gefeliciteerd, het is een prachtig exemplaar, veel plezier ermee…
Onlangs m’n eerste roestplekje gevonden. Vond het een rare plek, totdat ik de bumper eraf haalde en zag dat hier aan de buitenkant de uitlaatophangpen zit vastgelast. Is een bekende roestplek toch? De grofste roest verwijderd met de staalborstel en binnen en buitenkant in de Fertan gezet. In de wielkast rechts achter een soortgelijke plek gevonden. Mochten deze plekken nou snel slechter worden, dan laat ik er een nieuw stukje in lassen.
Verder kofferbakverlichting gefixt (nieuwe plastic fitting) en m’n trekhaak er af gehaald. Ik gebruik hem alleen voor de fietsendrager, maar volgens mij passen 2 fietsen ook wel in de auto. Eens proberen binnenkort.
Gekocht vandaag: tweedehands stalen BX-velgen gekocht voor winterbanden, een Gti-tellerbak voor de toerenteller en eventueel koelvloeistof- en olietemperatuurmeter, motorkapisolatie en zo’n digitaal klokje voor bovenin het dashboard (bij mij zit daar nu niks).
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Zie het topic over deze wagen nu voor het eerst. Mooie kleur!! En wat is ie nog lekker spik en span, zeg.
Proficiat!
Bossinkje schreef:Ik zou er trouwens persoonlijk heldere achterlichten opzetten, vind ik zelf zobiezo mooier staan, maar ik denk dat het bij deze kleur beter staat dan die rookglazen! Maar dat is mijn mening.. Blijft natuurlijk jou’n BX.
Was me nog niet eens opgevallen! Maar je hebt wel gelijk. Helder staat beter op een BX. Leuke modificatie voor de toekomst misschien.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Felice schreef:Onlangs m’n eerste roestplekje gevonden. Vond het een rare plek, totdat ik de bumper eraf haalde en zag dat hier aan de buitenkant de uitlaatophangpen zit vastgelast. Is een bekende roestplek toch? De grofste roest verwijderd met de staalborstel en binnen en buitenkant in de Fertan gezet. In de wielkast rechts achter een soortgelijke plek gevonden. Mochten deze plekken nou snel slechter worden, dan laat ik er een nieuw stukje in lassen.
Verder kofferbakverlichting gefixt (nieuwe plastic fitting) en m’n trekhaak er af gehaald. Ik gebruik hem alleen voor de fietsendrager, maar volgens mij passen 2 fietsen ook wel in de auto. Eens proberen binnenkort.
Gekocht vandaag: tweedehands stalen BX-velgen gekocht voor winterbanden, een Gti-tellerbak voor de toerenteller en eventueel koelvloeistof- en olietemperatuurmeter, motorkapisolatie en zo’n digitaal klokje voor bovenin het dashboard (bij mij zit daar nu niks).
Dat plekje is inderdaad de bekende plek, ik heb er zelf ook heel wat roest gehad.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Mooi verhaal, mooi BX!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Zou die roestplek ontstaan door de trillingen van de uitlaat en zodoende scheurtjes in de lak bij die ophangpen? Klinkt wel plausibel hè?
Vorige week zondag tegen een (onzichtbaar) paaltje gereden. Was nog een beste knal, waarschijnlijk van het uitdeuken van de bumper. De zwarte lijst heb ik inmiddels terug kunnen klikken, zat los. Heb de bumper met Valma Plastishine gepoetst, maar de krassen krijg je daar natuurlijk niet mee weg. Iemand een idee hoe je dit weer mooi krijgt? Schuren, plamuren en spuiten zeker?
Twee van de grotere beschadigingen aan m’n auto.
1. steenslag op de motorkap. Vorige eigenaar heeft er met de lakstift op gezeten, maar er is een behoorlijk kleurverschil. Ik moet nog een Bleu Olympe lakstift zien te scoren. Citroën kan ze zelf in ieder geval niet leveren.
2. lange deuk op het achterportier. Zat er al bij aanschaf. Zal wel een keer iemand een portier tegenaan geramd hebben. Slechts zichtbaar vanuit bepaalde invalshoeken.
Portierbekleding er eens afgehaald om te controleren op roest en te kijken wat voor speaker er in zit. Blijkt een Philips 13 cm te zijn.
Onderkant aan de binnenzijde met anti-roest/holle-ruimtebescherming ingespoten, hoewel er nog geen roest aanwezig was. Je ziet toch nog al eens auto’s met rotte onderkanten van portieren.
Verder de raamgeleider, tandrad en slot- en sluitmechanisme opnieuw ingevet. Er zat nog een hoop schoon vet op, maar niet op de juiste plaatsen. Rubbers met rubberspray ingespoten om het soepel te houden.
Volgende week het bestuurdersportier.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Schitterende BX zeg! En zeker een mooie kleur. Fijn dat deze bij een liefhebber is terecht gekomen. Die 1400’jes zijn hele fijne motoren, en lekker simpel qua onderhoud. Wat roest betreft zou ik de wielkasten vooraan in de gaten houden, die willen achter de kitranden nogal gevoelig zijn bij de laatste series, te herkennen aan de rookglazen achterlichten. Daar kwam ik zelf helaas te laat achter bij mijn TZD Turbo….
Ik ga de voorste wielkasten binnenkort eens grondig inspecteren, Winnetou!
Maandje geleden de motorruimte nog eens extra schoongemaakt. Was al behoorlijk schoon, maar door het bij te houden probeer ik hem zo te houden. Elektrische delen mooi ingepakt met plastic alvorens met water aan de gang te gaan. Helaas heb ik wel de slang van de winterluchtaanzuiging ietwat beschadigd met de hogedrukspuit.
Wat blijft dit toch een prachtige BX!
En in alle opzichten (behalve de kleur) is ie het tegendeel van mijn BX.
Had je nou ook een 4-bak, of zit er een luxe vijfde versnelling op?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wouter, jou BX was ook ooit zo toch?