Aangezien de beheerder van de Xantiaclub heeft besloten om ermee te stoppen zal ik proberen de historie hier weer enigszins samen te vatten en het topic hier verder voort te zetten.
Gekocht in augustus 2010 met slechts 93.000 km op de teller en volledig door de Citroendealer in Waalre (Dereumaux) onderhouden. Alle stempeltjes stonden netjes in het boekje en facturen van recent onderhoud zaten erbij. De auto zag er zowel van buiten als van binnen keurig uit en rijdt heerlijk! Er trilt, piept of kraakt (nog) niks
De auto is uit november 2000. Het betreft dus een van de laatste millesime uitvoeringen. Het is een standaard model zonder bijzondere opties. Ik weet niet of de armsteun standaard in de Millesime zit. De vorige eigenaar heeft er hele beschaafde aftermarket parkeerpiepers in laten bouwen, wat erg fijn is overigens.
Zelf heb ik direct de bollen vervangen door nieuwe (dat is een dwangmatige tik als ik een andere bollenkar koop) en heb ik de Xantia voorzien van xenonverlichting. (4300K)
Inmiddels zijn we een jaartje verder en staat de teller op 108.000 km. Afgelopen week is de auto gekeurd en heeft ze een grote beurt gehad. Geen verassingen. Een gebroken abs ring op de vooras was nog even een tegenvaller, want dat betekent eigenlijk dat de as vervangen moet worden. Gelukkig had mijn garagist nog een adres waar ze de ringen los leveren.
Verder was de multiriem toe aan vervanging en zit er een nieuwe mistlamp in; de oude was gesneuveld door steenslag.
Maandag nog even langs de dealer voor een nieuwe sleutel/afstandsbediening aangezien de huidige nu echt is overleden na een aantal nood soldeeracties en dan kan ze er weer een jaartje tegenaan!!
Hieronder nog even fotootje:
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
PSA schreef:Aangezien de beheerder van de Xantiaclub heeft besloten om ermee te stoppen…
Ehhh… Dat is niet waar, zowel site als forum zijn sinds een paar dagen weer in de lucht
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ow kijk aan! Nou ja hij staat nu hier ook op de site in ieder geval
Afgelopen weekend heeft er iemand (per ongeluk) tegen mijn Xantia gereden… Kak!!
Heeft iemand tips om dit enigszins betaalbaar te laten fixen in de buurt van ‘s-Hertogenbosch?