7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Dumnoz’s Xantia . Bollen gevuld enz
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 november 2011 10:46 AM
  [ # 91 ]

De krukaspoelie drijft niets aan wat met de ontsteking e.d. te maken heeft, lijkt mij geen logische optie. Ik zou eerder de BDP-sensor eens aan een onderzoekje onderwerpen; is de stekker ervan wellicht gecorrodeerd? Of wellicht is de sensor gewoon brak, al kun je dat niet aan het ding afzien. Een nieuwe kost een paar tientjes, vervangen is niet zo spannend.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 17 november 2011 06:29 PM
  [ # 92 ]

Hé bedankt voor je antwoordt, daar had ik nog niet aan gedacht.
Even in het grote boek kijken waar die zit

Groetjes Harry

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 november 2011 10:37 AM
  [ # 93 ]

Bovenop de versnellingsbak, ter hoogte van het vliegwiel.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 10 januari 2012 07:05 PM
  [ # 94 ]

Bdp sensor ben ik nog niet aan toe gekomen.

Eerst de gas injectoren er uit en laten testen, volgens de gasboer is er 1 lek, welke kon hij zo niet zien maar de druk valt gelijk weg als de motor uit gezet wordt.
Even een ander inlaat spruitstuk op snorren anders kan ik er niet mee rijden op benzine. (Wie heeft er 1? tongue rolleye )

Vanmiddag op weg naar huis rook ik opeens een rotte eieren lucht blank stare Ben ik nu ook aan de beurt?
De mat is nog droog maar voor hoe lang.

Groetjes Harry

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2012 07:26 PM
  [ # 95 ]

Dat merk je snel genoeg. De beste omschrijving van de walm van een lekkende kachel die ik heb gezien is als een Maggi-lucht. Als die walm nog redelijk vlug overgaat heb je er alle kans van dat je er nog een tijd mee door kunt rijden. Maar als die walm aanhoudt of als je ‘s morgens alleen maar erger beslagen ramen krijgt van de aanjager, ben je echt wel aan de beurt. Dan hoeven de matten nog niet eens nat te worden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 10 januari 2012 07:34 PM
  [ # 96 ]

De walm was binnen een minuut weer weg. Morgenvroeg maar eens kijken

Groetjes Harry

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 10 januari 2012 08:52 PM
  [ # 97 ]

rotte eieren lucht - katalysator? Kachelradiateur weet je gelijk als je de verwarming op de voorruit even op standje 4 aanzet, een lek verdwijnt lijkt mij nooit meer.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2012 08:59 PM
  [ # 98 ]

Jawel hoor. Moet ‘effe’ het dashboard eruit Cool


Maar vanzelf gaat het niet. Alleen kan het best lang duren voordat een pieplekje (dat wél goed kan meuren) in een echt lek verandert. In het geval van mijn eigen Xantia heeft dat zelfs jaren geduurd.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 10 januari 2012 09:07 PM
  [ # 99 ]

Misschien is het een optie als het een piepklein lekje is, om zo’n middel te gebruiken die lekken in radiateurs dicht kunnen maken? Regelmatig koelvloeistof vervangen en regelmatig rijden voorkomt die ellende volgens mij ook in meer of mindere mate. Dashboard demonteren is geen leuke klus.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 januari 2012 09:16 PM
  [ # 100 ]

Dat is een optie ja, ik weet van sommigen dat die dat naar tevredenheid hebben gedaan. Ik houd er alleen zelf niet zo van om verstoppende additieven in de KVS te kiepen, maar dat kan best aanstellerij zijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2526
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 camper
Gepost: 10 januari 2012 09:16 PM
  [ # 101 ]

Rotte eieren lucht is zo goed als zeker de kat, lekke kachel radiateur is zoete kvs lucht of zoals eerder gezegd maggilucht

antileak zooi wil je niet in je systeem hebben als je nog een lange tijd van je auto wilt genieten je hele systeem gaat op den duur dichtzitten van die troep

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 16 mei 2012 11:13 AM
  [ # 102 ]

2 Maand geleden kwam ik thuis van mijn werk en parkeerde zo als gewoonlijk achteruit op de parkeerplaats. Toen ik uitstapte rook een erge gas lucht Shocked Bleek de gastank te lekken, doorgerot. Het gas sijpelde er lekker uit. De auto maar laten staan en leeg laten lopen.
Rondje gebeld en een nieuwe onderbouw tank met montage kwam al gauw op €900 niet goedkoop dus. Op marktplaats gekeken en daar Romio gevonden, dank EW, die had er voor mij nog 1 liggen. Ik heb 2 bommetjes er onder. Incl. de- en montage en 2 jaar garantie €380. Een week later zat hij er onder. Scheelde toch wel aan de pomp gas tanken of benzine.
Hem toen ook gevraagd naar 4 andere injectoren, daar moet hij naar opzoek.
Tijdens het gasloos rijden sloeg de auto aan zoals het hoort, dus was er duidelijk iets aan de hand met de gas toevoer, lekke injectoren dus.

Zaterdagmorgen is hij langs geweest om de injectoren te brengen, deze heb ik er gelijk in geklust. Moet wel het inlaat spruitstuk er uit. Ze zitten aan de onderkant in het inlaatspruitstuk gemonteerd.

Alle 4 injectoren met nieuwe rubbertjes hebben mij €150 gekost, nieuw kosten die dingen ongeveer €125 per stuk. Ook hier weer 2 jaar garantie er op.

De dame start weer zoals het hoort dance


Binnenkort even een onderste draagarm links onder vervangen, het rubber is kapot. Maar 1 in Duitsland bestellen, zijn daar nogal goedkoper, wel after market. Even het linkje weer opzoeken Rolling Eyes

Groetjes Harry

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 mei 2012 11:17 AM
  [ # 103 ]

Goed bezig! Heel fijn dat de auto weer lekker start!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
petervanzanten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007

- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Gepost: 16 mei 2012 05:49 PM
  [ # 104 ]

G3 start toch altijd op benzine?

nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 mei 2012 07:24 PM
  [ # 105 ]

Als ik het nou goed heb begrepen startte deze Xantia met LPi nu op gas én benzine - tegelijk…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook