Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Goede tip, morgen even testen: thanks!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
En getest: slang wordt al warm na paar kilometer, de temp.meter heeft dan nét geopend: dus andere thermostaat opduikelen.
Zit die bij een diesel niet onder het (diesel)filter? Vervang ik alles in één keer!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi zo Terug naar mijn Xantia
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Mooi gedaan het inbouwen van een olietemp.meter
Wat is de volgende modificatie ?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Hmm, weet ik nog niet, ik heb nog wel een lijstje Originele koplampsproeiers met alles wat daa bijhoort (lastig gebruikt materiaal voor te vinden, want nooit in NL geleverd), een setje Belfast- of Venise-velgen, werkende stoelverwarming (draadbreuk in beide zittingen), een achterklep strak in de lak, een achterbumper zonder scheur, de auto een keer professioneel laten polijsten, het leer op de linker wang van de bestuurdersrugleuning laten repareren… En dan nog wat technisch gedoe, zoals de koppeling die nog eens vervangen moet worden (werkt allemaal nog prima, maar grijpt aan de hoge kant aan), krukaspoelie nog eens vernieuwen, de 18 jaar oude koelslangen vernieuwen tzt. Ach, ik ben nog wel even bezig… En dankje
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi werk! En aan je lijstje te zien nog zat te klussen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Thx, gaat idd helemaal goedkomen
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
japv schreef:En dan nog wat technisch gedoe, zoals de koppeling die nog eens vervangen moet worden (werkt allemaal nog prima, maar grijpt aan de hoge kant aan).
Als het pedaal aan de hoge kant staat, dan grijpt de koppeling ook vrij hoog aan, 1cm lager doet soms wonderen. Maar zolang het nog soepel koppelt zonder slippen, hoef je er geen zorgen over te maken.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Aan de hoge kant betekent dat de plaat dunner aan het worden is. Bijstellen zal wel helpen, maar voor hoelang…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
japv schreef:Ik heb nog wel een lijstje Originele koplampsproeiers met alles wat daa bijhoort (lastig gebruikt materiaal voor te vinden, want nooit in NL geleverd).
nitro heeft goede relaties in D. Daar is k.l. sproeier uitvoering (= winterpakket) wel geleverd. Mijn k.l. sproeierpomp komt daar ook vandaan.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
jantje1948 schreef:Aan de hoge kant betekent dat de plaat dunner aan het worden is. Bijstellen zal wel helpen, maar voor hoelang…
Nee, de plaat zit opgesloten tussen het vliegwiel en de drukgroep, het pedaal gaat hooguit lager liggen als de drukgroep lam aan het worden is, maar zal nooit invloed hebben op de hoogte van het pedaal. In iedergeval, het pedaal gaat niet uit zichzelf langzaam hoger staan, wel lager.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Lager staan zal komen door rek in de kabel. Dunner worden van de plaat heeft wel degelijk tot gevolg dat het pedaal hoger gaat staan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Niet bij dit type koppeling, ik rij al aardig wat jaartjes Xantia, met de nodige koppelingwissels
Het druklager zit namelijk niet continue tegen de drukgroep aan.
Mogelijk bij een ander type auto dat het wel zo is, maar niet bij de Xantia.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar heeft het niets mee te maken. Als de plaat dunner wordt komen de vingers van de drukgroep meer naar buiten. Het druklager, of dat nu permanent aanloopt of niet, komt dan meer naar voren en zorgt er dus voor dat het pedaal hoger komt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Als de plaat dunner wordt komen de vingers van de drukgroep meer naar buiten.
Dit klopt !
Maar de drukgroep word zelf ook lam, de vingers komen dus nauwelijk of een heel klein beetje naar buiten..
jantje1948 schreef:Het druklager, of dat nu permanent aanloopt of niet, komt dan meer naar voren en zorgt er dus voor dat het pedaal hoger komt.
Hoe kan het druklager meer naar voren komen als de vingers van de drukgroep meer naar buiten komen?
Je bedoeld dat het druklager meer naar achteren word geduwd, richting de bak, dan komt inderdaad het pedaal hoger te liggen. Dit is alleen het geval wanneer het druklager permanent aanloopt, wat bij bepaalde type BXen het geval is, daarom ook dat veertje wat eruit valt als je het pedaal per ongeluk optilt. Bij een Xantia is dat niet zo, beweeg de koppelings hevel maar eens zonder de kabel er aan vast, je heb zeker 1 a 2cm ruimte.
Nogmaals, jouw verhaal klopt ook, maar niet voor een Xantia, waarschijnlijk wel voor oudere typen Citroen’s.