stoplicht linksachter stuk
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 29 augustus 2011 08:36 PM

4 weken geleden zegt vriend van me dat dit stuk is. na 2 weken ga ik ermee na garage ( 2 weken geleden dus )

Hij vervangt het lampje en ziet dat dit gesprongen is ( zwart ). Na het te vervangen gaat het nieuwe ook niet.

Dan maar zekering nakijken. > we weten niet goed waar kijken. instructieboekje is niet zo heel duidelijk.

remlichtcontact en nog is. Deze 2 waren intact. Dan even met voltmeter nameten > krijg geen spanning op de contacten en/of fiche.

Kan iemand me met zekerheid zeggen dat links en rechts afzonderlijk gezekerd is?

mij lijkt het meer een zekering probleem daar het lampje gesprongen was en nu niet meer gaat.

alleen al die zekeringen 1 voor 1 gaan uittrekken lijkt me niet zo’n goede oplossing?

alvast bedankt. hopelijk wordt ik snel geholpen door iemand die dit ook heeft voorgehad?

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 30 augustus 2011 08:38 AM
  [ # 1 ]

Daar is in dit topic ook al eens over geschreven. Daar werkte toen het rechter remlicht niet.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

C4coupe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 30 augustus 2011 03:27 PM
  [ # 2 ]

gelezen, maar helpt me niks verder.

die rubber heb ik gisteren een bloot gelegd. niks van geknakte kabels te zien. ( c4owners stond hier een topic van, dat ik via google gevonden had )

in de loop van de week maar eens naar garage gaan…

Profiel  

C4coupe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 december 2011 08:00 PM
  [ # 3 ]

bon, na een lange tijd auto toch maar eens binnen gedaan voor stoplicht. Ze denken dat de BSI stuk is ofwel de bekabeling vanaf BSI naar stoplicht. In de BSI zit een relais die de stoplichten aanstuurt. ik weet het fijne er nu niet van, maar als BSI echt stuk is heb ik ferm veel kosten voor een belachelijk stom stoplicht. Dat ze makkelijk op de zekeringkast konden aansluiten zoals bij de meeste wagens.

Iemand hier nog tips ofzo?

volgende week donderdag gaat hij terug binnen voor nazicht BSI ( de contacten die naar stoplicht gaan nameten. misschien komen ze zo achter een knik in de kabel. als het dit niet is, is het de BSI… )

Ik ga wel bij maat van mij na garage. Deze kan hem NIET aan pc hangen dacht ik. Kan ik nu bv naar citroen rijden en daar de auto eens laten uitlezen? zodat ze er daar misschien wijzer van worden.

Mijne maat heeft wel elektrisch schema opgevraagd aan mijn garage en verschillende keren gebeld met elkaar over dit probleem.

alle hulp is welkom.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook