Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
We hebben al een tijdje een nieuw model C3 in exclusive uitvoering. Omdat deze als tweede auto gebruikt ging worden, vonden we bij aankoop geen noodzaak voor een ingebouwd navigatie systeem en bluetooth in de radio. Echter krijg je dan bij citroen het ‘simpele’ A-radiodisplay, wat we dus niet mooi vinden (en eigenlijk te simpel uitziet in verhouding met de rest).
Vandaar dat ik al tijdje aan het rondkijken was waar ik ergens een C-display voor een mooie prijs op de kop kon tikken. En dat is een tijdje terug gelukt. Dit weekend eindelijk tijd gehad om me eraan te wagen om de displays te wisselen. Als ik van te voren geweten had hoe makkelijk dit gaat (binnen 15 minuten geheel dashboard gedemonteerd, klokken gewisseld en dasboard weer gemonteerd) dankzij het kliksysteem.
Een paar fotootjes:
(klik op foto voor groot formaat)
ter vergelijk: oude en nieuwe display
Er is kleurverschil, maar dat hadden beide displays. Overdag zie je er dus niets van, omdat dan geen verlichting zichtbaar is in de temperatuur aanduiding.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Ziet er top uit.
Ik wil misschien de standaard zwarte middenconsole wisselen voor een pianolak zwarte.
En misschien de hele balk op het dash ook nog wel.
Waar moet ik dan trekken zonder het te slopen ?
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Ziet er goed uit! Ik snap ook niet dat ze niet meteen dat mooie scherm erin zetten. Zal wel prijspolitiek zijn om het hifisetje te slijten…. Kleurverschil is beetje jammer, dat heb ik toch niet.Is het een origineel Citroen scherm?
Het oude display had ook kleurverschil met de rest in het donker (Overdag zie je het kleurverschil sowieso niet). Het ‘nieuwe’ scherm komt uit een C4 bwjr 2009. Waarschijnlijk zal het ‘originele C-Display’ een iets meer rood/oranje kleur hebben (en kost bijna 3x het bedrag wat ik voor dit 2e hands scherm betaald heb).
Mijn vrouw is gewoon blij is dat ze eindelijk fatsoenlijk door de mp3 mapjes kan bladeren en de titel info op het scherm kan zien, dat haar dat kleurverschil in het donker niets uitmaakt (want dat was toch al zo).
En mijn vrouw rijdt er dagelijks in, dus…
Kun je misschien wat meer informatie geven over display dat je hebt gekocht? Ik zou graag ook ons display vervangen, maar vind het lastig om goede informatie via Ebay te vinden over de aangeboden displays. Zoals typenummers en dergelijke. Bedankt!
Info Display:
Fabrikant: Johnson Control
Nummer: JCE-EMF C- ABA CEM1 96659880-01
Dit is dus de info voor het C-Display van een C4 (2009), waarvan de kleur iets afwijkt. Het nummer voor het C-Display van de C3 weet ik niet.
Super bedankt
Op het Franse forum (ds3spirit) heeft iemand zijn display vervangen met een kleuren display. Dat zag er ook best netjes uit. Voor geïnteresseerden heb ik nog een piano zwart dashboard te koop zonder my way uit m’n DS3.
Beste sfs
hoe duur is jouw DS3 dashboard in piano zwart? is dat te installeren in een C3 zonder myway?
grt
leo
Dit klinkt hoopgevend ! Ik heb net mijn DS3 in bezit en ook daarin zit het simpelste Monochroom A Display, erg jammer.
Als ik het dus goed begrijp kan ik dit (laten) vervangen door een display C van een C3 of C4 ?
Wat zijn de kosten van een display C (nieuw/2e hands) ?
Voor vervanging van het display hoeft alleen het deel van het dashboard waarin het display zit eruit, toch?
Robbert
Het gedeelte rondom je klokken moet er eerst uit, want deze overlapt het grootste gedeelte van het dashboard. Daarna kan het tweede gedeelte dus worden losgetrokken. Het beeldscherm zit vervolgens vast met 2 torx schroefjes.
Kijk ook eens wat een kleuren display kost. Als je toch gaat vervangen is dit misschien leuker om te doen!