Kijk even op http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213182/ en meld je aan.
Bevestig ook even als je je al op het Xantiaforum had aangemeld.
Zo kan iedereen zien dat er voldoende opkomst is (zal zijn).
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
japv schreef:Ik ben inmiddels begonnen met e.e.a. aan forum- en website content via Google cache veilig te stellen. Ik zit nog te broeden op een (al dan niet tijdelijke) oplossing om dit weer aan te kunnen bieden. Suggesties zijn welkom!
Op zich vind ik dit wel een leuk idee. Je weet immers niet wat er in de toekomst met al die informatie gaat gebeuren. Maar…die informatie gaan gebruiken voor een eigen website kan gezien worden als diefstal. Zoiets moet je alleen doen in overleg met de betrokken personen.
In het verleden heb ik flinke problemen gehad met de eigenaar van een website en forum. Ik was mede-beheerder van het forum. Om die reden had ik dan ook een back-up van alle gegevens van het forum op mijn computer staan. Omdat de eigenaar van het forum steeds problemen had met een aantal gebruikers van het forum besloot hij op een dag om het forum uit te schakelen….zonder mij te informeren. Ik heb diezelfde dag uit voorzorg toch nog een extra back-up gemaakt van het forum. Dat was uiteraard te zien in het het beheerderslog.
De reactie was voorspelbaar…ik werd er meteen van beschuldigd dat ik met die gegevens een nieuw forum zou starten. Uiteraard was dit helemaal niet mijn bedoeling. Ik kende de persoon en was alleen maar bang dat hij alles zou verwijderen en er later spijt van zou krijgen.
Een ander voorbeeld is de Xantiaclub. Die heeft een lange tijd gedraaid op een verouderde versie van phpBB. Voor de gein had ik in de nieuwste versie van phpBB een voorbeeld forum gemaakt gelijkend op die van de Xantiaclub. Een van de moderators heeft me toen per pb laten weten dat ik dat voorbeeldforum (wat niet eens werkte) ogenblikkelijk off-line moest halen.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Tsja, de voornaamste reden dat ik het opsla is dat het sowieso niet verloren gaat. Ik zal sowieso niet zomaar, zonder nader overleg of duidelijkheid, even iets online zetten. Puur uit voorzorg, meer niet.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Duimen voor het voortbestaan van de Xantia in het nederlandse straatbeeld!
Het worden uiteindelijk toch klassiekers…
Is eigenlijk al meer bekend waarom de site uit de lucht is?
Begin een beetje bang vermoeden te krijgen dat het niet meer opgelost wordt, ik hoop ongelijk te hebben. Ben blij dat Jochem eea terughaalt, maar mag je daar ook iets mee doen?
Vraag is van wie zijn de auteursrechten van wat ‘ik’ er op heb geplaatst, niet dat mijn stukjes belangrijk zijn, maar het is een principe vraag. Als ik daar het recht op behoud, zou ik het dan kunnen opeisen om het op deze site opnieuw te plaatsen, of mag ik dan iets doen met die stukjes uit een copy?
Ondertussen ervaar ik een enorm gemis, de site had/heeft ongelooflijk veel informatie waar je nu niet bij kan.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je bij de meeste fora bij het aanmaken van je account akkoord gaat met de regels. Hierin staat dat alles eigendom is van het forum niet van de poster.
Jammer hoor, gaat een hoop kennis en energie verloren. Het hing al jaren in de lucht dat Jeroen de stekker eruit zou trekken, maar had toch wel gehoopt dat iemand anders het zou overnemen…
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 17-05-2011
- ZX Avantage 1.4i
- Xantia 2.0i 16V Exclusive
Ik denk dat er wel zat gegadigden in de rij stonden om het stokje over te nemen. Ik heb echter geen idee of het nou een technische storing is of dat de admin de stekker eruit getrokken of wellicht een combinatie van beide. Persoonlijk kan ik het begrijpen dat een dergelijk probleem erg veel tijd in beslag neemt, vooral as je daarnaast een vaste baan hebt. Waar ik eigenlijk een beetje van baal is het volledig uitblijven van iedere vorm van communicatie.
Huidig: Citroën BX 1.4i Deauville, Citroën 2CV
Ex: Citroën Xantia 2.0i Exclusive T2 - ORGA# 7882CJ, Citroën ZX 1.4i
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
ZX-Enschede-Jr schreef:Ik denk dat er wel zat gegadigden in de rij stonden om het stokje over te nemen. (..) Waar ik eigenlijk een beetje van baal is het volledig uitblijven van iedere vorm van communicatie.
+1
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Jammer is het zeker.
Ik had net contact met iemand (iemand van hier?)die 2 banden wilde kopen van mij. Ging via de pb, ik had hem mijn gsm gpbt maar die kon hij natuurlijk nooit lezen want het forum viel weg! Bareuh! Iemand nog 2 michelin tbanden nodig?
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Ik geloof er niks van dat Jeroen zomaar zonder enige waarschuwing de stekker eruit getrokken heeft.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Remco H. schreef:Jammer is het zeker.
Ik had net contact met iemand (iemand van hier?)die 2 banden wilde kopen van mij. Ging via de pb, ik had hem mijn gsm gpbt maar die kon hij natuurlijk nooit lezen want het forum viel weg! Bareuh! Iemand nog 2 michelin tbanden nodig?
Dat was ik…...denk ik ...pb
C5 break hdi 2004
AMI6-1963
Ik geloof er niks van dat Jeroen zomaar zonder enige waarschuwing de stekker eruit getrokken heeft.
Ik ook niet, maar wat mij betreft, mag hij hem er zonder waarschuwing weer rap insteken.
Het is toch belachelijk om niks te laten horen.
Als hij er geen zin meer in heeft, laat hij dan de site overdoen aan iemand anders.
nu al bijna 3 weken zonder, nou ja ik steek nog maar een sigaar op, en wacht maar weer af.
Groeten Theo
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Misschien is de man in kwestie (ken hem niet!) wel ‘even’ niet in staat om te communiceren, ik kan me (ook uit eigen ervaring) situaties voorstellen waar ‘dit soort’ dingen even geen prioriteit hebben….
Just my two cents
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik ken hem een beetje en ben van mening dat hij niet de stekker er zomaar uit zou trekken.
De stekker er in steken gaat hem helaas (oorzaak onbekend) minder goed af.
Hij reageerde ook niet om mijn e-mail aan hem. En dat is onfatsoenlijk.
Uiteraard onfatsoenlijk indien hij bij volle verstand/gezond is en in staat was geweest te antwoorden.
Er kan zoals de vorige spreker al zegt iets met hem aan de hand zijn.