3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
twan238’s BX 1.6 TZI 1990 - Pokke pok stang perikelen
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 december 2011 11:17 PM
  [ # 31 ]

Misschien is het al gedaan, maar in de paravan onder de ruitenvloeistofreservoir zit een rubberenslang. Die loost de regenwater naar buiten.
Trek ze maar los, want deze verstoppen heel snel en de vocht die er onder blijft zitten is goed voor roestvorming..

Ik meende zelf dat dit later ook door Citroën zelf geadviseerd werd.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 december 2011 11:23 PM
  [ # 32 ]

Volg ik een keer de handleiding is het advies volg de handleiding niet :p wat een logica allemaal weer .  En bedankt voor de tip van die slang, ik ga er morgen gelijk naar kijken

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
ROELXYZ
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 28-05-2011

- BX 14 TE
Gepost: 20 december 2011 06:38 PM
  [ # 33 ]

die witte vind ik idd mooi, maar het is zo stom, laatst
droomde ik dat ik een lelijke volvo had omdat de bix gejat was,
sta ik ‘s ochtends op, zie ik dit staan:

het gekke is natuurlijk, dat de BX al eerste als een Volvo 343 Bertone Tundra is gepresenteerd,

maar toch was ik blij, dat de mijne nog aan de andere kant stond: 

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 21 december 2011 10:04 PM
  [ # 34 ]

jaaaa I’m doing the happy dance; dang and dang again! bumper is eindelijk los! Very Happy

eerste inspectie van de wielkast:


de roest is nog goed te bestrijden, morgen maar eens een busje primer, wit en tektiel halen om alles goed te behandelen na reparatie. ik had er denk ik niet nog een hollandse (lees zoute) winter mee door moeten rijden.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 december 2011 10:41 PM
  [ # 35 ]

http://www.rx5.nl

Dit gebruik ik voor mijn bx als ANTI ROEST

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 21 december 2011 10:49 PM
  [ # 36 ]

Overigens Twan, ik weet niet of het alweer door is gekomen of niet, maar de DS-XX-33 heeft ook roest op die plek gehad, heb ik toen helemaal behandelt maar dat is inmiddels al 3 jaar geleden dus misschien moet je dat nog een keer inspecteren, even voor als je dat nog niet wist.

Dit geld ook voor de achterste uitlaat steun, maar dat heb je misschien wel al gezien toen je de trekhaakkabels erin hebt gelegd.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 21 december 2011 11:38 PM
  [ # 37 ]

Jep ik had inderdaad al gezien dat de ds-xx-33 op die plek ook behandelt is,  nog geen spatje roest te zien!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 26 december 2011 09:51 PM
  [ # 38 ]

vandaag veel gedaan aan de BX’en, de progress heeft een Bad gekregen samen met de saxo van mijn vader:


en zo stond de witte tzi er vanmorgen vroeg nog bij, inmiddels heb ik de buurt er alweer mee onveilig gemaakt (lees mistig :p)
http://youtu.be/KPoQCK-XQrE
de lekkage is inmiddels nog steeds niet verholpen.
gisteren eindelijk het filmpje gemonteerd wat ik gemaakt heb van de reis met de progress naar Brighton, UK ergens in september dit jaar. wat een heerlijke manier om kerst 2011 te vieren, lekker sleutelen aan de automobielen!
http://youtu.be/29NgeUpM9_0

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 29 december 2011 08:04 PM
  [ # 39 ]

Nou is de witte een TZI, een uitvoering waarbij volgens mij elektrische ramen, centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging standaard waren
Nu heeft die van mij dus echt geen stuurbekrachtiging! Hoe kan dit? is dit een extra optie geweest oid? (bouwjaar okt 1990). Reacties zijn welkom!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 december 2011 08:22 PM
  [ # 40 ]

Stuurbekrachtiging was nooit standaard op 1600’s. Alleen de duurdere 1900 modellen hadden standaard stb.

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 29 december 2011 08:24 PM
  [ # 41 ]

Volgens mij, zijn alleen de allerlaatste 16 tzi’s met sb geleverd.
Model 1993, dit was om de verkoop te stimuleren.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 29 december 2011 08:36 PM
  [ # 42 ]

Bedankt voor de reacties. Als je het kenteken invult op diverse automobiel gerelateerde sites staat sb als standaard aangegeven dus vandaar. En hoe zit het met het ruitje in de c-stijl? En klopt het dat het donkerblauwe interieur vrij zeldzaam is? Ik zoek nog het onderste dashboard kastje, sigarettenaansteker en de afdekkapjes van de tweeters in het donkerblauw

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 02 januari 2012 06:28 PM
  [ # 43 ]

de TZI blijft maar stationair slecht lopen, met de huidige stappenmotor heb je dit:
http://youtu.be/_qvW-s94yuU
heb vandaag een andere stappenmotor gehaald, maar als ik deze aansluit start de auto niet zonder gas bij te geven en blijft koud ook niet lopen (accu tijdje losgehad). wat kan het probleem nu zijn? nou heb ik ook nog een domme vraag, hoe krijg je de plug in je carter los ik heb geen enkele sleutel die daarop past (vierkant). de Progress staat te koop zie afdeling markt of deze advertentie op marktplaats http://link.marktplaats.nl/516980713:

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 januari 2012 07:33 PM
  [ # 44 ]

Met een deurklink kun je de carterplug losdraaien.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 januari 2012 07:48 PM
  [ # 45 ]

Met een griptang krijg je de carterplug vaak ook wel los. Ik heb een inbus vierkant geslepen, werkt ook goed.

Profiel  
 
 
3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook