Als je 120 km/u gaat rijden dan lukt het krap aan om 1 op 20 te halen. Inmiddels rijd ik vaak iets langzamer dan de 120 en vond dat in het begin heel erg wennen maar inmiddels zie ik de charme er ook wel van in. Ik rijd nu 110 en niet langzamer. Rijd nu gemiddeld bijna 1 op 22. Naar mate de snelheid omhoog gaat naarmate het verbruik veel en veel meer omhoog gaat.
Fabrieksgebruik zal ik niet halen want ik heb altijd mijn airco aan en andere elektrische apparaten, daarvoor heb ik ze er ook bij gekocht maar ik moet heel eerlijk zijn dat ik de verbruiksmeter wel heel erg vaak bekijk
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Is het jullie ook opgevallen dat als je het gaspedaal helemaal los laat en daarna weer intrapt dat er even een aarzeling van de motor is? Het lijkt een beetje op dat oppakken in de tweede versnelling en dat ie dan ff stokt zoals al eerder hier besproken.
T zal m wel in de eco-modus zitten om niet gelijk op elke beweging van het gaspedaal te reageren….maar misschien heb ik het wel als enige, dus dan zal ik ff naar de dealer terug moeten..
ps. mijn verbruik volgens BC is 22,7 l/km of 4.4l/100km. Ik rij wel voornamelijk randstad dus niet veel sneller dan 100km/h en nogal wat file.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
In de randstad is het verbruik inderdaad behoorlijk terug te dringen. Gisteren op een retourtje Hoofddorp - Utrecht met gemak 1:25 gehaald, maar dat is dan ook met continue 105 op de CC op die enorm brede A2. Overigens is die 5,08 liter per 100 kilometer wel het echte verbruik, en niet wat de boordcomputer zegt.
Daarom zet ik ook erbij: BC, ik heb nog niet daadwerkelijk gemeten wat t is en eigenlijk maakt mij dat ook niet zoveel uit. Voor realistische cijfers gewoon een halve liter per 100km erbij tellen. Tenminste zo was het bij mijn vorige auto’s ook en zo zal t hier ook wel zijn.
Leon75 schreef:Is het jullie ook opgevallen dat als je het gaspedaal helemaal los laat en daarna weer intrapt dat er even een aarzeling van de motor is? Het lijkt een beetje op dat oppakken in de tweede versnelling en dat ie dan ff stokt zoals al eerder hier besproken.
T zal m wel in de eco-modus zitten om niet gelijk op elke beweging van het gaspedaal te reageren….maar misschien heb ik het wel als enige, dus dan zal ik ff naar de dealer terug moeten..
ps. mijn verbruik volgens BC is 22,7 l/km of 4.4l/100km. Ik rij wel voornamelijk randstad dus niet veel sneller dan 100km/h en nogal wat file.
Waarschijnlijk om de overgang soepel te maken. Bij een oudere auto, diesel, laat je het gas los voel je een schok, trap je het pedaal in dan ook een trap. Ongeraffineerd.
Het zelfde geldt voor onze golf (benzine) als je het gas vol in trapt, dan is het niet zo dat hij gelijk messcherp reageert, hij doseert het en komt er dan pas in. Zal met eco te maken en dat ze de reactie soepel willen laten verlopen.
Gas los en vol het gas erop zit er een aarzeling in.
Thanks Marien, ik dacht het ook al. Die hybride Honda’s hebben daar volgens mij ook last van dat in de ecostand het gaspedaal heel anders reageert en niet gelijk meegaat met elke beweging.
Alles om het verbruik te redden toch
DS3-Black schreef:16,9 liter per km.
Dat haalt zelfs een colonne van 4 Leopard tanks niet
Dat inhouden, zou dat niet domweg het gevolg zijn van turbodruk die opgebouwd moet worden?
Ik kom net terug uit kroatie met een caravan knaus 450 weegt beladen 1200 kg denk dat i zelfs wel meer gewicht bij me had, Wil even zeggen dat onze auto het geweldig heeft gedaan, geen centje pijn, alleen het verbruik was natuurlijk wel 1op 10/11 maar dat kun je onze ds3 ehdi niet kwalijk nemen.
We hebben m vanaf mei en bevalt ons erg goed.
gr Rene
Zo toe maar, je mag toch maar 1100 kilo trekken met die auto. Helemaal goed toch. Ook geen problemen met de bergen??
Nee, hij mag 1150kg trekken en dat is dus ongekend voor een bpm vrije auto.
Hiervoor hadden we een merdedes clk cabrio maar die werdt ons te duur, deze citroen is voor citroen begrippen wel erg stug geveerd, maar voor de rest super.
Trouwens ik heb wel kleurverschil, de achterbumper is lichter als de rest.
En waarom komt mijn foto niet in beeld?
gr Rene
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
[OffTopic]
Rene E schreef:En waarom komt mijn foto niet in beeld?
Pas als je die foto instelt als avatar, dan komt hij links in beeld.
(mijn cfnl -> profiel -> persoonlijke instelllingen -> wijzig avatar)
[/OffTopic]
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Rene E schreef:Nee, hij mag 1150kg trekken en dat is dus ongekend voor een bpm vrije auto.
Hiervoor hadden we een merdedes clk cabrio maar die werdt ons te duur, deze citroen is voor citroen begrippen wel erg stug geveerd, maar voor de rest super.
Trouwens ik heb wel kleurverschil, de achterbumper is lichter als de rest.
En waarom komt mijn foto niet in beeld?
gr Rene
In de eerste berichten, ook van Citroen zelf, mocht de DS3 E-HDI maar 500 kg trekken (geremd).
Raar genoeg is dit door de RDW toch gelijk gehouden met de gewone DS3.
Leuk om te horen dat je er nog iets achter kunt hangen.
Richard
2 reacties, mijn caravan weegt 1300 kg en de DS3 kan goed met deze caravan overweg (natuurlijk is het verboden maar mijn caravan staat in Spanje en daar wordt niet heel veel gecontroleerd)
Het kleurverschil tussen bumpers en de rest van de auto is mij ook opgevallen, de dealer was het met mij eens maar Citroen NL geeft aan dat er verschillende materialen zijn gebruikt (kunststof en staal) en dat daardoor het kleurverschil wordt veroorzaakt. Ben het daar niet mee eens en zal bij Citroen NL reclameren.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
hbeck schreef:2 reacties, mijn caravan weegt 1300 kg en de DS3 kan goed met deze caravan overweg (natuurlijk is het verboden maar mijn caravan staat in Spanje en daar wordt niet heel veel gecontroleerd)
Het kleurverschil tussen bumpers en de rest van de auto is mij ook opgevallen, de dealer was het met mij eens maar Citroen NL geeft aan dat er verschillende materialen zijn gebruikt (kunststof en staal) en dat daardoor het kleurverschil wordt veroorzaakt. Ben het daar niet mee eens en zal bij Citroen NL reclameren.
Het kleurverschil is hoofdzakelijk bij de achterbumper die is lichter van kleur, ik zie het niet bij andere merken, zal het zeker bij de eerste service beurt aangeven,
Nu is de km stand 4800km tja we rijden niet veel, het meeste zijn dus vakantie km met een caravan aan de haak, lekker energiezuinig hi hi maar geen wegenbelasting, toch
gr Rene
vandaag voor het eerst, in 4500km dat ik de auto heb, echt snelweg gereden.
actueel (schommelend) verbruik op 126km/h = 1 op 22 +/-
actueel (schommelend) verbruik op 136km/h = 1 op 20 +/-
Verbruik na 230km rijden was 1 op 18,8