Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
ZX1.4i schreef:Kijk dat schept ook wel duidelijkheid waarom handelaren in Belgie graag een auto zonder keuring aan buitenlanders willen verkopen. De diesel die ik gezien heb bij een handelaar hadden erg weinig kilometers, maar aan de slijtageplekken te zien was het overduidelijk dat ze teruggedraaid waren.
Ik denk dat net als in Nederland, dat je in Belgie, de beste deals/koop doet bij een particulier en liefhebber. Mijn Xantia HDI komt ook bij een liefhebber vandaan, en is nu in goede handen bij mij.
als je een wagen van een particulier koopt in België kan dat met een keuring verkoop
( waar dan een carpass bij is met de laatste vijf tellerstanden )
of je koopt het ZONDER deze keuring ( en dan weet je niets ) .
Dus bij een “normale ” verkoopprijs altijd een keuring verkoop eisen van de VERKOPER .
Zelf die keuring doen kan alleen met officiële garageplaten ( en dat kost veel geld )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Helemaal eens.
Als je in Belgie een wagen op je naam wil zetten moet deze gekeurd worden. Het is gebruikelijk dat de verkoper dit regelt. Dus die lijn gewoon doortrekken als de verkoop naar Nederland gaat.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 07-12-2009
- Xantia 1.8 8V Plaisir
mischien is bij http://www.totaalgarage.be/ kijken in hoogstraten heb hier toen mijn xant gekocht
omdat ik in belgie woonden en nooit rare dingen mee gemaakt bij hun
had hem toen voor 2600 euro gekocht met net 70.000KM op de teller ook totaal geen slijt plekken en netjes gekeurd voor ik hem kocht
mzzls citrofreak
p.s. er staat er op dit moment 1 op de website een xantia break met 200.000 op de teller voor 3250
met carpass en 1.9 TD
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004
- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Mijn Xantia, een Belgische 1,9 HDI 90, krijgt morgen haar 340.000 km beurt en geen haar op mijn hoofd, die er aan denkt om haar te verkopen.
Keurig bijgehouden km standen, elke keuring weet men me te vertellen hoeveel km ik gereden heb.
Je kunt bij elk keuringsstation in België op basis van het chassisnummer de laatst bekende km stand opvragen.
Die registratie is beter geregeld dan in NL. Het verkopen van een wagen zonder verkoopkeuring door de vorige eigenaar is onwettig!
O ja, Totaalgarage in Hoogstraten is mijn vaste leverancier van gebruikte onderdelen. Vakkundig, vriendelijk, behulpzaam en redelijke prijzen. Als je belt, vraag naar de “afbraak”.
Watersport / zeezeilen /energietechniek
Hoi
KM registratie in NL en Be is hetzelfde, en de auto registratie in NL vindt ik toch een heel stuk prettiger en makkelijker overschrijven dan in Belgie en veel goedkoper (in gebruikers stelling belasting kennen ze niet in NL, wel andere ). Verder stelt die verkoop keuring niet zoveel voor, dat is een standaard keuring maar ze kijken ook of de elektrische ramen werken en waar je auto beschadigd is. Ook zijn de onderdelen ook 8% duurder in belgie bij de dealers.
Een bewijsbare onderhoudshistorie vind ik zeker zo belangrijk als een keuring, en ik laat de verkoper altijd zelf eerst een stukje rijden, als het er 1 is die niet kan rijden dan weet ik ook al genoeg.
Duitse auto’s hebben vaak wel veel opties, en ze zijn er vaak erg zuinig op.
Goede raad is voorraad
Heb je intussen al een knappe HDI gevonden. Die van mij komt bij Polman in Elst vandaan. Was een dure Xantia maar dan heb je ook wat. Er stond bij aanschaf 68000KM op en alle papieren,autopas, onderhoud ETC zat er bij. Mijn Xantia is geimporteerd en heb nog geen dag spijt!
Zoals vele al schreven, op autoscoout24 staan er nog wel een aantal met weinig KM. Ik heb wel het idee dat de prijzen van knappe xantia’s stijgen.
2.0 vts uit 2005. Hiervoor 3x Xantia, van 2x Xsara, 5x BX
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wauw, een HDI met maar 68k op de klok, dat is erg prettig! Hier in NL heeft de gemiddelde HDI al gauw een kmstand rond de 3 ton. Gefeliciteerd!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik zal er eens een paar foto’s bijzetten.
Op de site Xantiaclub.net staan nog meer foto’s in de rubriek forum. Edjekadetje’s Xantia
2.0 vts uit 2005. Hiervoor 3x Xantia, van 2x Xsara, 5x BX
edjekadetje schreef:Ik heb wel het idee dat de prijzen van knappe xantia’s stijgen.
Van harte, ik zal de foto’s thuis eens bekijken, dit soort sites zijn op me werk geblokkeerd.
Wat de prijzen betreft, een nette HDI met weinig kilometers, kan inderdaad aan de prijs zijn.
Dat is een kwestie van vraag en aanbod, die ene kilometervreter en Xantia liefhebber zal het er wel voor over hebben.
Verder zal de prijsstijging wel zo lijken, voor een Citroen, is het een redelijk normale auto, net als de ZX en AX, welke beetje bij beetje uit het straatbeeld verdwijnen, dat zal met de Xantia ook wel gebeuren.
Mooie Xantia edjekadetje! Met die kilometerstand is het ding gewoon nieuw!
De xantiaclubsite lijkt het al een poos niet meer te doen, dus we zullen het even met deze foto’s moeten doen
(bij mij doet de site het in ieder geval niet meer)
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
op die kilometerstand ben ik wel jaloers hoor, met bijna 2 ton meer op de klok voeld mijn Xant nog als net ingelopen.
Succes met je pracht vonst
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break
Een mooie Break nog wel, volgens het kenteken een 110PK uitvoering
Zou ik eigenlijk ook wel willen, alleen jammer dat de Breaks door Heulliez zijn gebouwd, waar men het niet zo nauw nam met de kwaliteit. Nu heb ik zelf redelijk geluk gehad met mijn Break, geen last van de typische roestplekken in de achterdorpels. Even leek het er op dat er bij mij geen deurscharnieren zouden afscheuren, dat is dus wel gebeurd en wel bij de passagierskant, die deur word zelden gebruikt
BX16TGI schreef:De xantiaclubsite lijkt het al een poos niet meer te doen.
Inderdaad, sinds afgelopen maandagavond uit de lucht. Er wordt hard aan gewerkt (neem ik aan).
Adri
Mmmmmmm…..dan schijn ik dus mazzel te hebben. Ik heb afgelopen vrijdag een hele nette Xantia 1.9TD break gekocht voor nog geen € 1.000,=. Een paar electrische foutjes (el. buitenspiegel bestuurder, el. raam bijrijder en toerenteller (wie heeft zo een ding nodig? Je hebt toch oren?) functioneren niet) is al dat ik tot nu toe heb kunnen constateren.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Een type-2 neem ik aan? en met welke km-stand ?
Voor de liefhebbers, volgend jaar mei komt mijn Break beschikbaar, oorspronkelijk plan was slopen en de onderdelen als voorraad voor de HDI. Dat vind ik echter zonde aangezien de auto verder prima is, technisch gezien zelfs beter dan de HDI.
Km-Stand is niet laag, gaat nu richting 360K, maar alle grote, vervelende en prijzige reparaties zijn al gedaan.