 1 probleem. Ik ben wel alle informatie in de autodisplay kwijt. (Benzineverbruik e.c.) Is hieraan wat te doen ?

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 27 januari 2012 04:26 PM
  [ # 11 ]

Er zit dus wat verkeerd… ik gok dat er een radio inzit zonder tussenconnector

Je multiplex bedrading wordt nu ernstig verstoord… Of het is al stuk.

Trek de stekkers eens uit de radio en kijk dan of het weer werkt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook