Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Beste forumleden,
Ik ga binnekort een nieuwe/andere xantia aanschaffen uit het jaar 2000.
Na de éérste proefrit bleek de vering belabbert te zijn, en na 10 min. teruggekeerd bij de dealer.
De dealer is gevestigd in Drachten en heet Vakgarage Terpstra, volgens vele beoordelingen op het internet is deze Garage een betrouwbare garage.
Na terugkomst werd mij medegedeeld dat alles in orde zal worden gemaakt incl. APK.
Ik ben zelf in het bezit van T1b, welke ik ook zal inruilen met een goede prijs, maar waar moet ik speciaal op letten tijdens de 2e proefrit om teleurstelling te voorkomen.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gewoon een flink eind mee rijden en de basis dingen bekijken: motor )geluid/rook/uitlaat..) besturing, remmen, vering. Werkt alles naar behoren, rijdt de wagen goed en valt er niets op aan rare rammels etc. dan zou ik me geen zorgen maken ( interieur en exterieur heb je al beoordeeld naar ik aanneem.)
succes
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Dat was ik inderdaad al van plan, maar ik dacht dat je op sommige dingen meer moet letten m.b.t het verschil tussen t1 en t2.
In ieder geval bedank voor je reactie.
En zo gauw ik de auto in bezit heb zal ik gelijk een nieuwe foto plaatsen.
Joop.
Bij een type-2 zijn er geen bijzondere zaken waar je extra op moet letten, tenzij het een Break is.
Dan is het de bekende Heullieuz kwaaltjes.
Wat voor een type ga je eigenlijk kopen ?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Let wel op de werking van de verwarming, lekke kachelradiatoren zijn lastige klussen, omdat het volledige dashboard er dan uit mag.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6130
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Let ook even op de leiding van de pomp naar de stuurbekrachtiging. Die gaan (soms) weleens stuk, en dat is een prijzig onderdeel.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Het zal een 18i 16v Hatchback worden uit het jaar 2000 (31 aug).
Dit op de vraag van ZX1.4i
Joop.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Inmiddels in het bezit van de Xantia 18i 16v en na een week bleek dat de voorvering toch niet naar mijn wens is en wat ik erger vindt is dat de achtervering de volgende dag, na het rijden, helemaal is ingezakt en met het starten van de motor niet meer omhoog komt.
Zet ik het systeem in de hoogste stand en daarna in de rij-stand dan komt hij weer in de juiste stand om te kunnen rijden en is de vering weer naar behoren, aan de achterzijde.
Volgens mij moet ik het gaan zoeken in de hoogteregelaar(schoonmaken) om op korte termijn het probleem enigsinds op te lossen.
Ik was al van plan om t.z.t. naar Chyparse te gaan om alles even te laten doorspoelen/na meten, want het is al weer 4 jaar geleden dat het systeem is ververst, maar dat zal ik toch iets eerder moeten gaan doen.
LHM niveau is goed en de remmen werken ook goed, maar ik heb wel een redelijk harde sis in de stuurbekrachtigigng, zie Topic: Xantia kreunt vanuit het stuur, wellicht heeft dat er iets mee te maken.
Joop.
Kijk ook even hier naar: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=1793
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Bedankt T(h)ijs,
Joop.