japv schreef:Je hebt alleen de achterremen ontlucht voor de APK? Zo ja, dan zou ik in eerste instantie de voorremmen ook gaan bleeden/ontluchten.
Ja ik wil het hele systeem verversen, gezien de bruine meuk uit de achterremklauwen,en dan zien ik wel of het weer werkt, anders licht het waarschijnlijk aan de remcilinder(hoe heet ie ook alweer) onder het pedaal.
Gr. Wim.
De voorremmen doen het weer. Althans ik weet wat het is.
De oorzaak was een staal plaatje aan het pedaal dat de remservo bediend en de remlichtschakelaar.
Doordat er iets verbogen is of ieder geval zit er iets verkeerd komt dat plat staal boven de remlichtschakelaar terecht waardoor het pedaal steeds blokeerde. In me sleutelboeken van haynes en kenneth ball autobook die ik op de oldtimerbeurs in het mecc scoorde zag ik al dat het vrij nauwkeurig afgesteld moet dus daar ga ik wat meer tijd aan besteden.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wim V8 schreef:
Ja ik wil het hele systeem verversen, gezien de bruine meuk uit de achterremklauwen,en dan zien ik wel of het weer werkt, anders licht het waarschijnlijk aan de remcilinder(hoe heet ie ook alweer) onder het pedaal.
Gr. Wim.
Ga dan 3000km rijden met Hydraurincage erin. Wordt het systeem helemaal schoon!
BTW de GS/As hebben altijd bruine LHm omdat de pomp motorolie gesmeerd is en nooit helemaal dicht.
Het is tevens een voordeel want de LHM is wat schraal. door de motorolie gaan je regelaars nooit vastzitten!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zou het dan een aanrader zijn om ook bij andere hp geveerde Citroëns (als bijv. de DS, Cx en Xm) een beetje beter smerende olie te mikken?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat lijkt me wel maar niemand doet dat….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik ken wel mensen die er wat ATF (automaatbak-olie) bij in gooien.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
En hoeveel zou dat beetje dan moeten zijn?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Met mn alfa rijd ik op mengsmering 1:100 vanwege de mechanische injectiepomp.
Daar zijn ook alweer de nodige middeltjes voor zie ik.
Ik kijk nog wel wat ik wil doen, ieder geval verversen.
Gr. Wim.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/182212/
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
LHM verversen en alle remmen “ontluchten” tot je netjes groene olie krijgt, en je systeem is schoon.
Zo heb ik het altijd gedaan, of denk ik nu te simpel???
De GS staat alweer een tijdje in een garagebox om de vochtige maanden en pekel te ontwijken.
Ik ben daar wel even aan de slag gegaan om de GS op alle roestgevoelige punten te checken en
te tectyleren. Begonnen in de kofferbak, alle bekleding eruit gehaald en de achterraampjes.
Achterbank en leuning eruit, vloerbekleding, achterlichten eruit en alles wat hol is in de owatrol(rx-5) gespoten en rx-7. Her en der nog een gaatje bijgeboord al zaten er wel al een hoop in dankzij dinitrolbehandelingen in het verleden. Achterklep helemaal volgebaggerd. Deurbekleding verwijderd
en de deuren van binnen ook lekker nat gemaakt.
Inmiddels zitten de achterraampjes, kofferbekleding,achterbank/leuning er weer in en ga ik volgende keer verder vanaf de voorstoelen naar de voorkant toe werken. Waarschijnlijk ook de voorschermen en het parafanrooster er even af om daar te kijken en tectyleren.
Achterraampjes heb ik trouwens rondom dubbel gekit, dus zowel van raam naar rubber als van rubber naar carroserie. Dit zijn toch dingen die altijd blijven lekken zelfs bij nieuwe auto’s hoe mooi het ook zit. Dit gaat zeker nooit meer inregenen.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wellicht ten overvloede maar, mocht je ze niet gezien hebben, pak aan de buitenkant van de kofferbak ook de kitranden even mee. Da’s een notoir zwakke plek bij GS’jes.
Als die kit uitgedroogd is dan loopt er water tussen de platen en rotten de zijkanten van je kofferbak weg. Bovendien krijg je vocht in de achterbak, geniepig verborgen achter de bekleding. In het ergste geval loopt de rot daardoor uiteindelijk tot aan de ophangingen van het subframe in de bodem.
Uiteraard ook de randen van de bodemplaten goed beschermen. Die gaan heel snel achteruit doordat er water tussen het dubbele plaatwerk blijft zitten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Je bedoeld die watergoot zeg maar waar ook het achterkleprubber op zit?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Nee. Als je de achterwielen eraf haalt en je kijkt tegen de zijkant van de kofferbak aan, dan zie je de rand die ik bedoel. Waarschijnlijk een beetje verstopt onder de tectyl maar dat zijn daar twee platen die over elkaar liggen. Geen idee waarom dat zo gebouwd is eigenlijk.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
O die, ja die had ik gezien toen met achterremmentoestanden met de wielen eraf.
De onderzijde en wielkasten komen hierna aan de beurt maar dan ga ik een brug huren.