4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Vlietmansje’s Xantia’s
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 oktober 2011 08:24 PM
  [ # 46 ]

Toen wist ik nog niet dat ik mijn reservewiel ging verliezen…

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 oktober 2011 09:23 AM
  [ # 47 ]
vlietmansje schreef:

Nu nog uitpuzzelen hoe ik deze leiding er uit- en ingeprutst krijg: iemand ervaring hiero?
Momenteel denk ik dat de houder van de 5e bol los van het chassis moet. De drie (vier?) torx-bouten aan de acherkant van de auto lossen, de ene torx-bout aan de voorkant (dwars gemonteerd) er uit. Daar kan dan de leiding langs, met beetje duwen en trekken aan de steun. Hoop ik.

Montage dus door eerst het stuk dat door de draagarm gaat in te steken, en dan het lange, overblijvende stuk achterom te manouvreren.

Meestal slaap ik goed ‘s nachts, maar vannacht liggen puzzelen…

Alternatieve montage is misschien mogelijk door de leiding van buiten naar binnen te steken, de kurketrekker in de leiding kan dan in een soort draai-beweging tóch door het gat in de draagarm heen?
Voordeel is dat de houder van de bol niet los hoeft en ik niet hoef te wringen aan alle leidingen die daaraan vastzetten.

Vooraf zet ik stukjes hout (van een wasknijper of zo) in de spiraal van de leiding om zo ruimte in de windingen te krijgen.
Gaandeweg trek ik die er dan uit, of bestaat er een speciaal hulpgereedschap voor deze klus?

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 oktober 2011 11:46 PM
  [ # 48 ]

Na een drietal uurtjes liggen op de grond besloten om de klus uit te besteden aan de dealer.
Demontage van de wartels is lastig om alleen te doen, je draait snel de boel stuk.
Slopen is wel te doen, maar als het niet lukt om de nieuwe leiding heelhuids te monteren (en met de prijs van dat ding in het achterhoofd ga ik ook niet zo snel experimenteren) moet ik de auto op de trailer vervoeren (weer extra €€‘s)!

Bij het reserveren van werkplaatstijd bleek dat de monteur wel verwacht had dat het niet zou meevallen…

Aan de verkleuring is te zien dat de leiding verrot is bij doorgang van de draagarm.

Volgende week moet het allemaal weer ok zijn.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 november 2011 09:18 AM
  [ # 49 ]
vlietmansje schreef:

Volgende week moet het allemaal weer ok zijn.

Gisteren de auto opgehaald, voor de vervanging van de leiding staat 2.2uur werk.
Plus litertje LHM, ontluchten, klein materiaal…

Evengoed, blij dat ik weer vooruit kan!

Het stuurwiel is nu ook gewisseld, paar dashbordlampjes vervangen, en een middenarmsteuntje zat in de post.
Komend weekend verder tectyleren aan de achterzijde en dan op zoek naar een vervangende reservewielbak.


Dan aan voorzijde verdere inspectie van leidingwerk en olie/filterwissel vóór de winter.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 november 2011 11:15 AM
  [ # 50 ]
vlietmansje schreef:

Onder de auto liggen 4 wielen met 185/65-15 banden, in de bak lag een wiel met 205/60-15 band.

Dus ik ga nu op zoek naar een origineel wiel met 185/65 band om te gebruiken als reservewiel, de krik met doos heb ik.

Klopte niet helemaal, het zijn 195/65-15 banden die onder de auto liggen.

Verder is het ‘things to do’-lijstje nu ingekort/verworden tot:

- montage middenarmsteuntje
- opduikelen vervangende spindel voor opbergen reservewiel
- ontroesten opbergbak reservewiel en behandelen tegen verdere roestvorming
- olie en -filter wisselen

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 november 2011 08:13 PM
  [ # 51 ]
vlietmansje schreef:

- opduikelen vervangende spindel voor opbergen reservewiel
- ontroesten opbergbak reservewiel en behandelen tegen verdere roestvorming

Dit is nu klaar, nu nog olie en -filter wisselen, middenarmsteun wordt dit voorjaar: misschien eerst andere stoelen opscharrelen.

En dan nog water aftappen uit dieselfilter.

Het kraantje/nippeltje heeft een plastik dop, zit dat handvast?

Voordat ik de boel afdraai…

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 december 2011 09:36 PM
  [ # 52 ]

Vervolg: thermostaat is defect geraakt, blijft openstaan.

Zit die bij de 2.1td onder het brandstoffilter, dan vervang ik alles tegelijkertijd?

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 januari 2012 09:13 PM
  [ # 53 ]

Inmiddels 4 andere wielen met 205/60-15 banden gescoord, dan kunnen de huidige velgen gebruikt worden voor winterbanden.

Verder bevalt de auto zó goed dat ik eigenlijk liever het hele jaar Xantia wil gaan rijden ipv alleen de vakantie.
Dan wordt de diesel me toch te duur in de vaste lasten.

Nu op zoek naar een kilometervreter die dit karretje nog 100.000km verder wil brengen…
Als dat wil lukken komt er wellicht een 2.0-16V.

Wordt vervolgd.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 maart 2012 03:37 PM
  [ # 54 ]
vlietmansje schreef:

...
Nu op zoek naar een kilometervreter die dit karretje nog 100.000km verder wil brengen…

De zoektocht heeft geen resultaat opgeleverd, tot op heden.

Voorlopig zelf maar doorrijden dan. Eind april komt er een APK op en dan opnieuw bezien of er interesse bestaat, ik ga er in ieder geval zelf deze zomer mee naar Frankrijk!

Intussen ook 4 wielen met goede Michelins 205/60-15 gevonden, dat was meevallertje.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 april 2012 06:05 PM
  [ # 55 ]

Uitslag APK:

LV rem loopt aan, oorzaak niet onderzocht
L stuurkogelhoes stuk, vervangen (nieuwe kogel) € 95, uitlijnen € 52, samen € 147
Draagarmrubbers L+R los, voorste slecht: vervangen € 310
LA+LV remleidingen putroest, vervangen € 300
Lekkage uitlaat op verbinding achterdemper en tussenpijp, kitten € 37

Verder APK/ACcode:

LV remslang droogte scheuren


En aandachtspunten:

Veerpootslangen L+R slecht, € 100
L stabi kogelhoes stuk, € 120
LA dorpel roest binnenzijde


O ja, uitslag: afkeur.

knuffel

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 april 2012 01:38 AM
  [ # 56 ]

Pfoeh, da’s een beste lijst Sad

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 april 2012 10:45 AM
  [ # 57 ]

Beste lijst, inderdaad.

Het tegenstrijdige is dat de Xantia zó goed bevalt dat ik moeite heb de auto voor loop/sloop weg te doen.

Gelukkig verloopt de APK pas eind juni, dus heb nog even bedenktijd!

knuffel

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 27 april 2012 02:36 PM
  [ # 58 ]

Als ik je topic nog eens doorlees en deze lijst weer zie denk ik dat je wel een mindere Xantia hebt met roest en gare hydrauliek.

Voor de kosten van de reparaties koop je een andere die waarschijnlijk veel beter is.

Deze misschien?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 april 2012 10:46 PM
  [ # 59 ]

Het liefste stap ik over op een 1.8i 16V plus…

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 mei 2012 03:49 PM
  [ # 60 ]
vlietmansje schreef:

Het liefste stap ik over op een 1.8i 16V plus…

Vandaag overgestapt op een 1.8i 16V Millesime.

De 2.1 diesel gaat in de opslag, brengt niets meer op.
Kan als donor ingezet worden, aangezien ik dezelfde kleur gehouden heb.

Heb de topic-titel maar weer aangepast aan de nieuwe situatie.

knuffel

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook