Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gaaf! En als ik de foto’s zie dan kan ik niet wachten tot de houtstrips op mijn deurpanelen zitten
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
De nephoutstrips maken het af inderdaad. Anders is het maar een grijs geheel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Begint die franse schijtfrikandel van me vandaag gewoon verschrikkelijk karakter te vertonen! Op weg naar huis vanuit Harderwijk schoot de KVS temperatuur in 1 keer door naar 120 graden. Hup aan de kant dus maar met dat hok en de kap open. Radiateur was steenkoud en een hoop damp bij het expansievat. Die was dus over zijn gegaan dacht ik. Ik vreesde in eerste instanatie dat 1 van de koppakkingen er uit gevlogen was. Mijn pa dus gebeld die 10 minuten later met 6 liter water bij me stond. Tijdens bijvullen werd echter duidelijk dat 1 van de aansluiten in het schutbord afgebroken was. Auto dus maar afgevuld met water en snel naar huis gereden. Aldaar bleek dat er nog net genoeg vlees zat op de aansluiting om de slang met slangenklem daar weer op te zetten. Origineel zitten ze geklemd en is het 1 geheel. Het is dus een lekkere beunoplossing maar het is weer even lekvrij. Volgend verlof maar een permanentere oplossing verzinnen aangezien ik maandag naar Rio vlieg om weer 2 maanden op de ITC Cyclone door te brengen. Tijdens dat verblijf zal de LPG installatie ingebouwd worden dus het is wel zaak dat de auto rijdend is. Vandaar de snelle noodoplossing. To be continued dus (wederom).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een echte dus…
Compleet met karakter
Prutsert, hopelijk die slangaansluiting van/naar de kachelradiateur en niet de kachelradiateur zelf?
Die slang was vorig jaar nog niet zo duur voor de V6 (toen € 60, nu € 72); onderdeelnummer is 6464NQ. We hebben ‘m maar vervangen, een goedkoper / slimmer alternatief hebben we niet gevonden. Als ie het weer 12 jaar volhoudt is het mooi.
De 6464NQ is inderdaad de boosdoener. Heb nog niet gekeken, maar kun je die vervangen zonder het dashboard er uit te moeten beunen?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Als het soort aansluiting gelijk is als bij andere Xantia’s dan is dat zonder meer mogelijk. In het dashboard zitten geen slangen, wat er door het schutbord de motorruimte in steekt om de boel op aan te sluiten zijn de pijpjes van de radiator. Dus je dash kan blijven zitten als het een gelijke constructie is.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Wat Jochem schrijft:
Dash hoeft niet. Je moet wel de oude aansluiting van de kachelradiateurpijpjes afhalen. Klem opzij drukken, touwtje ertussen friemelen en met gepast beleid eraf trekken terwijl je de klem opzij houdt.
Omdat de V6 de V6 is moet in ieder geval worden verwijderd:
- bovenste expansievat
- luchtfilterhuis
De slangset sluit aan op het thermostaathuis dat onder het luchtfilterhuis zit. Daar komt bij het verwisselen ook wat koelvloeistof uit trouwens (..).
Ik ga het allemaal wel zien over dik 2 maanden. Eerst maar eens 2 maanden dat chinese lor draaiende houden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De slangen zitten met een soort klem (welke je opzij moet duwen) geborgd, borg deze nog een keer extra met een ty-rap, ze schieten achteraf altijd weer los.
Succes op de ITC Cyclone, staan helaas geen Wartsila motoren of schroeven in
En inmiddels weer dik 3 maanden verder. Afgelopen woensdag ben ik weer thuis gekomen, na bijna 3 maanden op en neer varen van de Transocean Driller naar Niteroi en weer terug met de ITC Cyclone. In die tijd is er een Landi/Vogels VGI gasinstallatie in de Actiefus gebouwd. Tevens is de bijrijdersstoel bij de stoffeerder geweest. Dit was voor een nieuwe wang van de zitting en nieuwe skai achterwang voor de rugleuning.
De gasinstallatie is een dampgas installatie met 6 losse injectoren en verdamper. Heb de auto afgelopen woensdag opgehaald en de installatie werkt perfect. Het hok liep in eerste instantie een beetje rommelig stationair en sloeg soms af bij terugvallen naar stationair toerental. Ook bij constante snelheden/toerentallen bokte het een beetje. Vandaag terug geweest naar de inbouwer en een tijdje met in de afstelling van de installatie gerommeld. Er is geen specifieke software configuratie voor de Xantia V6 beschikbaar dus het is een beetje trial and error. Na de inbouw is de default gewoon gebruikt wat resulteerde in te arm mengsel. Na een uurtje rommelen liep de Actiefus mooi stationair en pakte hij ook onder zware belasting vanuit stationair weer goed op. Alleen het bokken bij constante snelheden is nog niet weg, hoewel al wel een stuk minder. Woensdag word dat waarschijnlijk opgelost door kleinere nozzles in de injectoren te plaatsen. Daarna rijd de inbouwer mee met de laptop vastgeknoopt aan de ECU van de gasinstallatie om alles tot in de puntjes af te stellen.
De stoel is dus ook naar de stoffeerder geweest die hem heel netjes hersteld heeft. Het lelijke gat waar de middenarmsteun eerst zat (Brits interieur) is mooi dicht, en de lelijke instapslijtplek is ook weg. Er is een nieuw stuk leer in gezet. Dat verschil zie je dus wel. Leer is zo te zien ook van een stuk betere kwaliteit dan het franse kippenleer waar de stoel origineel mee bekleed is. Binnenkort het interieur maar eens een poetsbeurt geven, daar zal het hopelijk aardig van opleven.
Voor de rest ben ik na bijna 2 jaar in mijn bezit nog steeds zeeeer content met dit apparaat. Er zitten wel een aantal dingen aan te komen, er zijn 2 retourleidingen ingescheurd die vervangen moeten worden, en de KVS leiding van het schutbord moet vervangen worden. Voor de rest moeten de remschijven en blokken voor vervangen worden voor de volgende apk. Niks onoverkomelijks dus. Op naar de 4 ton!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Prutser, waar is dat stuk plastic gebleven wat op de voorste kop hoort te zitten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mooi gedaan, die inbouw. je moet alleen geen sores ergens onder bij het blok krijgen, maar dat was daarvoor natuurlijk ook al zo.
Mooie kar blijft het toch
waterman schreef:Prutser, waar is dat stuk plastic gebleven wat op de voorste kop hoort te zitten?
In mijn auto. Injectoren zijn waarschijnlijk wel te bevestigen met het kapje er op, maar dat kost de inbouwer een paar uur extra. Misschien dat ik het zelf nog doe, aan de andere kant heb ik zoiets van “het zal wel”.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005