Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is vers twee; eigenlijk moet ‘t orgel weer draaien na de kerstvakantie. Dát gaat er sowieso om spannen, maar de kans is een fractie groter als ik gewoon een juiste & goede pomp vind…
Maar goed, het revisiebedrijf is dicht genoeg bij dus als niets anders werkt doen we dat gewoon
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik weet nog wel een compleet blok te staan… Maar of je dat ook wilt? Ik denk dat het complete blok wisselen niet eens zoveel meer werk is.
Geen idee van de km-stand van dat blok trouwens, maar die persoon kennende zal die geen gaar geval opgeslagen hebben.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hilko16TZI schreef:Ik denk dat het complete blok wisselen niet eens zoveel meer werk is..
Jawel man. Een inspuitpompje wisselen doe je in 6 uurtjes. Een blok uit-en inbouwen ben je wel effe langer bezig hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het klemtoont niet zo lekker, maar ik ben het met je eens. Vraag is alleen wat er na de pomp verder stuk gaat. In die zin doelde ik op “niet eens zovéél meer werk”. Laatste keer dat ik meehielp was het anderhalve (werk)dag, inclusief vervangen van een hoop zooi.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Anderhalve dag ben je met anderhalve man wel bezig ja Pestwerk man, zo’n blokwissel. Ik doe ‘t niet graag. Maar goed, je hebt wel een puntje omdat die hele auto van PL nu al bijna 5 ton gelopen heeft. Wie weet wat het volgende is wat gaat instorten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De vraag is ook, hoe goed is een ander blok? Zeker als de KM-stand niet duidelijk is - ga dan maar uit van ‘niet gering’. Dik 466.000 km is niet eens erg veel in ruim 18 jaar uiteindelijk. Dus dan moet je naar een (veel) jonger blok met bijbehorend geëmmer om alles aangesloten te krijgen… Never mind het begroten van achterstallig onderhoud (hij staat er toch naast, dus: kleppen stellen, distributie, waterpomp, gloeierij, HD-pomp, koppeling enz. enz. enz…). Dus tja, een vergelijkbaar blok met maar 150.000 op de klok zou leuk zijn, maar anders: mwah. Niet dat ik zelf niet al met de gedachte heb gespeeld hoor, maar…
Bovendien, wat is dán het volgende dat stuk gaat
Ik ga dus eerst eens een dieselpomp zoeken voordat we in grotere ingrepen gaan denken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, een vervangende dieselpomp is reeds gevonden. Wonderlijk genoeg zegt de onderdelendatabase van mijn Beunzanachtige dat deze pomp op de ZX Break, de Jumper en Boxer voorkomt en níet op de Xantia. Maar wel op de mijne, dus ik vind het allemaal verder best.
Overigens heb ik voor de grap mijn beunzanachtige gevraagd wat een nieuwe kost. Dat is nog leverbaar. Tegen achterlating van zo’n 1800 euro
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kan wel kloppen, op die modellen is voor zover ik het weet, uitsluitend de 1.9TD zonder MM geleverd.
Dat een nieuwe leverbaar is niet zo vreemd, dit is heel normaal in de dieselwereld.
Vergeet niet dat er ontzettende veel van deze motoren geproduceerd zijn, en vandaag de dag, nog steeds heel veel van draaien.
Succes met de klus, altijd weer een flink klusje om de D-riem er even af te halen
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, dat kan heel goed. Maar zelfs met de verschillende versies kom je er niet uit. Ik heb voor de Xantia Turbo-D pre-MM nu zeker 3 nummers gezien: 0 460 494 342 (die heb ik), 367 (die volgens de database vanaf 10-‘94 is toegepast op de Xantia) en 410 (gezien op een pomp die bij Franse Auto uit een Xantia is getrokken). Heel ondoorzichtig allemaal. Nou ja, ik heb een gevonden met een overeenkomstig nummer (zijnde 342) dus dat moet gewoon passen.
Overigens zit bij een Bosch het keerringetje ook buitenop. Dus nadat de pomp eraf ligt is dat vrij makkelijk te vervangen. Ik heb echter geen blind vertrouwen in de lagers dus doen we het gewoon zo, is ook minder werk. De oude wordt bewaard voor onderdelen of toekomstige revisie.
Ik zal maar een kistje beunsigaren onder handbereik houden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Succes met de klus.
Vloeken in de kerk, maar is een geheel andere Xantia D niet voordeliger?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee. Deze heeft net zowat alle onderhoud gehad. Andere Xantia TurboD = opnieuw andermans ellende… Eerst doen we ‘t zo.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
... en het hok moet natuurlijk wél “even” door die 5 ton heen
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is een erezaak natuurlijk
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Als ik in de buurt was, kwam ik ff helpen
Klasse, gewoon doorbeunen!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En de boer, hij ploegde voort
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91