Hi beste mede Citroën bestuurders. Wij hebben een Citroën Xantia uit 1995 met een hydraulisch systeem er in. Ik heb vanmiddag de olie bijgevuld voor dit systeem (iets wat ik al eerder heb gedaan) maar…
In de dop die op de tank zit, zit ook een slang. Die slang zat liep bij ons naar de achterkant van de hydraulische tank. De laatste keer dat ik hem bijvulde heb ik niets met die slang gedaan, maar nu viel mij op dat deze slang los zat. Ik kon hem dus met dop en al uit de weg halen en er mee aan de wandel gaan.
Mijn vraag aan jullie is dan ook; klopt het dat deze slang nergens naar toe gaat, of is hij los geschoten en moet er even naar gekeken worden? Of beter nog weten jullie waar die slang naar toe moet?
Alvast bedankt voor de moeite!
Die slang zit bij mij ook los
Zal wel een overloop beveiliging zijn, dat, als er véél te veel lhm inzit en het loopt er uit, dat het niet overal over je motor heen komt maar enigszins gecontroleerd naar beneden loopt.
BX16TGI schreef:dat het niet overal over je motor heen komt maar enigszins gecontroleerd naar beneden loopt.
mij lukt bijvullen niet zonder knoeien
maar ik kon er een liter bij kiepen.
waar blijft die zooi? er liggen geen plassen of druppies onder.
wel groen maar het gaat toch niet door de uitlaat weg mag ik aannemen?
Het zal vast wel érgens heen gaan? Alle veerbollen nog goed? Als het membraan scheurt en de stikstof verdwijnt dan kan de hele bol “vollopen” met lhm.
Anders bezig gaan met stukken karton en de vlekken gaan bekijken. In mijn bx had ik standaard een stuk karton liggen voor als ik eens bij iemand met een hele nette schone oprit op bezoek kwam…
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
de slang op de dop is de ont-beluchting van het reservoir.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ja, en het is en blijft een flut systeem.
Ik verlies altijd LHM doordat die dop nooit goed afsluit en ik over al die bobbels en kuilen in de weg, de LHM er altijd wel een beetje uitklotst, hoe goed ik dat dopje ik ook probeer aan te drukken. Waarom Citroen daar niet een draaidopje voor maakte, is een raadsel voor mij.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dat heeft niks met het dopje te maken. Als er LHM boven op je reservoir ligt dan is het ringvormige rubber wat het filterdeel afsluit op het vat gescheurd en daardoor lek. Bij mij zit het dopje ook amper vast, maar is het hele zooitje kurkdroog. En hier hebben we ook drempels genoeg
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ah, interesting! We moeten maar ns natuurkundigen gaan raadplegen en een leuk testje doen!
Wat doet LHM als je over een drempel ‘stuitert’ of je hebt diepe en grote hobbels achter elkaar, dat geeft een andere veerbeweging?.
Zo goed kijk ik niet naar die afsluitring die jij bedoelt, als je gelijk hebt dan zijn ze in de CX, Xantia en XM toevallig allemaal lek. Bij mij houd ik het op het doppie En anders zijn die afsluitringen niet toppie geconstrueerd.
puffel schreef:Bij mij houd ik het op het doppie En anders zijn die afsluitringen niet toppie
Koppie koppie. Maar wat erger is, LHM blijkt aan de pomp niet meer verkrijgbaar. Ben net bij drie benzinestations geweest waaronder mijn favoriet. Maar allemaal hadden ze het niet. Dat was balen als een gieter maar in mijn schuur vond ik nog een halve liter.
Hij komt….
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
FLUTSYSTEEM????wtf. er is niks beters dan Hydropneumatisch. Misschien zit er iets te veel in??
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dat afsluitringetje dan wel doppie joh, niet dat HP systeem
Ik heb trouwens al jaren geleden ontdekt, dat die citroens het ook prima met wat te weinig LHM functioneren. Dat met dat parapluutje let ik na al die jaren niet meer teveel op (behalve bij de XM)
En ook dat je echt een trechtertje moet gebruiken, ik mors anders altijd ook nog steeds