De garage van mij zei, “welke aanjager heb je?” (valeo) en dat was voor hun genoeg om te weten welke radiator nodig was? Ik hoor volgende week wel of ze het goed hadden..
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Er zijn idd twee systemen, Behr en Valeo. Dat houdt dus in dat dan ook aanjager, kachelradiator en alles van datzelfde merk zijn. Een vorige eigenaar van mijn Xantia had een Valeo radiator in het Behr-systeem gedrukt, en dat ging dus al vrij snel fout. De afmetingen van beide radiatoren en hun behuizingen zijn per merk heel iets verschillend.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
In mijn vorige Xantia zat een Behr aanjager, en inderdaad de kachelradiateur was ook van Behr.
Het verschil in de radiateurs is echter de maat, met airco is iets groter.
Zowel van Valeo, Behr, AVA en Hella heb je modellen voor een Xantia met en zonder airco.
Ik heb het ergens gevonden dat de maten te maken hebben met een airco, want via service.citroen werd ik er niet wijzer van.
Na enig zoekwerk heb ik de volgende nummers gevonden, deze nummers gelden voor alle typen Xantia’s.
6448 78 VALEO 234 x 156 x 40 / VALEO:812005 / AVA: CN6055
6448 C8 BEHR 234 x 152 x 42 / VALEO:812044 / AVA: CN6082
beuh
ik heb nu wél een donkergroene exclusive break te leen, 2.1Td mét gereviseerde pomp… Hmmmmm
Nou, 490,58 euro was het dus. Zes uur in rekening gebracht. ik had trouwens al het één en ander gedemonteerd, kastjes, middenconsole…
Morgen de verzopen vloermat verder demonteren en in de badkuip drukken.
Er zat zelfs koelwater in de dorpels, volgens de monteur. (ook te zien aan de leksporen)
Gelukkig heb ik het steeds bijgevuld, een lekke koppakking is niet “handig”...
Die prijs (al in?) valt me nog helemaal niet tegen.
Ik vraag me af of ik voor dat bedrag er zelf aan zou willen beginnen. Welke garage was dat ?
Nog een vraagje, misschien had je het al vermeld, maar was jouw Xantia nu met airco en airbag rechts?
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Volgens mij is dit draadje inmiddels gekaapt ?
BX16TGI schreef:Nou, 490,58 euro was het dus. Zes uur in rekening gebracht. ik had trouwens al het één en ander gedemonteerd, kastjes, middenconsole…
Dat is snel, of ze zijn langer bezig geweest en hebben slechts 6 uur in rekening gebracht, of het is slordig gedaan. Dus de vraag, is het een beetje netjes gedaan, of zie je overal kieren en hangt alles scheef
(@ Jaapj, dit wordt zolangzamerhand het “lekke kachel klaag en morele steun draadje )
Mijn dashboard -lijkt- weer goed te zitten. Geen nieuwe rammeltjes e.d. Lijkt recht te zitten. Alleen de luchtbuis naar de rechter ventilatie opening zat niet helemaal lekker, (even goedgezet) en er zit hier en daar een draadje iets anders dan vóór de demontage heb ik het idee. Maar alles werkt, goede luchtstromen uit de openingen e.d.
(@ @lfred) Ik heb trouwens vier airbags, dus ook die voor de passagier ja, én airco.
De zeiknatte vloermat ligt nu in de zon, ik heb hem eerst een poos geweekt in bad, met een flinke scheut “eucalyptus allesreiniger” erbij. Gelukkig is het mooi weer, zodat de mat een dag of twee kan drogen.
Ik heb de auto hier heen gebracht. De monteur in kwestie heeft een 2.1Td gehad en ervaring met het vervangen van kachelradiatoren (zegt ie) bij een 2.1Td is het wéér wat vervelender om alles los te krijgen…
Ik zou de auto in ieder geval nóóit naar een garage brengen die het nog nooit gedaan heeft.
Hmm CEULEN & KO dus he ???
Daar kwam mijn vorige Xantia vandaag
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/162181/
Weet ik, ik heb je verhaal toen gevolgd
Maar tot op heden ben ik nog tevreden (afkloppen)
Gisteren ontdekte ik dat de monteur de flatcable van de knopjes op het stuur stuk had gemaakt (ik krijg al een andere) maar dankzij mijn soldeerkunsten is de kapotte flatcable weer heel, maar dat laat ik wel zien in een ander draadje.
Zeg Ravelaro, is jouw kachel nu al weer in orde? Het is met jouw immers stankklachten begonnen…
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 16-08-2011
- Xantia break 2.0 16v
tja wat zal ik zeggen…. met een flesje stopper is het weg maar vertrouw het zaakje niet echt. Ik kijk wel even hoe lang het rustig blijft onder de kap en als het echt nodig is gaat de kachel er alsnog uit. heb er nu gewoon even geen tijd voor. Ze verliest verder ook geen koelvloeistof dus ga ik ervan uit een en ander gewonnen te hebben. tnx voor alle reply’s.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik verloor ook eigenlijk geen koelvloeistof, maar toen ik de ontwaseming aan zette had ik in twee tellen matglas rondom. ‘s Niet handig. Toegegeven, het is een dik stuk werk om wat aan die kachel te doen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
in ieder geval mazzel dat dat flesje lekstop werkt. Ik kan me voorstellen dat je dan nog even wacht.