31 van de 53
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 januari 2012 07:28 PM
  [ # 451 ]

Juist @ beide. Komt dan ook wel een keer goed.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007

- C1 1.0 collection
Gepost: 17 januari 2012 11:38 PM
  [ # 452 ]

Hallo,

Net je verhaal gelezen, misschien heb je het al geprobeerd; maar anders alsnog:
-verstuiverleidingen iets losdraaien en dan doorstarten, zo kun je zien of er uberhaupt brandstof bij de leidingen komt en dan weet je zeker dat de lucht eruit is.
- het al eerder eerder genoemde ‘kogelklepje’ is denk ik eerder een restdrukklep, deze zorgt ervoor dat er genoeg voorraad diesel in de pomp zit, als deze klemt loopt de pomp juist leeg en dat zou eerder het af en toe aanslaan verklaren.
- je kan de elekrische afsluiter er even uithalen en het stiftje en het veertje eruit halen, dan weet je zeker dat deze niet dicht zit.

ik hoor graag het vervolg, enne,... succes!

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

 

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 januari 2012 10:43 PM
  [ # 453 ]

Henk, dank voor ‘t meedenken!

We zijn alles nog een keer bijlangs gelopen. Het lijkt erop dat er met deze pomp iets heel anders mis gaat - hij lijkt de boel te verzuipen. We hebben deze (‘nieuwe’) pomp dan ook afgekeurd en een pakkingset besteld zodat de oude pomp hersteld kan worden. Daarna is de pomp ook nog biodiesel-veilig Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 april 2012 08:49 PM
  [ # 454 ]

Nieuws over de Xantia!! De pomp die ik op de sloop had gehaald zat dus vol met roest… Het hele ding zat vastgerot! Anyway. Er zal nu wel eindelijk aan herstel van Venise kunnen worden gewerkt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 24 april 2012 09:28 PM
  [ # 455 ]

Ik ga morgen een 1.9D slopen.
Heb je wat aan zo’n dieselpomp?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 april 2012 09:39 PM
  [ # 456 ]

Voor een TurboD is-ie bij mijn weten anders, maar wel mijn dank voor het meedenken very good Iemand die er wat mee kan doet er goed aan ‘m snel te halen en monteren! Lang opbergen is slecht voor een inspuitpomp, blijkbaar.

Inmiddels ligt m’n eigen oude pomp met de noodzakelijke nieuwe afdichtingen erin bij een dieselspecialist om op werking en dicht zijn te worden getest. Eind van de week verwacht ik ‘m terug… Fingers crossed!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 24 april 2012 10:04 PM
  [ # 457 ]

Afgevuld met dieselolie is een oplossing om de pomp roestvrij te houden.
Als ik er iemand anders plezier mee kan doen, dan kunnen ze mij natuurlijk altijd mailen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 mei 2012 01:55 PM
  [ # 458 ]

Tot op heden nog niks gehoord van m’n oude pomp - Citromobile gaan we niet halen. Dat wordt afreizen per Peugeot… Het goede nieuws is dat er geen nieuws is, dus waarschijnlijk werkt het ding dan dus weer wel. U begrijpt, hier praat iemand zichzelf moed in Very Happy

Hoe dan ook, de inhoud van m’n ‘nieuwe’ pomp was vrij schokkend: ingedikte bruine kleverige drab, waartussen een rottend, vastgeplakt bedieningsmechaniek. Diverse onderdelen zijn zo aangevreten dat het niet eens de moeite waard is om de pomp te herstellen en op voorraad te houden. Die gaat straks met een prachtige boog de oud-ijzerbak in…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 mei 2012 04:54 PM
  [ # 459 ]

IT’S ALIVE!!!


En prachtige vette roetwolken weer. Ik heb hier een prima gevoel over. Zometeen proefdraaien Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 mei 2012 08:28 PM
  [ # 460 ]

Zo, stiekem lekker toch naar CitroMobile ‘gezwoven’ met de Xantia, en weer terug ook Cool Geen slag gemist in 484 km, business as usual dus weer Laughing

Ik schat in dat het verbruik ietsje aan de hoge kant was, maar goed, dat mag nog even omdat er ook 4 maand stilstaan uit het systeem moet worden gewerkt. Daarbij, met 3 man in plaats van 1 gratenbaal aan boord en met wat steviger tempi dan normaal wil het verbruik wel iets oplopen. Boven de 130 ging het verbruik altijd al rapper omhoog dan de snelheid Laughing Het viel wel op dat de kruissnelheid een stuk hoger lag dan voor de pomprevisie. Je kunt nu superrelaxt 140 kruisen, terwijl kort voor het uit e;kaar lazeren van de pomp dat bij 120-130 wel ophield - daarboven ging ze wat rauw lopen. Misschien is het ook wel allemaal suggestie trouwens, maar goed, een tof placebo-effect is ook tof.

Wat een heerlijk reisauto is het toch weer! Niet vervelend dat ze weer terug op de weg is!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 mei 2012 09:21 PM
  [ # 461 ]

Goed bezig! (en met de radio vol aan had ik met mijn 1.9D ook geen enkele moeite met 140 (en ja: ik heb het bewijs daarvan nog steeds liggen))

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 mei 2012 10:05 PM
  [ # 462 ]
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 mei 2012 10:38 AM
  [ # 463 ]

Mooi werk!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 mei 2012 07:30 PM
  [ # 464 ]

En omdat ze zich weer zo goed gedraagt heeft ze vandaag een accessoire gekregen die ik op CitroMobile had gescoord:

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 08 mei 2012 10:30 PM
  [ # 465 ]

bravo

Groetjes Harry

Profiel  
 
 
31 van de 53
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook