Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Nieuwe stuurkogel is gevonden en wordt morgen geleverd, beetje via, via had iemand er nog één liggen…
Vanochtend de motor en bak gesplitst, kleppendeksel eraf om speling te meten (en die is te veel, kun je horen), koppeling eruit, vliegwiel eraf en de boel schoon staan maken, ik mag zo gaan werken, maar ondertussen gaan ze bij de garage verder!
De slijtage van de koppelingsplaten valt mee, maar de tanden van de drukgroep zijn behoorlijk ver door!
Alle keerringen worden natuurlijk ook direct vervangen!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dit is geen half werk, heerlijke auto, echt waar…
Dat “woolmark tweed” had toendertijd een heel behoorlijke meerprijs, het ziet er stijlvoller uit dan de jersey die op de goedkopere versies zat
Je gaat ook voor de “nieuwe grijze bollen” is daar nog veel verschil in?? Ik heb ze ook op de XM.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
zoals ik het begreep zijn dit gewoon de standaard bollen (met de specificaties voor deze bx),
verschil zal er zeker zijn, t.o.v. de DS bollen die ik achterop had in combinatie met niet al te beste bx bollen voor…
Maar de bx zal dus veren zoals hij hoort te veren,
schijnt dat citroen ze tegenwoordig standaard in grijs levert…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat zal het zijn dan, echter mijn Citro-expert vertelde dat het nieuw type bollen waren
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig Pascal!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Toen ik vanochtend kwam was er al weer een hoop gebeurd;
Het blok stond te wachten om weer verenigd te worden met de auto;
Nu met:
-Nieuwe distributieriem, waterpomp e.d.
-nieuwe keerringen,
-nieuwe koppelingsset,
en wat klein spul.
De nieuwe kogel is erop gegaan;
En toen kon de boel weer terug:
Nu met overal nieuwe hoezen, keerringen etc…
Ik mag zo gaan werken, ondertussen wordt er aan de BX ook doorgewerkt, morgen heb ik zelf geen tijd en ik hoop dat ik de BX zaterdagochtend kan ophalen (i.v.m. een verbouwing kunnen ze zelf even geen auto`s uitlijnen en daarvoor moet de BX even naar een collega garage, daar hangt het nu vanaf of hij zaterdag klaar is)
En zo stond de BX erbij toen ik wegging:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gaat vlot!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Daar wordt inderdaad stevig doorgewerkt!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dat is geen half werk!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zie ik daar nog een oud type benzinepomp? (=brandgevaar!)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wow, dat is serieus onderhoud! Mooi.
Enne, wat waterman zegt!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
woutersmits schreef:Wow, dat is serieus onderhoud! Mooi.
Enne, wat waterman zegt!
De ouwe pomp viel me ook al op!
Vervang het snel Pascal!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wat winterbanden betreft: daar is al veel over getwist in het verleden, ik ben er wel een liefhebber van. Ook ik rij al jaren ‘s winters naar volle tevredenheid op Vredesteins, maar eigenlijk denk ik dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wat je eronder zet, elke winterband zal onder winterse omstandigheden een verbetering zijn.
Hilko16TZI schreef:...Wat betreft het uitlaatspruitstuk: zou kunnen, maar dan moet de auto ook EGR met pulsair hebben, of gehad hebben maar dat het afgedopt / weggehaald is. Dat is een systeem dat onverbrande uitlaatgassen weer het inlaattraject inleidt. Bijvoorbeeld de BX van Wouter Bregman heeft ook zo’n systeem.
Wouter’s BX is van 1990, en is voorzien van een TU blok waarop inderdaad pulsair is geschroefd. Pascal’s BX is nog het oude XY blok, daarop is bij mijn weten nooit pulsair of EGR geleverd, zelfs niet in Zwitserland.
Die uitlaatspruitstuk met dubbele poort heb ik ook wel eens gezien op een Franse 16TRS type 1, ik dacht uit “84. Dat is natuurlijk wel een XU blok, dus het kan heel goed niets met elkaar te maken hebben, maar ik was het ook nog nooit tegen gekomen op andere XU(D)‘s, dus vreemd is het inderdaad wel.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Het blok heeft wel de aansluitingen voor de EGR, maar dat correspondeert dan weer niet met het spruitstuk, dus die zal er zeker niet opgezeten hebben…
Wat betreft de benzinepomp; die was ik even vergeten, daarnaast was het verhaal voor de garage compleet nieuw wat bij mij vragen oproept;
De betreffende monteur is al jaren met BXen bezig, hij crosst ermee (vroeger vooral met sportjes) en heeft er erg veel kennis van, hij had nog nooit van brandgevaar door de benzinepomp gehoord.
De oud-monteur van deze garage (die ernaast woont) ook niet…
Is dit iets van de laatste jaren dat die betreffende benzinepompen (na zo`n 25 jaar) gaan lekken en brandgevaar opleveren?