Ik kan mijn radio in mijn Xsara Picasso (2001)ook aan zetten als de sleutel uit het contact is,nou is dat niet zo erg maar mijn indicatie lampje van mijn Nokia carkit blijft hierdoor altijd branden en dat valt in het donker toch wel op.
Weet iemand hoe je de constante stroom er van af kan halen ?
Bij een Xantia kon je de zekering verplaatsen kan dit ook bij een Picasso?
Xsara Picasso 1.8 16V
Xantia 1.8 16V
Ik heb ook een Xantia uit 2001, bij mij blijven de Parrot Carkit en de radio nog ca 30 seconden actief, om daarna bsamen uit te vallen.
Zodra ik met de afstandbediening de deuren ontgrendel worden de radio en de carkit weer actief, zonder dat de sleutel in het contact zit. ( ik heb een JVC radio)
Wellicht is dit bij jou hetzelfde?
Vriendelijke groet, Jeroen.
dat probleem had ik ook!
ik heb vanuit de zekering kast een draad getrokken naar de radio welke onderbroken wordt wanneer het contact uitgedraaid wordt.
kabeltje met een schoentje maken en een vrije zekeringsplaats zoeken welke onderbroken wordt bij uitschakelen draadje door trekken en klaar is kees.
grtz
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 11-11-2010
- Xsara Picasso 2.0 16v exclusive automaat
Hier alsnog een late reactie. Ik heb een aftermarket radio, Alpine met navigatieklapscherm, in mijn auto. Het is normaal dat bij gebruik van afstandsbediening of het nopenen van een portier als auto al enioge tijd open is, de radio automatisch aangaat. Hetzelfde geldt voor mijn Parrot 3100. Bij afsluiten van de auto gaan inderdaad na ong. 30 seconden de radio en Parrot automatisch weer uit. Dus geen blijvend brandende lampjes. Dit was bij mijn vorige Citroen C5 ook zo. Dus lijkt mij normaal.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-11-2011
- 2CV 2CV6 Club S6
- Xsara Picasso 1.8i 16v op LPG-G3
Nog een late reactie :
Ik heb een Xsara Picasso ui 2003.
In principe gaat de (originele) radio uit als je het contact uitzet, en weer aan als je het contact weer aanzet.(dus los van openen en sluiten van portieren)
ECHTER, als het contact uit is kun je door op de volumeknop van de (originele) radio te drukken deze alsnog weer aanzetten.
Na verloop van tijd gaat hij volgens mij wel weer uit, net zoals de binnenverlichting na verloop van tijd weer uit gaat als het contact uit is maar de deur open blijft staan. Op het dashboard display staat dan een melding (weet zo even niet meer welke) maar het heeft ermee te maken dat de stroom automatisch onderbroken wordt om leegraken van de accu te voorkomen.
Bij mijn vorige auto (een Berlingo Mulispace uit 2001) ging de (zelf ingebouwde, maar op de originele stekkers aangesloten)) radio wel pas uit bij afsluiten van de auto met de afstandbediening en dan nog met vertraging van 30-60 seconden. Dus los van het contact in ieder geval.
Na openen van de auto (op afstandsbediening) ging de radio gelijk met de binnenverlichting meteen aan.
Citroën 2CV6 Club 1986 (‘Duitse’ versie) kleur wit, SF-LB-20
Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v LPG-G3 van 2003
En zo mol je dus de boel.
Je mag een aftermarkt radio NOOIT op je iso connectoren aansluiten.
Er moet een tussenstekker tussen! die haalt de voeding ergens anders vandaan (bij mij de aansteker)
Ook zorgt hij dat de multiplex afgekoppeld is van je radio. en dat scheelt een berg storingen!