7 van de 35
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 februari 2012 04:36 PM
  [ # 91 ]

Of je voert hem in en schorst hem gelijk?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 18 februari 2012 08:15 PM
  [ # 92 ]
waterman schreef:
Allochteun schreef:

Of de RDW moet hem keuren, en je dan bij afkeur de keuze geven zonder kenteken weer naar huis te gaan.

Dat klopt. Je hebt 3 keuzes:

- een auto invoeren met een geldige buitenlandse apk en die over laten nemen
- een auto invoeren en bij de RDW apk laten keuren gelijk met de invoer, bij afkeur wacht men met afgifte van het kenteken tot ie wel goedgekeurd wordt
- een auto invoeren, niet bij de rdw laten apk-keuren, wachten op de kentekenpapieren en dan gelijk bij je eigen apk-station laten keuren en afmelden.

Waar het éigenlijk in de basis op neerkomt is dat je een auto invoerd die GELIJK door de APK kan komen en dus niet eerst invoeren en dan pas in orde gaan maken. De regel is duidelijk: de auto moet gezien zijn leeftijd ook in het buitenland al gekeurd zijn, als jij hem gaat invoeren is het dus jouw zaak voor een geldige keuring te zorgen en hoe je dat doet zie je hier boven.

Daar heb je gelijk in Waterman, het kán wel.
Alleen ben ik zelf geen keurmeester, dus ik weet niet alle punten, en zal ze niet allemaal herkennen. Dan wordt het wel een duur geintje om een APK- en Import keuring bij de RDW te laten doen, en dan volgende week terugkomen.

Maar inderdaad, het hád gekund. Hoe lang heb je de tijd om een auto op kenteken te zetten dan? Want ik ging er van uit dat de auto zo spoedig mogelijk op kenteken moest komen, aangezien de auto al in Frankrijk van het Franse kenteken wordt geschreven. Neem aan dat je ook een behoorlijk probleem hebt als je met een auto aankomt bij de RDW die al een week of 3/4 geleden van eigenaar is gewisseld?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 februari 2012 08:42 PM
  [ # 93 ]

Ja kan gewoon met een auto bij de rdw komen wanneer je wil. Ik heb met mijn ds 2 jaar gewacht omdat ie nog even gerestaureerd moest worden. Niets aan de hand.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 19 februari 2012 05:31 PM
  [ # 94 ]

Kijk, dat is handig voor de volgende keer.

Ik ging er vanuit dat er vast wel gecontroleerd werd of een auto niet in het “niets” verdwijnt en je dus een probleem zou hebben als je daar te lang mee zou wachten.

De auto is in ieder geval geschorst, dus nu alle tijd voor de reparaties. Heb besloten om hem dan maar gelijk helemaal klaar te maken voor hij uit de schorsing gaat. Zit nog wat laswerk aan (rondom vooruit) en 2 kleine (3/4 milimeter)roestplekjes op de achterdorpels.

Voor de volgende keer weten we in ieder geval precies hoe het moet Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 februari 2012 07:27 PM
  [ # 95 ]

Aangezien de temperatuur weer wat schappelijker is geworden, ben ik van’t weekeind weer begonnen met de BX.

Zoals gezegd had de dame behoorlijke problemen om te starten, maar dat lijkt opgelost. Ik heb een aantal dubieuze brandstofslangen vervangen, en hij slaat nu in 2/3 keer rondgooien aan. Moet wel gezegd worden dat het nu lang niet zo koud is als medio december…

Nu zit ik nog steeds met het linkerraam te kloten.

Ik heb met een losse accu stroom op het motortje gezet. Dan gaat het raam keurig open en dicht.
Vervolgens heb ik de zekeringen gecontroleerd. Die zijn prima.
Vervolgens heb ik de schakelaar vervangen door een werkende uit mijn andere bx. Geen effect.
Als ik overigens de oude schakelaar doormeet, en ik meet op - en een van beide +, springt de meter keurig op 0 weerstand als ik de schakelaar bedien. Die lijkt me dus ook goed.

Als ik meet in de stekkers die op het motortje worden aangesloten, meet ik in rust, omhoog en omlaag, allemaal oneindig.

Hoe kan ik er nu achter komen waar het probleem zit?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 februari 2012 09:33 PM
  [ # 96 ]
Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 27 februari 2012 09:34 PM
  [ # 97 ]

der zit boven de zekeringen zo’n groen vierkant blokje, 2 als je ook electrische ramen achteraan hebt. verwissel dat eens met die van je werkende bx, die kan ook het probleem zijn

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 februari 2012 09:37 PM
  [ # 98 ]
Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 februari 2012 09:58 PM
  [ # 99 ]

Ja, maar dankzij hem weet ik nu ook hoe het relais eruit ziet Wink

Ik heb de zekeringenkast opengemaakt en zie het volgende:

3 groene blokjes, terwijl er plek is voor 4. Er zit 1 blok (en een leeg vakje) links van een metaalkleurige cilinder, en er zitten 2 blokjes rechts van deze cilinder.

Weet een van jullie wellicht ook nog waar die cilinder voor dient?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 27 februari 2012 10:01 PM
  [ # 100 ]

Knipperlicht volgens mij.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 februari 2012 10:29 PM
  [ # 101 ]

Heb het verkeerd gezien zie ik nu, er zitten 6 zaken op.

Groen blokje (3 polig) - Groen blokje (3 polig) - Zwart blokje (5 polig meen ik) - Metalen cilinder (3 polig)- Groen blokje (3 polig) - Groen blokje (3 polig).

Bij de “nieuwe” BX is het zwarte blokje ook groen, om het makkelijk te maken.

Ik heb voor de zekerheid de 4 groene blokken in de 1985 BX gemonteerd, maar helaas, ook dan gaat het raam niet open en dicht.

De schakelaars zijn dus goed, de zekeringen zijn goed, het motortje is goed en de relais zijn goed…

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 februari 2012 10:31 PM
  [ # 102 ]

Bedrading gaar?

Kijk anders eens in het doorvoerslurfje van de A-stijl naar de deur.
En check ook goed de bedrading in de deur zelf. Als het raammechanisme er eens uit geweest is, kan het mogelijk zijn dat de bedrading aan de verkeerde kant is teruggelegd, waardoor het raam hem afknelt.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 februari 2012 10:32 PM
  [ # 103 ]

Ligt er wellicht een stekker los op de zekeringenkast?

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 februari 2012 10:50 PM
  [ # 104 ]

Ik duik er morgenavond weer even in. Ben er voor nu wel weer klaar mee Wink

Het volgende begrijp ik nog niet helemaal.
Jullie zeggen dat er 1 groen blokje zit, 2 als ik ook achterruiten elektrisch heb.

Ik heb het over 4 groene blokjes (2 uiterst links, 2 uiterst rechts). Er zaten er 3 in de oude auto, die geen elektrische achterruiten heeft.

Verder uit nieuwsgierigheid:
Het motortje wordt gewoon aangedreven door een + en een - toch?
Als ik het goed begrepen heb, heeft de schakelaar een -, twee keer een +, en 2 keer een draad naar het motortje. Hoe komt dit dan bij het motortje terecht? Via het relais, of komt de voeding voor de schakelaar al van het relais vandaan?

En zou ik ook in een keer de hele bedrading van schakelaar naar motortje kunnen testen, door daar ergens een weerstandsmeting te doen?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 februari 2012 10:57 PM
  [ # 105 ]

Als het goed is geeft de schakelaar een stroom door de spoel van het relais. De hoofdstroom naar de motor gaat dus niet via de schakelaar. In het sm-deel is daar veel over geschreven. Daar gaat origineel de hoofdstroom wel door de schakelaar

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
7 van de 35
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook