3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s Xantia(‘s)
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 december 2011 08:18 PM
  [ # 31 ]

Inmiddels zit de leiding waar hij moet zitten: tussen pomp en stuurbekrachtiging. Mijn garagist was NIET blij met de klus Laughing
Maar hij heeft het wel netjes gemaakt, en ook gezien dat er verder geen problemen met de hydrauliek zijn. Dat scheelt weer een berg onrust Very Happy

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 december 2011 10:04 AM
  [ # 32 ]

Mooi zo, opgelost staat netjes Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 januari 2012 08:41 PM
  [ # 33 ]

Tjonge. Het gaat goed met mijn Xantia Cool

Sinds de stb-leiding vervangen is heb ik geen problemen met de auto meer gehad. Wel heb ik er weer een x-aantal kilometers bij gereden, maar daar is ie ook voor gemaakt natuurlijk Laughing

Blijven alleen de puntjes die er al waren, zoals:
- (lichte) olielekkage, voornamelijk rond de carterpan
- contacten / stekkers achter het dashboard behandelen (bibberende / niet correct aanwijzende meters)
- radiateur vervangen (ooit, minimale lekkage)
- motorkap laten spuiten (blanke lak, het lijkt wel een Xantia Very Happy)
- koppeling vervangen (zodra ik het bibberen bij wegrijden echt zat ben)

Maar dat is het eigenlijk ook wel. Fijne auto!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 februari 2012 06:50 PM
  [ # 34 ]

O ja, Xantia…

Tis een echte, dus: er is niets te melden…  cool smile

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 februari 2012 09:34 PM
  [ # 35 ]

Goed om te horen Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 februari 2012 02:02 AM
  [ # 36 ]

Normaal stroom het forum vol met niet startende diesels na een nachtje vorst Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 februari 2012 09:35 PM
  [ # 37 ]

Maar deze heeft een goede accu en dito dynamo, dus dat zie ik zo snel niet gebeuren.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 maart 2012 07:00 PM
  [ # 38 ]
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 maart 2012 08:00 PM
  [ # 39 ]

Leuk klusje… Succes!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 maart 2012 02:09 AM
  [ # 40 ]

Het is te doen, met het nodige duwen, trekken en vloeken, bij mijn TD al een keer vervangen.
Met een nieuwe radiateur blijft de motor een stuk koeler in de zomer, op hoge snelheid en met de airco aan.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 mei 2012 10:02 PM
  [ # 41 ]

Welaan, iets meer dan 1500 kilometer afgelopen week, zonder ook maar 1 krimp. En in alle comfort, wat een fijne auto is het toch. In de Duitse Eiffel deed ze het ook prima, met gemak berg op en weer af Cool . Ook uitgevonden dat niet de radiateur, maar zeer waarschijnlijk het expansie-vaatje lek is. Als je bijvult is het vaatje in no-time leeg, maar leger dan dat wordt het koelsysteem niet. En nou heb ik vernomen dat die vaatjes weleens willen gaan lekken.

O ja, met de airco aan gaat ze echt zuipen, niet 10% maar rustig 20% hoger verbruik. Is dat normaal, of is de pomp van de airco niet helemaal lekker meer?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 mei 2012 04:16 PM
  [ # 44 ]

Geen idee, geen ervaring met airco. Wellicht iemand op het Xantia Club forum die het weet?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 08 mei 2012 04:19 PM
  [ # 45 ]

Ik kan je niet helpen Hilko.
Heb sinds kort een gevulde airco, dus zal het verschil in verbruik nog moeten ondervinden

Ik hoop wel dat het meevalt. Het sap is al zo prijzig

Profiel  
 
 
3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook