Totaal aantal Berichten: 60
- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
crosserke1 schreef:Vandaag terug naar dealer geweest voor een software update, dit na een telefoon van hem (ik had normaal een aangetekend schrijven moeten ontvangen hebben van citroen, deze niet ontvangen).
Resultaat… wagen staat in garage met alle mogelijke foutmeldingen en het ding is nietmeer aan de praat te krijgen.
Tijdens de update liep het update programma vast op 99 procent, stekker uitgetrokken en de miserie begon.
Wordt vervolgd.
Update.
Vandaag, bijna een maand later, wagen staat nog altijd bij dealer op nieuwe computer te wachten.
Dank u citroen voor de vlotte service!!!!
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Maar je hebt wel vervangend vervoer?
Hebben ze een reden opgegeven waarom het zo lang duurt?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bestelling staat in backorder, wat dat ook mag betekenen, ik veronderstel niet leverbaar?
Heb tot gisteren met een c3 vervangwagen gereden en die vandaag omgeruild voor een, toch iets comfortabeler, c4 picasso.
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Backorder houdt in dat het artikel niet op voorraad is en in bestelling is. Erg vervelend dus. Maar nu passend vervangend vervoer gekregen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag, 29 dagen later, auto terug in mijn bezit, voorlopig alles ok.
traks schreef:Kun je er de navigatie aanwijzingen ook op zien?
Nee dat kan niet op het witte ‘segmenten’display; wel op het rode display. Vandaar mijn opmerking lood om oud ijzer: het rode display heeft wel alle mogelijkheden maar past voor geen meter bij de rest van het dashboard. Het witte display past er wel netjes bij maar heeft veel minder mogelijkheden.
Wat ik niet begrijp is waarom er niet gekozen wordt voor een witgekleurd dotmatrix schermpje (zeg maar, het rode scherm maar dan in een witte kleur). Je hebt dan nog wel alle mogelijkehden. Dit soort schermpjes wordt door heel veel fabrikanten gemonteerd dus de verkrijgbaarheid moet geen probleem zijn.
Als mijn C4 inderdaad afgeleverd wordt met een ander scherm ga ik eerst eens horen wat de leasemaatschappij hiervan vindt. Kan me zo voorstellen dat zij er ook niet blij mee zijn ivm. restwaarde en afwijking van de standaard.
Het originele HD display pastte ook niet goed bij de 2 buitenste klokken (heel ander lettertype en stijl), maar het was wel mooi om te zien door de HD kwaliteit en de multi color.
De kleur dissonant van het oranje display valt wel mee als je de buitenste klokken op 1 kleur zet (rand en kern hetzelfde). Maar het oranje geval is zo korrelig en bij felle zon is het contrast ook te laag.
Of je de info in de middelste klok gaat missen omdat je de 3e versie van het display krijgt betwijfel ik. Als het goed op de eMyWay wordt getoond dan lijkt me dat ook prima. De klokkenwinkel is met het 3e display in ieder geval mooi consistent. Allemaal dezelfde kleur, lettertype en stijl.
Wat ik nog niet snap is dat het originele scherm helemaal niet meer terugkomt en dat er geen gelijkwaardige of betere vervanging komt. Als je kijkt wat concurrenten tegenwoordig leveren dan valt Citroen daarmee steeds meer uit de toon. Zeker bij hun “premium ambities” met de DS4.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Ik krijg mijn C4 op 7 oktober en volgens de dealer is de auto in week 36 geproduceerd…...........dus ik ben benieuwd
C4 HDI90 Ligne Business /Bourasque
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Dat gaat er dan ongeveer zo uitzien waarschijnlijk:
(foto geleend van een ander forum)
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
kan ik wel mee leven, denk ik…....
Ik heb de auto net gezien bij de dealer en het display is oranje
Valt weinig aan te doen en het staat vast mooi bij de kleur van de airco bediening…........
Totaal aantal Berichten: 34
- C4 (2004-heden) 1.6 Vti 120 pk Tendance
Morgenavond kunnen wij onze nieuwe C4 Tendance ophalen. Heb er zin in en ben erg benieuwd naar mijn rijervaringen.
Zal spoedig een foto plaatsen, maar wacht daarmee tot mijn super velgen eronder gemonteerd zijn.
Totaal aantal Berichten: 47
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
De mijne zou deze week aan de garage geleverd worden, helaas duurt nog een paar dagen.
Zal dus ook na het volgend weekend worden en dus rond die 7 oktober, net als Peter.
Toch gek dat we dan nog een zwart/rood schermpje krijgen als ze vanaf 3 september al bezig zijn met die witte.
Nog even over de verkrijgbaarheid van de hd-versie. Elke telefoon heeft tegenwoordig zo’n scherm. En die gaan in veel grotere aantallen over de toonbank dan de C4. Daarbij is het aandeel in de prijs van zo’n scherm bij een telefoon vele malen groter als bij een C4, iets duurder zou bij een auto dus veel minder een rol spelen als bij een telefoon. Nee, voor mij is het gewoon een ordinaire prijsverhoging door minder te leveren voor hetzelfde geld.
Citroen, doe eens normaal!
@molenspook:ben toch wel benieuwd welk schermpje jouw C4 heeft! Mijn auto staat nu een week bij de dealer, maar mag niet rollen van de leasemaatschappij
Nu vind ik het oranje display nou niet bepaald een echte ramp (er zit genoeg oranje/rood in het dashboard, maar de 3e/witte variant was inderdaad wat mooier geweest.
Lijkt me sterk dat de genoemde overschakel momenten voor de displays exact zijn.
Eerder een kwestie van zolang de voorraad strekt.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4