Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
gompy58 schreef:Jan, De Staat der Nederlanden is je dankbaar voor de accijnzen
Overigens…. Had je een ijzerzaag in je gereedschap kist ?
Ik had er een bij me, maar waar zou ik die voor nodig hebben?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:...... De enige open ringsleutel die ik niet heb bleek 12 te zijn.
ff zagen en klaar. Soms moet je crea bea zijn als je strand.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
En wat zou jij dan doorgezaagd hebben?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Een normale ringsleutel 12 denk ik
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Normale ringsleutels zijn 12-kantig, een leidingsleutel 6-kantig. Met een 12-kant heb je toch weer een grotere kans op rond-draaien van een wartel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ringsleutel?
In elk geval heb je het weer opgelost, dat bij een garage laten doen was duurder geweest denk ik?
Buitenlandhulp kan ik als Nederlandse Ier niet eens krijgen met een auto ouder dan 10 jaar. (onbetaalbaar) Hoewel mijn autoverzekering wel hulp biedt ingeval bij pech in Ierland en Engeland. Ik zou dan recht hebben om afgesleept te worden naar de dichttsbijzijnde competente garage…kom daar maar eens aan met een citroen XM of CX…
Wanneer ik dus in Nederland of Frankrijk ben, is het ook eigen risico. Niet fijn dus.
Ik vraag me wel altijd af wat mijn (Nederlandse) doorlopende reisverzekering met autohulp, zou doen als ik strand met een buitenlandse auto. In de polisvoorwaarden wordt hierover niet gepraat, en de verzekering is op een Nederlands adres, waar ik dus niet meer woon. Ik hoop het niet mee te maken!
Nee, geef mij dan maar de ANWB. Ik zou niet zonder willen. Jammer van die fraudeurs die het voor eerlijke mensen verzieken.
JanSr schreef:En wat zou jij dan doorgezaagd hebben?[/quote
het pasje van de ANWB?
??
Tsja, er wordt geroepen dat er een zaag mee moest, de vraag daarop was; “waarvoor”? Gezien de frustratie t.a.v. ANWB leek mij dat de zaag bedoeld was voor de lidmaatschapspas.
Ik dacht de ringsleutel.
Dat had ik ook gedaan. Als ik moest kiezen tussen heen en weer rijden en op die manier de boel misschien weer werkend krijgen.
Het kan overigens aan mij liggen maar ook zonder die sleutel moet je toch uit de voeten kunnen met een wartel maatje 12 ?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
japv schreef:Een normale ringsleutel 12 denk ik
Nog even los van de vraag of je met een ijzerzaag door een geharde ringsleutel komt, de ring is te dun en zal uitbuigen.
Die open ringsleutels hebben een veel dikkere ring.
Beter nog is om een dopje op te offeren. Slijp er een sleuf in waar de leiding in pas, kort het zeskant in tot de dikte van het zeskant van de wartel en las er een hendel aan. Ik heb het hele Citroengamma zeskanten in deze uitvoering, maar 12 had ik (nog) niet. Nu wel.
Soms zit het tegen.
Trouwens vandaag ging het Roode Gevaar weer moeiteloos door de APK, met 450k op de teller!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
van harte met de nwe APK! Dat doet mij sterken in de betrouwbaarheid van deze diesels, ik ga nu op naar de 470k.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
gompy58 schreef:Dat had ik ook gedaan. Als ik moest kiezen tussen heen en weer rijden en op die manier de boel misschien weer werkend krijgen.
Het kan overigens aan mij liggen maar ook zonder die sleutel moet je toch uit de voeten kunnen met een wartel maatje 12 ?
Ja, op zich volstaat een steeksleutel maatje 12 ook wel, maar als de wartel te vast zit, dan draai je je wartel rond.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik weet niet of dat bij jullie bestaat maar hier in België kan je je bij Total gratis verzekeren - de afsleepkosten tot de dichtstbijzijnde garage van het merk worden (Europawijd) betaald door Total.
Het heet ‘Total Assistance’. De leeftijd van de auto speelt geen rol. Ook vervangwagen gedurende 24 uren als de auto niet direct kan worden hersteld.
De enige voorwaarde is je inschrijven en regelmatig bij hen tanken - heel haalbaar, na iedere tankbeurt van 25 liter ben je voor drie weken verzekerd. Je krijgt dan een kaart mee met een telefoonnummer dat je belt als je ergens stilvalt en je wordt door een pechdienst opgehaald.
Je auto is dan wel nog niet hersteld maar je bent dan toch op een plaats waar je hulp kan krijgen.
Ik neem aan dat dit in Nederland waarschijnlijk ook wel bestaat bij één of andere benzineboer - die doen toch allemaal soortgelijke promoties.
Update : bestaat ook in Nederland http://www.total.nl Wel twee weken verzekerd na iedere tankbeurt van 25 l ipv drie weken hier.
Roadrunner… never been caught.