Beste Mensen,
Ik heb me nieuw aangemeld hier op t forum. Ik weet dat er ook al een gesloten topic is over lekkende leidinkjes. Maar ik moet echt effe zekerheid hebben.
Ik heb een minuscuul gaatje in mijn hydraulica leiding, en wel de leiding die de rechter veerbol in gaat. Onder de motorkap wel te verstaan. Nou heb ik hier en daar eens gebeld, maar iedere specialist die ik bel wil mij een complete leiding verkopen twv 150 euro!
Het gaatje zit een centimeter of 10 voor de veerbol, en ik ben van mening dat die in te korten is!
Nu is mijn vraag, waar kan ik het knelringetje krijgen wat benodigd is om de leiding vast te knellen in de veerbol? Ik heb t namelijk los gekregen en gekeken. En de verbinding is hetzelfde als in de verwarmingstechniek die de loodgieter toepast. Gewoon een knelkoppeling.
Het idee is dus om de leiding in de korten en opnieuw vast te draaien in de veerpoot, maar dan heb ik een nieuwe knelring nodig van 3.5 mm
Op t gesloten topic staat een website, maar deze heeft alleen koppelingen van 4.5 mm, ipv 3.5 mm.
Kan dit gebruikt worden? sluit dit lekdicht en goed af?
site waar t over gaat; http://www.autex.eu/shop/product.php?productid=6151&cat=1593&page=1
Welkom op het forum
3,5mm koppelstukken bestaan wel, een Citroen specialist kan je hier vast wel mee helpen.
Bij mijn vorige Xantia was dit ook gebeurd, daar is toen een koppelstuk tussen gezet door een Citroen specialist.
Complete leiding (laten) vervangen zou ik niet doen, dat is een vreselijke pestklus.
Jochem (JapV) heeft het bij zijn Xantia 1.8i gedaan, hij kan je wel vertellen hoe lastig en tijdrovend dit is. Kun je na gaan, jij heb een 16V en waarschijnlijk met airco, ik zou zeggen onmogelijk zelfs met ingebouwde motor.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik had het geluk de donorleiding uit een motorloze sloper te kunnen halen, waardoor ik er goed bij kon en goed kon zien waar-ie liep. Maar het inbouwen van die leiding in je eigen volle motorruimte is idd een pestklus, die zonder extra setje handen nog lastiger is. Ik zou, zoals ZX1.4i al zegt, een Citroën-specialist in de buurt zoeken die zoiets kan repareren met een koppelstukje. Inkorten is geen keuze, omdat je de verdikking in de leiding dan kwijt bent, en de boel dan dus niet meer klemt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91