Zoektocht naar gebruikte C4 Grande Picasso is begonnen maar waar op letten?
KoPas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 11-07-2011

Gepost: 11 juli 2011 11:26 PM

Als gezin zijn we er uit, na een eerdere Picasso en een Renault Megane wordt het deze keer wederom een Picasso maar dan wel de Grande Picasso. Nu is dus onze zoektocht naar een leuke 2de hands Picasso begonnen en ben voornemens om op een aantal plaatsen maar eens te gaan kijken. Wat ik echter niet weet is waar ik bij een gebruikte Picasso op moet letten? We zijn opzoek naar een Grande Picasso vanaf 2007 en jonger, benzine en met een natuurlijk aantrekkelijke km stand. Smile

Iemand tips waar ik met deze auto op moet letten wanneer ik tot aanschaf wil overgaan? Mocht er nog leuke suggesties zijn voor een mooie gebruikte Grande Picasso dan zijn deze natuurlijk ook altijd welkom Smile Bouwjaar vanaf 2007, kleur bij voorkeur wit, zwart, grijs of bruin. Brandstof benzine en de motor?? Ons budget is maximaal 16.000 euro, maar liefst lager natuurlijk Smile

Profiel  
 
02-TS-VN
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 23-08-2011

Gepost: 23 augustus 2011 02:40 PM
  [ # 1 ]

Wij rijden nu twee jaar een C4GP.
Onmiskenbaar een heerlijke auto, heel veel auto voor relatief weinig geld.
Die van ons is uit 2007.
Ik zou inderdaad dat eerste productiejaar overslaan en een model 2008 of later nemen.
Weet dat je een heerlijke auto koopt, maar het blijft wél een Citroën. Als ervaren Citroën rijder (BX, ZX, XM, Xanthia break en nu C4GP) weet ik dat je de auto met liefde moet behandelen, dan krijg je er heel veel voor terug. Net uit Frankrijk gereden, 900 km aan een stuk, volbeladen, geen tolwegen, met 2x kwartiertje rust en zo fris als een hoentje uitgestapt.
Maar er zijn een paar leefregels. Als je je daar aan houdt heb je zelden problemen.
1- neem niet het basismodel, maar een model met LM velgen en afzonderlijk te openen achterklep ruit.
2- neem enkel een C4GP als je een rustige rijder bent ( zelf rijd ik zelden harder dan 115, en trek op met de CC)
3- de auto kost weinig in aanschaf, maar accepteer nét wat meer bezoeken aan de werkplaats, vooral ivm kleine dingetjes.
4- wordt nooit boos op de auto.

Sterke punten:
1- ongeëvenaard comfort, ook voor de passagiers.
2- soepele motor, ook in de stad al snel in zn 5, bochtjes makkelijk in zn 3.
3- voor een semi-ruimtewagen goede wegligging.
4- altijd weer een plezier om in te rijden.

Zwakke punten:
1- kwetsbare stuurinrichting, dus oppassen met wegrijden naast stoepbanden, om trillen te voorkomen (zie berichten in dit forum)
2- kwetsbare electronica (zie berichten in dit forum)
3- de geluidjes (zie diverse berichten in het forum)

ad 1:
het trillen heeft te maken met eigenfrequenties van het geheel aan banden, velgen, ophanging etc. Meestal over een gebied van 15-20 km. daaronder en daarboven heb je meestal geen last. Wel moet je de gehele wielconstructie voor laten controleren op speling, al is het maar om overbodige (en duurdere) slijtage aan banden te voorkomen. Door je bandenspanning iets te wijzigen kan je, mits de rest goed is natuurlijk, de snelheid waarbij je enige trilling hebt (bij mij nooit hinderlijk overigens) buiten je voorkeurssnelheden laten vallen.
ad 2:
ook bij mij gaat de computer op tilt als ik bijvoorbeeld te hard rem. ABS, EPS, electronische handrem, alles gaat piepen en knipperen. Cruise control werkt dan even niet, best lastig. Garage weet niet waar dat aan ligt. Zelf denk ik dat de oorzaak in de, voor deze zware auto althans, iets te lichte remschijven gezocht moet worden. Ook lampjes moet je redelijk vaak vervangen.
ad 3:
tja, een Citroën heeft nu eenmaal typische geluidjes. De BX rammelde, de XM zuchtte en pompte, de Xanthia tikte en de C4GP heeft ook zn tikjes, schaafjes, kreuntjes en rammeltjes. Wil je dat niet neem dan geen Citroën, zo simpel is dat.

Voor 16.000 euro moet je kunnen slagen! Let op garanties en ding bij de dealer enkel De beste Michelins af. Succes en veel rijplezier!

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 23 augustus 2011 03:47 PM
  [ # 2 ]
02-TS-VN schreef:

Er zijn een paar leefregels:
4- wordt nooit boos op de auto.

haha


....100% de waarheid.

Very Happy

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2011 04:16 PM
  [ # 3 ]

Schrijven die dingen zo hard af, dat je er al een van drie jaar oud kunt vinden voor minder dan 16000 euro?

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 23 augustus 2011 04:18 PM
  [ # 4 ]

Stel op de 1 of andere manier ga je voor de EB6V bak, let er dan goed op of de bak soepel schakelt en of de koppeling fantsoenlijk grijpt. Bij ons moest naar 60.000 km de bak vervangen worden….

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 24 augustus 2011 09:37 AM
  [ # 5 ]

Waar je op moet letten? Heb je 2 kantjes a4 bij de hand?
Wat ik allemaal gelezen heb over de c4 picasso..pfff
Maarja ik rijd ook Harley…

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 24 augustus 2011 04:34 PM
  [ # 6 ]

Ik rij al bijna 4 jaar zonder grote problemen in het rond.

Als je een maand of 5 kan wachten dan kan ik wel eens een quote van de LM vragen wat ze nog voor dit barrel willen hebben.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 augustus 2011 10:47 PM
  [ # 7 ]

Ik heb me tijdens een winterrit op en neer naar Oostenrijk ontzettend zitten ergeren aan het dubbelzien als je ‘s nachts rijdt. Niet langer gereden dan die rit - maar los van het zicht ‘s nachts een heerlijk comfortabele ruime auto. In ons geval met een heerlijk stille en soepele diesel. Mochten wij ooit terug gaan naar 1 auto, dan staat deze op mijn lijstje.

Profiel  
 
Christian3471
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 06-11-2010

- C3 1.4HDi
Gepost: 27 augustus 2011 11:10 PM
  [ # 8 ]

Die van mij is te koop…

Profiel  
 
koppelbaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 10-02-2010

Gepost: 09 september 2011 10:46 PM
  [ # 9 ]

Let goed op de versnellingsbak. Maak een proefrit in een met een gerobotiseerde bak (EB6V) en een met een volledige automaat (AUT4).
Heb zelf de laatste, deze wordt alleen geleverd op de exclusive uitvoering. Wel hoger benzineverbruik maar veel comfortabeler.
Toch kan niet iedereen er aan wennen.
Ben zelf redelijk tevreden maar onderhoudskosten zijn erg hoog. Auto is uit 2007 en heb bij 50k km kabelboom en computer moeten vervangen (EUR 1800) door waterlekkage via kabelboom in motormanagement.
Blijlt een erg comfortable auto met heel veel ruimte.

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive 2007

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 13 september 2011 12:29 PM
  [ # 10 ]

Niet alleen op de exclusive.

Profiel  
 
DickStuif
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 16-10-2005

- C8 V6 Exclusive
Gepost: 08 november 2011 02:09 AM
  [ # 11 ]

Sinds vorige week ben ik ook aan deze zoektocht begonnen…

Ik had eerst een peu307 of C4 berline in gedachte, maar met 2 opgroeiende jongens, en caravan toch mijn zoek criteria aangepast naar een GC4P!

Na het lezen van wat draadjes op dit forum heb ik er alleen maar meer zit in.

C5 Break LP 2.0HDi doei

Profiel  
 
Klaus44
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 02-05-2010

Gepost: 15 november 2011 09:15 PM
  [ # 12 ]

Mijn C4 Grande Picasso 1.6 THP met geschakelde 6 bak is van 2009, en ben net voor de eerste keer voor zijn beurt naar de garage geweest. Kosten 303 euro, verder nog geen kosten of problemen gehad.
Het schakelen gaat bij rustig optrekken net alsof je zelf schakeld, dus niet met een rotgang optrekken.
Als caravan trekker bevalt hij prima beter dan de Xsara Picasso 2liter met 4automaat die altijd manual geschakeld moest worden, Nu staat hij in automaat met de cruise control aan en schakeld op het goede moment. Verbruik naar Kroatie met caravan van 1400 kg 11 tot 12 l/100km.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 17 november 2011 08:04 AM
  [ # 13 ]

Dat is er dus geen geworden voor de topicstarter ?

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 17 november 2011 10:30 AM
  [ # 14 ]

Moet binnen 4 maanden toch wel lukken zou je (gezien het aanbod) zeggen! sleepy

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook