Dashboard vervangen, Benzine naar Diesel. Probleem?
erwiin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-06-2011

Gepost: 17 januari 2012 03:20 AM

Hallo

Mijn snelheidsmeter van mijn Xsara uit 98 werkt niet meer goed,
Nou heb ik van de garage een nieuw dashboard gekregen, Alleen die is afkomstig van een Xsara diesel uit 2002, geeft dat problemen als ik die monteer?

Is het tevens ook mogelijk om de lampjes te vervangen, geeft nu groen licht maar zou graag blauwe willen… Heb al lopen rond neuzen hier op het forum, en bij elk topic wat ik tegenkom over Dashboard vervangen kan ik nooit de goeie uitleg vinden of het mogelijk is.

Juist,, uhm ja ?!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 januari 2012 10:29 AM
  [ # 1 ]

Diesels hebben doorgaans toerentellers tot ongeveer 5000 toeren, benzine vaak meer. Wat je zou kunnen doen is de toerenteller overzetten van de ene naar de andere bak. De meeste dashboard zitten in elkaar geschroefd.

De lampjes in je tellerbak zijn gewoon geel/wit, het is de constructie van je tellerbak en de meters dat die groen licht geven. Je kunt proberen er blauwe lampjes in te zetten, maar of dat dan ook echt mooi blauw licht gaat geven is dan de vraag…

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
erwiin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-06-2011

Gepost: 18 januari 2012 01:08 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie!

Maar maakt het uit dat de diesel 5000 max heeft, bedoel het komt nooit voor dat ik voorbij de 5000 toeren kom ..

Is het makkelijk om het dashboard te vervangen? Het gaat alleen om dit gedeelte: (willekeurig plaatje van internet)

Heb wat lopen neuzen hier op het forum, enige wat ik tegenkom zijn moeilijke topics met een uitleg waar niemand wat van begrijpt.
volgens de garage is het vrij simpel om het te vervangen, maar ze hebbe niet verteld hoe ..

Juist,, uhm ja ?!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 januari 2012 10:11 AM
  [ # 3 ]

Ik ben niet bekend met de dashboard-constructie van de Xsara, wel van de Xantia, en daar is het een kwestie van een serie schroeven losdraaien. Ik meen dat er van de Xsara ook wel een Haynes werkplaatshandboek bestaat waar dit ook ongetwijfeld in zal staan. Er zullen wat kappen en panelen losmoeten in elk geval.

Of het uitmaakt dat er een diesel-toerenteller in een benzine-auto zit weet ik niet.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook