Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er komen groene “pitjes” op als je door de pekel rijdt.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Kijk, dat wist ik niet. Gaat dat hard? Ik zal eens een testje doen met een stukje leiding in een glas met opgelost zout. Het is de chloride die met koper reageert toch?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gaat hard, maar roest niet echt in het leidingmateriaal, denk ik.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zo,n bedrag had ik niet verwacht als ik het werk zo zie. En wat al gezegd is, deze leiding buigt niet makkelijk in vorm.
Succes met de oplossing.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
We hebben de werkzaamheden afgekocht met ruim dan de helft van het gefactureerde bedrag. Het is dat geld niet waard maar we hadden geen zin meer in verder getouwtrek.
Helaas is voor m’n broer de lol er behoorlijk af door het hele gedoe. Hij is zelfs geneigd om haar aan te bieden in onderdelen.
Ik heb ‘m aangegeven dat, zodra ik klaar ben met de koppeling + achterbollen van Geeskje en Brekkie een nieuw koppelingssetje heeft gekregen, ik eerst eens wil kijken of ik er nog wat van kan maken. Daarna zien we wel weer verder.
Ik wil haar hier liever niet op deze manier te koop aanbieden. Veel te slordig en bovendien gevaarlijk. Deze GSA verdient beter.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Geesk’ is intussen alweer een tijdje klaar en het werk aan de Brek vordert. Daarmee komt langzaam maar zeker Liesje weer in beeld. Ze staat nu al sinds juni zielig op de oprit van m’n ouders. Tussendoor is ze nog wel eens schoongemaakt en de gevoelige plekken heb ik vet gemaakt dus ze staat niet weg te rotten, maar toch…
Voor de eerste klus heb ik straks ophangklemmetjes voor het leidingwerk nodig. Volgens mij zijn die van de BX ongeveer hetzelfde. Als ik de leidingen er maar weer stevig onder kan hangen. Heeft iemand daar nog wat van liggen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Lies staat binnen. En wie goed kijkt herkent de vormen van haar gezelschap onder die gele dekbedhoes…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hier gaat inderdaad de spreuk ‘‘ouwe meuk is leuk’’ helemaal niet op.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Helaas ja…
Intussen rijd ik tijdelijk in Brek rond omdat het anders zo’n wisselgedoe is met de parkeervergunning. De uitlaat van Draak is weer dicht met het nieuwe spruitstukje. Als die woensdag door de keuring gaat dan komt Lies in zicht.
Wat Liesje betreft staat er nogal wat op de to-do lijst:
- Leidingwerk fatsoeneren / nieuwe klemmetjes (is nu spaghetti)
- Bandjes vervangen (deze zijn nog af-fabriek)
- Benzineslangen en leidingen vervangen (zijn af-fabriek en de retour is niet aangesloten op de carb. maar zit wel aan de tank)
- Borgpen + stofhoes achterveerpoot (zitten los)
- Ashoezen vervangen (allemaal verdroogd en een lek)
- Interieur schoonmaken
- Laswerk bijslijpen en verder netjes proberen te (laten) maken
- Roestpreventie
Als dat allemaal gedaan is dan is’t volgens mij best een leuk karretje. En ook nog origineel NL. Ze rijdt in elk geval goed, zelfs in deze staat, maar veilig en betrouwbaar is anders. Toen ik d’r laatst naar de stalling reed schoot er nog een benzineslang los waardoor ik stil kwam te staan op de oprit van een autoweg…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het leidingwerk van Liesje begint er weer wat plausibeler uit te zien. De benzine- en de retourleidingen waren net zo rot als de oude HD-leidingen maar niet vervangen. Alsnog gedaan:
Helaas kon ik de HD-leidingen (bovenste vier) niet strakker krijgen maar ze zitten nu tenminste op de juiste plek en ze raken elkaar niet meer.
Van twee klemmen is de onderste houder afgebroken, daar moeten nog even andere voor komen, en de benzineleidingen (onderste twee) horen met aparte klemmetjes aan elkaar vast te zitten. Die zijn allemaal verdwenen. Daarom heb ik ze eerst even zo, met tie-wraps en rubber afstandhoudertjes, opgehangen. Eigenlijk ook al best netjes maar volgens ingewijden afkeur.
De benzineslang vanaf de tank bestond uit drie gekoppelde, uitgedroogde, stukken:
Tsja, waarom zou je die ook vervangen als de tank eraf ligt. Minstens een minuut extra werk en dat stukkie slang kost ook al gauw een hele euro…
Allee, volgende keer hoop ik wat extra klemmetjes gevonden te hebben om de uiteinden van de slangen en leidingen aan de tank-kant weer enigszins in de goede richting te krijgen vanaf de laatste klem.
Da’s nog wel even wat duw-en-trekwerk als je kijkt naar hoe het werd afgeleverd:
Oh ja, en er zit een gat van een dikke centimeter in een van de voorste uitlaatpijpjes. Vervanger ligt al klaar.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Dat je als hobbyist het broddelwerk van een garage moet fatsoeneren…. Gelukkig gaat het goed komen met deze X1.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het is idd eigenlijk te gek voor woorden. Maar mooi dat er aan wordt gewerkt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanavond het lekke uitlaatpijpje vervangen. Verschrikkelijk snertgeknoei met vastgeroeste hotspotpijp enzo. Nu op naar de ashoezen, ook zoiets leuks.
Nou ja, de aanhouder wint.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ashoezen zijn toch wel aan te komen?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gelukkig wel. Zelfs nog in de reguliere handel. ‘t Is alleen niet de meest inspirerende klus, evenals die voorpijp vervangen. Want wat is me dat een gedoe zeg! Het Y-stuk moet los, de hotspotpijp moet eraf en dan kom je erachter dat er verschillende maten hotspotpijp zijn, dus dan moet die ook aan de bovenkant los en daarvoor moet dan eerst het luchtfilter worden verwijderd enzovoort. En dat dan in combinatie met de geweldige bereikbaarheid van alle boutjes en moeren… Maar ‘t is wel weer gelukt, ook al duurde het tot middernacht!
Ashoezen vervangen is daarbij vergeleken in een poep en een scheet klaar.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30