Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mijn smaak is het niet, doe mij de origineeltjes maar, staat ‘m een stuk beter vind ik.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Arjan Verkade schreef:
Vind je het niet zonde om nu door al dat zout te gaan crossen als die net lekker binnen staat?
Nee hoor, ik heb hem om half 12 uit de stalling gehaald en toen had de zon z’n werk al goed gedaan.
En met de proefritjes heb ik ook een beetje de droge stukken opgezocht en daarnaast kan de bodem van de GT kan wel wat hebben.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Prachtige BX! Jammer echter van die lelijke velgen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhm ik vind de Lm écht goed bij de GT passen…
Qua kleur zou ik de houdige kleur aanhouden.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Die velgen vind ik echt gaaf en je GT ook! Maar de combinatie, nee sorry, dat vind ik het gewoon niet echt. Een GT hoort toch echt de originele velgen te hebben is mijn mening.
Brrrrr…
Vandaag de achterremmen aangepakt; een set gereviseerde klauwen + nieuwe schijven en blokken gemonteerd.
Daarna de verrotte uitlaat eronder vandaan gesloopt. De 2 bouten bij het spruitstuk moesten natuurlijk weer doorgezaagd worden.
Inmiddels hangen de voorpijp en de middenpijp er weer onder. De middendemper en eindpijp moet ik er morgen nog onder knutselen.
Ben benieuwd hoe dat gaat klinken met maar 1 demper.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Amai, en ik dacht dat ik zot was toen ik in de zomer in de gietende regen buiten werkte
Respect man
Ben ook wel benieuwd als dat niet te veel herrie maakt zonder einddemper, ik zou dit ook misschien doen bij mijn millésime.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
De middendemper en eindpijp hangen er ook onder.
Was nog een heel gedoe om het sierstuk netjes in de bumperuitsparing te krijgen, en die schuifverbindingen werken natuurlijk ook niet echt lekker mee.
Vind wel dat het sierstuk wat te ver naar achteren steekt, maar beter dan dit krijg ik het niet dus het moet maar…
Het geluid is wel lekker diep, dus dat zit wel goed.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Sorry, maar dit ziet er niet echt mooi uit… Is ook maar een mening natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Het zou inderdaad een heleboel verschil maken als hij wat minder ver uitstak. Het liefst zo ver dat hij niet meer zichtbaar is…
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Wat een gave bak zeg, mooi ook in die blauwe kleur.
Je bent flink aan het klussen geweest met die koppeling zeg! (Ik ben nog niet bezig geweest, heb de luchtslang nog niet gemoneteerd
Spatlappen staan echt stoer bij een BX, Ik ga er ook eens naar opzoek voor mijn GT, weet je een adresje toevallig?
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Volgens mij waren spatlappen voor een BX erg lastig. Maar mocht dat niet zo blijken te zijn dan hoor ik het ook graag. Sommige mensen zijn het compleet met ons oneens, maar spatlappen zijn zooooo gaaf!
Een luchtslang moet ik komend seizoen trouwens ook eens doen, die van mij is ook behoorlijk verkreukeld.
Spatlappen waren erg populair op de BX. Ze zijn daarom ook nog volop te vinden. Tip: op Citromobile vind je nog tientallen setjes in de originele verpakking.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Is wel een verschil in spatlappen dach ik…
Type 1 is zonder reflectoren op de spatlap en type 2\3 met..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow, de sierstuk steek indd ver naar buiten..
Geen mogelijkheid om het verder naar binnen te zetten? (of andere sierstuk erop?)
Voor de rest wel goed bezig….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?