3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Mathijs’ Xantia
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 februari 2012 12:35 AM
  [ # 31 ]

Nee hoor, je laat de auto toch repareren Smile
Af en toe een beetje boos op je auto worden mag, als alles weer gerepareerd is en je rijd er weer lekker in, dan vergeef je het de auto heel snel.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 februari 2012 09:26 AM
  [ # 32 ]

Goed bezig!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 13 februari 2012 10:13 PM
  [ # 33 ]

Donderdag gaat de auto naar Citroville. Ook heb ik (bijna) een set bollen liggen die ik zelf ga vervangen. De hoekbollen zijn simpel te doen en hoef ik geen info over. De voorraadbol en anti zink wil ik wel wat over weten. Hoe vervang ik die twee? Ik weet dat er in de anti-zink een leiding zit die los moet, is de rest van de procedure hetzelfde als de hoekbollen? Auto omlaag enz? En de voorraadbol, hoe kom ik daar goed bij, vanaf onderen? En hoe moet ik die er af halen? Ik Lees er verschillende dingen over. Ik zou zelf denken, auto omlaag met lopende motor, ontlastschroef los, motor uit en eraf draaien? Ik heb 2 grote oprijbokken. Zo groot dat ik er nog onder kan liggen als de auto er op staat in de laagste stand.

Dan maar even wat extra aandacht besteden aan de auto. Moet er toch prettig mee op skivakantie kunnen Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Jako
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 181
Geregistreerd: 23-11-2004

- Xantia Plus 1.8i 16v
Gepost: 18 februari 2012 05:17 PM
  [ # 34 ]

Off-topic: fraaie Dalek als logo, Mathijs! Wink

Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 februari 2012 04:55 PM
  [ # 35 ]

Haha! Thnx! Voor het eerst dat iemand die herkend Smile. EXTERMINATE!

Update over de auto: Stuurhuis vervangen en de remcommando. Remt ineens een stuk beter maar stuurt iets zwaarder… Er zit af en toe ook een ‘dender’ in het stuur tijdens het draaien van het stuur. Hoe harder ik rijd hoe erger het is. Lijkt ook te reageren op het toerental van de motor. Zowel naar links als naar rechts en ook met stilstaande wagen, is dus geen homokineet of iets aan de ophanging. Ik zal vanavond of morgen de ontluchtingsschroef een keer losdraaien bij de regelaar. Kijken of het beter wordt anders de garage nog maar een keer bellen.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 02 maart 2012 12:37 AM
  [ # 36 ]

Weer 1500 kilometer verder en de auto doet wat ie moet doen! Goed remmen, goed sturen en goed veren. Nog even luchtfilter en bougies vervangen voor de vakantie want dan moet ie weer minimaal 2200 kilometer rijden. In ruim 30.000 kilometer heb ik nu pas een liter olie in het blok bijgevuld. Erg netjes! Ik kon de bougies er trouwens met de hand uitdraaien, zaten niet vast… De nieuwe wel goed vast gezet. Ik wilde graag bougies kopen speciaal voor LPG maar toen ik de prijs door kreeg heb ik het toch maar niet gedaan. €30,- per stuk!! Nu zitten er standaard NGK’s in voor benzine en volgens die meneer kunnen ze ook prima op gas, gaan alleen iets minder lang mee. De oude heb ik bewaard, schoon gemaakt en gaan mee op vakantie voor het geval dat. Ze waren allemaal netjes koffiebruin.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 15 maart 2012 06:33 PM
  [ # 37 ]

Xantia heeft het netjes gedaan op vakantie! 2200 km zonder problemen gereden. Het enige lastige was het zoeken naar LPG/GPL stations die gas op voorraad hadden of waarvan de pomp niet bezet was door een geparkeerde auto… 1/10 1/11 gereden op gas. Netjes vind ik, vooral omdat we ruim 500 kilometer over de Duitse Autobahn hebben gereden met 150.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 29 maart 2012 03:16 PM
  [ # 38 ]

Wat al vanaf het begin zo is, is dat de snelheidsmeter een mega afwijking heeft. Als ik 50 rijd op de GPS staat op de teller bijna 60. Hoe sneller ik rijd hoe groter de afwijking. Bij 140 is de afwijking ruim 15 km/u. Weet iemand of er iets aan te doen is? Als je het weet is het niet erg maar ik wil me nog wel eens vergissen als ik in een andere auto rijd.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 maart 2012 04:58 PM
  [ # 39 ]

Wat is je bandenmaat op de vooras?

knuffel

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 maart 2012 05:10 PM
  [ # 40 ]

Die bandenmaat zal de grootste boosdoener zijn naar alle waarschijnlijkheid. Een Xantia-snelheidsmeter zal zo’n 7% afwijking moeten geven, dus pak ‘m beet 54 per uur op de klok als je 50 op de GPS hebt.

Een t2 Xantia hoort op staal 185/65 R15 te hebben. Op t2 fabriekslichtmetaal hoort 205/60 R15, al zie je daar ook vaak 195 op liggen, uit kostenoverweging. 205/60 is allesbehalve een courante maat, en dus beduidend duurder.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 29 maart 2012 05:41 PM
  [ # 41 ]

Er zitten stalen velgen onder met bandenmaat 185/65 R15. Dat klopt dus wel.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook